Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupujemy MIVPhI


Rolandzikl

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, tak dopytuje o te różnice w tce 100 i tce 130 bo jeżeli mechanicznie są takie same to wystarczy wgrać tylko program od wyższej wersji i sprawa załatwiona ;) Domyślam się, że na "dzień dobry" różnica 30 koni jest duża i na pewno lepiej śmiga się 130 konnym ale posiadając małe dziecko na pokładzie średnio się bawię ostatnio w szaleństwa. SCe nie biorę pod uwagę ze względu na głośność przy kręceniu (rozleniwił mnie niski moment w silnikach turbo) a także tylko 5 biegowa skrzynia mimo, że w starej MIII było 6 biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żona użytkuje 1.2 TCE 100KM od roku, do jazdy po mieście wystarczający.

Na trasie w 2 osoby + 1 dziecko też ok. Silnik cichy i mało pali. Wiadomo że to nie to co mój diesel 2.0 163KM, ale można bezpiecznie wyprzedzać.

Rożnicy w budowie 100KM/130KM nie znam, jeśli się okaże że tylko inny program to go chętnie zmienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiecie o tym żę jeśli to nawet sam program to jego zmiana skutkuje unieważnieniem gwarancji producenta. A obecne komputery w samochodach są tak cwane, że odnotowują każdą ingerencje. W ASO nawet jak wrócicie do programu 100KM to są w stanie odczytać, że był podgrywany program inny. Teraz elektronika w samochodach zapisuje taką masę danych, ze nawet kłamanie co do okoliczności wypadku może się nie opłacać.

Taki odczyt danych swoje kosztuje (nie zrobią tego w ASO zwykłym Clipem) - ale w niektórych przypadkach w trakcie dochodzenia potrafią na taki odczyt skierować. Spróbujcie spowodować wypadek ze skutkiem śmiertelnym i kręćcie - prokuratura szybko wniosek wystosuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być tak, że silnik jest identyczny z jedyną różnicą w oprogramowaniu. Co nie zmienia faktu, że dla mocniejszej wersji mogą być użyte (ale nie muszą) inne elementy np w układzie przeniesienia napędu. Zmiany mogą wynikać z tego, że muszą radzić sobie z wyższym momentem napędowym. Oczywiście gdybam i to trzeba by pewnie potwierdzić w ASO. W każdym razie tak było w przypadku mojego poprzedniego samochodu. Wgranie innego programu nie niosło więc ryzyka dla samego silnika ale niosło ryzyka częstszych usterek lub szybszego zużycia innych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz elektronika w samochodach zapisuje taką masę danych, ze nawet kłamanie co do okoliczności wypadku może się nie opłacać.

Taki odczyt danych swoje kosztuje (nie zrobią tego w ASO zwykłym Clipem) - ale w niektórych przypadkach w trakcie dochodzenia potrafią na taki odczyt skierować. Spróbujcie spowodować wypadek ze skutkiem śmiertelnym i kręćcie - prokuratura szybko wniosek wystosuje.

 

Czytałem o samej zmianie programu na forum forda, bo tam jest to bardzo częste i ani razu nie słyszałem o niczym takim. Jest to praktykowane od kilku lat, dużo aut po takiej modyfikacji i kilka brało udział w wypadkach/kolizjach i ani razu nie słyszałem o takich "odczytach". A co z chipem? Przynajmniej w fordach - nie do wykrycia, jedynie można porównywać sterownik w fabryce, może ktoś się doszuka, a samochodów po chpie jest kilkaset tysięcy w Polsce i nie słyszałem jeszcze o czymś takim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie nie warto czekać na ewentualny program do końca gwarancji gdyż Renault tego nie sprawdza podczas standardowych przeglądów i napraw. W ostateczności zawsze można podjechać do tunera aby przywrócić wersję stockową. Opowieści o jakichś odczytach po wypadku itp. to już rasowy urban legend.

 

spoogie - na Twoim miejscu zacząłbym od zrobienia rozeznania czy TCE z aktualnie montowanym sterownikiem w ogóle można zmodyfikować. Obiło mi się o uszy że na chwilę obecną nie. Podobnie jest z moim silnikiem - dlatego tymczasowo mam założonego boxa. Skontaktuj się np. z Vtech-em i podaj im model ECU - będziesz miał jasną sprawę.

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To byście się zdziwili co do odczytów - pracowałem w Citroenie jako handlowiec.

Gość kupił DS4 z 1,6THP 156KM - a taki sam jest 200 (tu jest naprawdę różnica w programie silnika i oprogramowaniu turbiny)- i właśnie wgrał sobie program z 200. Po takim zabiegu dosyć szybko popadały przeguby i skrzynia zaczęła niedomagać (w 156 jest EDC, w 200 manual) no i przecież na gwarancje oddawał (no bo jak w nowym aucie po 4-6 m-cach może paść przegub, albo skrzynia wariować)- poza faktem że typ był delikatnie mówiąc jebnięty (widziałem wielokrotnie jak on tym samochodem jeździ po mieście). No i pierwszy raz to na ASO zrobili, ale jak przyjechał za chwile od nowa z tym samym to się coś chłopakom nie spodobało i go podpięli pod kompa i zrobili dokładną diagnostykę i "wyszło szydło z worka". W ogóle po kontakcie z DT Citroen Polska okazało się, że głupi komp serwisowy ma możliwość sprawdzenia czy nie było modyfikacji programu - każda modyfikacja wprowadza zmianę sumy kontrolnej programu (nawet jeśli zgrasz oryginalny program na np. pena, to po ponownym wgraniu go do sterownika jest inna suma kontrolna), a pierwotna jest zapisana w danych sterownika i nie ulega wymazaniu i nie ma możliwości jej wyedytować/usunąć.

Jestem informatykiem to wiem co mówię.

A co do odczytów policyjnych - ja sam o kilku słyszałem od kumpla co w drogówce robi (i nie jest zwykłym "sukowym").

Jak bardzo jest nawywijane w czasie wypadku to sprawdzają czy nie kłamał kierujący (niekoniecznie czy samochód po tuningu - ale np. jaka byłą prędkość w momencie zdarzenia, czy były pasy pozapinane, czy kierował ten co mówi że kierował, czy światła były zapalone itp.). Nawet nie zdajecie sobie sprawy ile jest teraz w kompie samochodu danych zapisywanych, a im bardziej wypasiona fura tym więcej danych gromadzi. A jak już ktoś ma system telematyczny w stylu OnStar Oplowski - to wiedzą praktycznie wszystko o użytkowaniu samochodu.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacje na temat różnić pomiędzy 1,2TCe 100 a 130KM - najłatwiej w ASO - tylko trzeba mieć kogoś zaprzyjaźnionego. Bo tak to powiedzą, że oni nie wiedzą, albo nie mogą takich informacji ujawniać.

ja spróbuję się dowiedzieć od mojego mechanika co się specjalizuje w Renówkach - może będzie już coś wiedział.

 

Temat przeszedł w nie tę stronę, gdy napisałem, że można przez takie zabawy utracić gwarancję - i trzeba to wziąć pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!