Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.4 TCe 130 - pomoc w decyzji zakupu - trwałośc i koszty


endrju.m

Rekomendowane odpowiedzi

Zgazdzam się w 100%, także przesiadka na 1.2 tce robi wrażenie. Jest po prostu lepiej. Także polecam i łączę się w bólu z innymi, że nie ma wersji 150-160KM z turbo w Meganie....

Zdecydowanie bym dopłacił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam 1.2 TCe 130 Megane III Grandtour. Nie ma biedy. Mam Saab 9-5 2.3 t benz. (185 KM) i mimo, że to auto z półki wyżej, nie czuję dużej różnicy w codziennym użytkowaniu. (Poza niższym spalaniem w Megane :-) Na trasie 1.2 TCe jest cichy nawet przy dużych prędkościach. Przyspieszenie jest wystarczające. Spalanie przy jeździe na trasie + nieco miasta, w trybie emeryta (wyłączona klima, 90-100 km/h, bez pośpiechu) wyszło 6.2 l/100 km. Jak dołożyłem trasę ok 250 km, cztery osoby z ciśnięciem na obwodnicach podskoczyła średnia do 6.6 l/100. Wyprzedza się spokojnie z zapasem mocy. Wg. mnie nie jest źle. Ktoś pisał o nowej Oktavii 1.4 140 KM. Brałem jazdę próbną tym autem i mam porównanie. Silnik w Oktavii jakby głośniejszy, wrażenia przy przyspieszaniu podobne. Mniej podobało mi się wspomaganie (nie potrafię napisać czemu - po prostu gorzej). Jedna rzecz od razu zniechęca do Oktavii w porównaniu z Megane. W Skodzie drzwi są lekkie i cienkie. Sprawia to wrażenie taniego koreańskiego wyrobu. Dźwięk zamykania drzwi też drażni. Megane jest przy tym jakby doroślejsze. Generalnie polecam ten silnik większości kierowców. Sportowcy powinni szukać innych aut. I to nie w zakresie 160-180 KM ale powyżej 240 KM. Dopiero tam odczuwalna będzie różnica i wrażenia sportowego auta. Tarcze hamulcowe będą większe, układ kierowniczy inaczej zestrojony, zawieszenie o odpowiednich do takiej mocy nastawach itd itp. Do cywilnego jeżdżenia 130 KM przy masie Meganki jest wystarczające. O trwałości się nie wypowiadam bo zbyt krótko posiadam Renówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciężko jeszcze powiedzieć. Po 1200 km przejechanych kilometrach, wskazanie 5/6 "kropek" mam na 3/6 "kropek". To znaczy, że coś ubywa ale ile konkretnie nie powiem. Niedługo wymieniam olej więc znowu jakiś czas upłynie żebym mógł stwierdzić ile konkretnie ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Potwierdziło się to co w czerwcu podczas jazdy próbnej Meganem przekazał mi pracownik salonu - że od lipca znika z oferty TCe 130... bo nie spełnia normy Euro 6. Okropnie wygląda obecnie oferta silnikowa Megana III. Natomiast w Scenicu oraz Kadjarze wciąż występuje silnik TCe 130. Może prawda tkwi w tym że słabo się sprzedawał TCe 130 ? Z drugiej strony w zasadzie to już końcówka cyklu produkcji Megana III....

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Miały być 1.6 czy 1.8 turbo w PL od Megane, co już nie będzie? To jest porażka, że fajnie wyglądające auta mają słabe silniki, ja bym się za Hyundayem rozglądał, drugi raz Megany bym nie kupił, jeżdżę 1.6 16v 112km. Megane tylko w wersji T220 bym mógł brać ale nie w tej cenie co oferują, bo za nią można mieć coś wiele fajniejszego. Ogólnie 180KM dałoby już jakąś frajdę z jazdy zwykłemu Kowalskiemu, który chce coś więcej niż kosiarkę do trawy ;)

 

BTW: Na autocentrum widzę dwie wersje silnikowe ciekawe 180 i 220KM

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/renault/megane/iii/grandtour-facelifting/

 

Dlaczego w salonach nie ma?

 

Teraz wyczytałem jeszcze, że 1.6 w MIV będzie miało 160KM 260Nm i 200KM i również 260Nm ? To ten drugi jest całkiem ciekawy a ten pierwszy raczej standard, pewnie do setki będzie miał ok 10s a ten drugi może zrobić zamieszanie. Niestety coś za bardzo kombinują z tymi silnikami, ciekawe czy ktoś w tą mocniejszą wersję zainwestuje nie mając historii silnika.

 

http://www.autoevolution.com/news/2016-renault-megane-iv-spied-in-spain-photo-gallery-96469.html

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest ale na rynku wtórnym nie widać, nie dziwne, 100k za Megane ?

Ja swego czasu myślałem, żeby wymienić silnik z 1.6 na T220 jakby to wyszło z 10k łącznie to warto by się zastanowić, kupić jakąś słabszą używaną Meganę II lub III, za jakieś 20k i trochę przerobić. W sumie cały czas o tym myślę, żeby wymienić ale nie wiem jakie byłyby koszty wymiany silnika, skrzyni, sprzęgła i czego tam jeszcze trzeba. Poza tym nie ma pewnie w PL warsztatu, który by takie rzeczy robił.

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega ma 1.2 tce w Daci Lodgy i stwierdził że biedy nie ma ;) Lodgy do dość spory wóz i spalanie ma w granicy 5.7l. Ja posiadam 1.4 Tce i przebieg 131000 i zero problemów :) Dynamika jest zajebista i radocha z jazdy ogromna :) Średnie spalanie 7.2l ( mieszany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak moim po mieście jeździ żona 90% czasu ona użytkuje auto to ma spalanie 6,5 ;) i wskaźnik Eco w rlinku 80-90% ;)

Ja wsiądę, zrobię 100 km i juz średnia 9. Często korzystam z dodatkowego momentu (gaz w podłogę na 2 i 3).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te nowe silniki o małej pojemności z turbo to już tak mają z tym spalaniem. Jak spokojnie jedziesz to spali przyzwoicie ale jak używasz mocy to pali jak smok. Ja co prawda mam jeszcze 1,4 Tce ale jak spokojnie jechałem S8 (tak do 120 km/h) jakieś 200 km i trochę lokalnymi przelotowo jakieś 50 km, to spalanie miałem 7,8l. Wczoraj wróciłem z Krakowa (wiadomo A4 w dwie strony) z prędkością 150 - 160 km/h ale i bywało 190 jak ktoś na ogonie usiadł i dwa razy do ponad 200 km/h się rozpędziłem to spalanie z autostrady miałem w dwie strony 14l. Jak zjechałem za Kraków na lokalne i już max do 100 km/h nie szybciej, to spadło na 13,3 L/100km. Nic za darmo nie ma w przyrodzie. Swoją drogą na początku roku odbieram Seata Cuprę 280KM i też będę jechał znowu do Krakowa. Zastanawiam się, czy czasem większy i mocniejszy silnik nie spali mniej przy takiej jeździe jak ten 1,4 czy 1,2 TCe ? Obstawiam, że spali mniej ;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!