Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w zakresie 2200-3000


pataps

Rekomendowane odpowiedzi

Nie sądzę, żeby była jakakolwiek różnica w budowie silnika po i do 2015 roku. Prawdopodbnie zmienili tylko coś w tym nieszczęsnym napinaczu i może teraz juz działa.

Nam montują jeszcze stare z nadprodukcji jako części zamienne. Przecież nie wyrzuca ich do kosza, gdzieś trzeba to upchnąc. :-(

 

Pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Panowie i Panie, jak już wcześniej pisałem, po wymianie rozrządu problem u mnie bardzo szybko powrócił i hałasy się nasilały. Więc auto ponownie wstawione do mechanika, osłuchane, posprawdzane...diagnoza, przyczyna hałasu nieznana :) Nie chciałem pakować się w kolejne koszty i nie kazałam wymieniać po raz kolejny rorząd, bo przecież przy poprzedniej  wymianie wszystkie części były oryginalne, a przebieg to tylko śmieszne 3 tysiące kilometrów. Pomyślałem sobie, zabieram i jeżdże aż się rozleci całkowicie. Ale mój mechanik stwierdził, że jeszcze wymieni olej, bo ktoś, gdzieś mu tak podpowiedział, że tu może leżeć przyczyna. Ja mówię ok, koszt oleju żaden, spróbujemy. Zalany olejem Mobil 1 więc nie jakaś wyższa półka, tylko pierwszy lepszy jaki się nawinął pod rękę, ale o parametrach 0W40, nie tak jak w serwisie zalecają 5W40. Różnica niby znikoma, ale zrobiłem od wymiany 2 tysiące kilometrów i hałasy ustały, ucichły lub w ogóle ich nie ma , tak czy inaczej z kabiny ich nie słychać, na postoju również. Szczerze, sam w to nie wierze, ale chyba stał się jakiś cud lub na prawdę olej ma znaczenie. Gdyby to nie było moje auto, to sam bym w to nie uwierzył. Ale myślę, że wymiana oleju kosztuje tak mało, że każdy może przetestować to u siebie i sprawdzić czy to faktycznie pomaga też w przypadku innych czy tylko w moim przypadku. 

 

Pozdrawiam 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, shine napisał:

Zalany olejem Mobil 1 więc nie jakaś wyższa półka, tylko pierwszy lepszy jaki się nawinął pod rękę, ale o parametrach 0W40, nie tak jak w serwisie zalecają 5W40. Różnica niby znikoma, ale zrobiłem od wymiany 2 tysiące kilometrów i hałasy ustały, ucichły lub w ogóle ich nie ma , tak czy inaczej z kabiny ich nie słychać, na postoju również.

Jaki miałeś wcześniej olej? Bo tu jest raczej sedno problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pomóżcie proszę:)

Mogę się stać posiadaczem Scenika z 2014 r., 1.2 Tce 130 km. Auto krajowe serwisowane, garażowane pierwszy właściciel, bezwypadkowe bardzo zadbane. Ogólnie wszystko mi pasuje jest tylko jedno ale czyli silnik 1.2 Tce. Podczas oględzin stwierdziliśmy chrobotanie w silniku. Właściciel pojechał do ASO (jest jeszcze miesiąc gwarancji fabrycznej) diagnoza do wymiany napinacz i łańcuch. I tutaj moja zagwozdka brać czy nie. Uprzejma prośba o podzielenie się jak sobie poradziliście z problemami i co się dziej z autami (jest ok, ciągła walka, poszły na sprzedaż?:)). Czy ktoś miał przypadek że w ASO wymieniali napinacz, rozrząd ew. pompę oleju na gwarancji a potem gwarancja się skończyła a usterka wystąpiła ponownie. Jak reagowało ASO, wymieniali ponownie w ramach gwarancji na usługę i części (pomimo braku gwarancji fabrycznej)?. Będe wdzięczny za wszystkie informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 27.06.2018 o 11:09, shine napisał:

Witam ponownie,

 

Panowie i Panie, jak już wcześniej pisałem, po wymianie rozrządu problem u mnie bardzo szybko powrócił i hałasy się nasilały. Więc auto ponownie wstawione do mechanika, osłuchane, posprawdzane...diagnoza, przyczyna hałasu nieznana :) Nie chciałem pakować się w kolejne koszty i nie kazałam wymieniać po raz kolejny rorząd, bo przecież przy poprzedniej  wymianie wszystkie części były oryginalne, a przebieg to tylko śmieszne 3 tysiące kilometrów. Pomyślałem sobie, zabieram i jeżdże aż się rozleci całkowicie. Ale mój mechanik stwierdził, że jeszcze wymieni olej, bo ktoś, gdzieś mu tak podpowiedział, że tu może leżeć przyczyna. Ja mówię ok, koszt oleju żaden, spróbujemy. Zalany olejem Mobil 1 więc nie jakaś wyższa półka, tylko pierwszy lepszy jaki się nawinął pod rękę, ale o parametrach 0W40, nie tak jak w serwisie zalecają 5W40. Różnica niby znikoma, ale zrobiłem od wymiany 2 tysiące kilometrów i hałasy ustały, ucichły lub w ogóle ich nie ma , tak czy inaczej z kabiny ich nie słychać, na postoju również. Szczerze, sam w to nie wierze, ale chyba stał się jakiś cud lub na prawdę olej ma znaczenie. Gdyby to nie było moje auto, to sam bym w to nie uwierzył. Ale myślę, że wymiana oleju kosztuje tak mało, że każdy może przetestować to u siebie i sprawdzić czy to faktycznie pomaga też w przypadku innych czy tylko w moim przypadku. 

 

Pozdrawiam 

Witam po zalaniu Mobilem 1 0W40 , potwierdzam wyciszenie terkotania.

Po wymienie przejechałem jakies 500km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

19 godzin temu, iksigrek napisał:

Witam po zalaniu Mobilem 1 0W40 , potwierdzam wyciszenie terkotania.

Po wymienie przejechałem jakies 500km

 Świetna wiadomość, czyli mój przypadek nie był pojedynczy, tylko faktycznie olej przez producenta jest źle dobrany. Brawo Renault, naciągać klientów na wymianę rozrządu, czy nawet całych silników, gdy rozwiązanie problemu jest tak banalne. Ja swoją megane już sprzedałem więc nie będzie aktualizacji z mojej strony.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymienisz olej po prostu na nowy (świeży) to terkotanie często milknie na pewien czas. Znam to z własnego doświadczenia. Dużo przejechałem na terkoczącym kole i zawsze po wymianie oleju na nowy (zawsze 5W/40) koło na pewien czas milkło albo   zmniejszało częstotliwość występowania "dźwięków".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dwa tygodnie temu kupiłem 1.2 TCe 130 KM od przyjaciela i po przejechaniu 1000 km w zakresie obrotów 2000-3000 słychać wyraźne terkotanie. Pewnie zacznę od wymiany oleju,  na mobil 0w40 a później zobaczymy. Shine kiedy mechanik wymieniał u Ciebie części na nowe to były jakieś ślady zużycia rozrządu i ocierania o obudowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To uderzaj do ASO, jeżeli "przyjaciel" robił przeglądy to bez problemu się tym zajmą.

Mi sami przy okazji ostatniego przeglądu zwrócili na to uwagę - sprawdzili mimo że nie zgłaszałem problemu jakoś specjalnie. Nie zauważyli problemów ale jakby co mam się pojawić.

Renault wie o partii wadliwych elementów rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!