Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane 3 ,czy warto ?


slawekgonio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zamierzam kupić żonie auto, do wyboru mam Focusa 3, Astre J lub Megane 3. Jako że nigdy nie miałem odczynienia z marką Renault stąd mój wpis na forum. Czytając opinie użytkowników tych trzech aut i Megane niczym im nie ustępuje a nawet czasem je przewyższa. Powszechna opinia na temat aut francuskich jest taka że, są awaryjne i koszty napraw z uwagi na brak zamienników są niezwykle wysokie. Czy tak jest w rzeczywistości? Zamierzam zakupić auto z silnikiem benzynowym 1,6 czy to dobry wybór, co najczęściej ulega awarii, jakie są koszty napraw? Jak generalnie to auto się sprawuje?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 awaryjny nie jest, oprócz kzfr, ale koszt jego wymiany nie jest wysoki. Meganka zdecydowanie warta jest polecenia ale nie z tym silnikiem. Jedynym atutem 1.6 jest bezproblemowy montaż instalacji lpg. Na szczęście wybór silników w tym modelu jest spory. Z benzyn polecam 1.2 Tce lub 2.0 albo sensownego diesla.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane III naprawdę dopracowany samochód. Przedmówca wyżej nie poleca silnika 1.6 gdyż jest głośny (żaden wolnossący silnik nie jest cichy na autostradzie). Jeśli żona robi krótkie trasy i nie przekracza 100 km/h, swobodnie możesz się zainteresować silnikiem 1.6 16V.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolnossący silnik może cichy nie jest ale samochód można dobrze wyciszyć, czego w 1.6 brakuje. Na krótkie trasy i do miasta zgoda nadaje się.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki za opinie. Jazda na krótkie dystanse, sporadycznie gdzieś dalej. Jak wygląda awaryjność elektryki, elektroniki. Co z zawieszeniem, czy dostępne są zamienniki najczęściej zużywających się elementów, czy jedynie oryginał?

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki oczywiście są, ale przez ostatnie lata zwiększyła się możliwość kupna części oryginalnych w bardzo przystępnych cenach. Jest ich całe mnóstwo w necie. Wystarczy poszukać. Ale ceny 2x mniejsze niż w ASO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(żaden wolnossący silnik nie jest cichy na autostradzie)

2.0 135KM do 130km/h jest cichy. Od 130 zaczyna być go słyszeć.

Jakbym kupował MIII to bym się zastanowił do czego mi potrzeba, sam kupowałem MII i zrezygnowałem z 1.6 mimo, że była to różnica nawet kilku tysięcy złotych. Jak tylko do miasta i nic więcej to bym wziął 1.6, ale może ze skrzynia szóstką. W Megane III różnice między silnikami będzie duża w cenie tak mi się wydaję. Jest 1.4 TCE i 1.2 TCE.

Nawiasem mówiąc, żonie do miasta kupiłbym Clio III, ale to jest nawiasem zupełnie, to zależy od potrzeb. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiasem mówiąc, żonie do miasta kupiłbym Clio III

Słuszna uwaga. slawekgonio jeśli żona potrzebuje auto do miasta + od czasu do czasu kawałek dalej to faktycznie rozważ Clio III z silnikiem 1,2 75KM lub TCe 101KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe autko już miała,teraz chce kompakt. Pewno i ja będę czasem z niego korzystał aby zapakować swoje graty. Problem w tym które z tych trzech aut wybrać. Osobiście skusiłbym się na Megana, niestety żona jest bardziej zdecydowana na Focusa. Czekam na argumenty aby ją przekonać.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort jazdy w Megane w porównaniu do Focusa jest znacznie większy, no i Fordy są strasznie ciasne wewnątrz.

W pracy mam wiele służbowych Fordów Focusów 2014/15 i Hyundaiów i30 2015 - wszystkie w kombi. Do Focusa tak się zraziłem, że masakra, ciasno, ciasno, ciasno (ta sama opinia pozostałych 60 współpracowników). Czasem musimy do pobliskiego klienta na szybko skoczyć i w awaryjnej sytuacji, gdy jedzie 5 osób, to w Focusie jest ogromny problem, w Hyundaiu można normalnie usiąść. No i ta deska rozdzielcza, co zabiera połowę miejsca w kabinie... Może i się fajnie prowadzi, ale ja bym Focusa w tej generacji nie kupił. Hyundaia za to jak najbardziej.

Jeśli są obecnie do wyboru tylko Focus i Megane, to dla mnie Megana wygrywa to starcie. Auto musi być wygodne, a nie ciasne. Jak będę chciał mniejsze w środku, to kupię właśnie np. Clio...

Edytowane przez Damn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Posiadam i polecam MIII z 1,4TCe, mam też SIII z 1,4TCe oba zrobione na 160KM, silnik jest rewelacyjnie cichy nawet przy większych prędkościach, dynamika i przyspieszenie lepsze jak 2.0 135KM, który spalał mi o 1,5L więcej pomimo dużo mniejszej mocy.

W 1,4TCe przy spokojnej jeździe 5,4 Pb/100, autostrada 130-140km/h 7,5 Pb/100 bez tempomatu.

Pierwsze wersje 1,4TCe potrafiły dużo palić zmodernizowano dolot i oprogramowanie, dodatkowe zalety to rozrząd na łańcuchu, brak KZFR, a blok i głowica pochodzą z bardzo udanej jednostki Nissana.

Zdaniem mechaników to bardzo udana jednostka w której praktycznie nic się nie dzieje, z odpowiednio dobraną i fachowo zestrojoną na hamowni instalacją LPG silnik nieźle sobie radzi, a jazda wtedy jest tańsza o prawie 30% jak dieslu 1,5DCi 110KM, osobiście sprawiłem to ;-)

Znajomy ma już przejechane 145kkm i poza wymianą płynów i świec nic więcej nie robił, u mnie w MIII przy 55kkm wymieniłem chłodniczkę oleju, bo przy rurce wlotowej był nieznaczny wyciek, wiec dla spokojności przy wyminie oleju wymieniłem (koszt 50zł z alledrogo używka ;-)

Silnik 1,4TCe można było spotkać w MIII i SIII do końca 2013 roku.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!