Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trzask podczas ruszania i hamowania.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Chciałbym was zapytać na co wskazują trzaski podczas ruszania i hamowania wydobywające się z przedniej osi.

W ostatnim czasie wymieniałem te elementy które miały widoczne luzy m.in drążek kierowniczy prawa strona, sworzeń wahacza i tuleje wahacza. Niestety trzasków nie udało się wyeliminować. Będę wdzięczny za sugestie bo i zaprzyjaźniony mechanik powoli rozkłada ręce.

Jutro raz jeszcze będziemy rozbierać zawieszenie, będę wdzięczny za wszystkie rady na co zwrócić uwagę.

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię, niestety samochód robimy na wolnym powietrzu, a dziś od rana pada jakby się wkurzyło :unsure:

 

Trzaski a właściwie takie przeskakiwanie też słychać przy przejeździe przez rondo.

 

Dodano: 20 lip 2016 - 11:34

Zauważyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz,

jak wrzucę jedynkę, ruszę, skręcę kierownicą maksymalnie w prawo, zaczynam kręcić się w kółko bez trzymania kierownicy, w drugą stronę kierownica od razu się odwija i prostuje koła. Podobnie jest przy np. cofaniu na parkingu, kiedy w chwili maksymalnego skrętu chcę kierownicę wyprostować, to się blokuje...muszę podjechać trochę wtedy się odblokowuje. :mellow:

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem jeszcze niestety nierozwiązany,

Dziś podniosłem autko na lewarku, żeby sprawdzić luz na kołach. Prawa strona - ok, lewa sami zobaczcie co się dzieje. Mechanik u którego robiłem samochód, po za wymianą sworznia zbagatelizował problem, a wyraźnie zaznaczałem że koło całe się rusza łącznie z górą, w trakcie diagnozy ze zdumieniem patrzył co się z kołem dzieje. Problem pominął. Twierdząc "po kolei, nie wszystko na raz i wymienił sworzeń". Do garażowców już nie mam zaufania:( ... zero informacji, że mam uważać, samochód zastąpić jeśli mam czym, wie że na codzień samochód jest mi niezbędny do pracy, jazda w takim stanie jest niebezpieczna, zero informacji.

Koniec świata :/... Całe koło się rusza łącznie z amortyzatorem. Mam wrażenie, że lada chwila odpadnie dlatego jeżdżę drugim, jazda jest bardzo ryzykowna :(

Będę bardzo wdzięczny za zobaczenie filmu i zdiagnozowanie problemu, elementów który trzeba wymienić.

Dzięki !

 

(metaliczny huk w pierwszych sekundach to dzwon, na szczęscie tylko kościelny :) )

Zaraz jeszcze udostępnię film od spodu auta.

Proszę:

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, śruby amortyzatora są dokręcone.

 

Wczoraj pękła mi opona,

dzisiaj rano wymieniłem oponki, poprosiłem o sprawdzenie co się dzieje z tym kołem, szyki rzut oka ukazał mega luz na sworzniu wahacza. Wymienię sworzeń i mechanika :), poinformuję o kondycji samochodu. Do usłyszenia wkrótce.

 

Dodano: 09 wrz 2016 - 18:52

Witam po przerwie ! Trzech mechaników oglądało koło i trzech zgodnie i stanowczo padało hasło "sworzeń".

 

Więc ów sworzeń został dziś wymieniony, z wahacza nie chciał specjalnie zejść, ale poddał się po godzinie i ku mojemu zdziwieniu sworzeń nie miał żadnych luzów, mimo wszystko został wymieniony a koło założone. I jak się ruszało tak dalej się rusza..luz widoczny w górnej części sworznia, jakby śruba która trzyma sworzeń w zwrotnicy koła miała luz i to spory. ok pomyślałem - może śruba mimo wszystko się wypracowała stąd luzy...w serwisie ASO Renault śrubę wycenili na 40 zł z nakrętką...sporo, pomyślałem a że nie mieli od ręki, mechanik na wymiar zeszlifował grubszą śrubę i ją nagwintował po czym wbił ją mocno w zwrotnicę i zacisnął nakrętkę i .... zero poprawy....luz jaki był taki jest...tu pytanie do Was kieruje, czy to możliwe aby wyrobiła się zwrotnica koła gdzie przychodzi górna część sworznia ? Czy ktoś miał podobny problem ? Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Dnia 13.07.2016 o 22:34, bert32 napisał:

Trzaska też przy przejechaniu prostopadle przez np. tory ? Tak czy siak można by sprawdzić tuleje sanek. Tylko jest przy tym dużo roboty ;)

U mnie mechanik oglądał całe przednie zawieszenie i twierdzi, że wszystko wygląda jak nowe. A właśnie przy przejeżdżaniu przez tory z przodu coś klekocze. Podczas normalnej jazdy po ulicy, przy mniejszych nierównościach cisza. Tylko jak koło musi "podskoczyć", tak mi się wydaje, bo akurat na torach się odzywa. Czasem odzywa się też przy skręconych kołach przy mniejszych nierównościach np podczas jazdy przez podwórko. Łożysko McPhersona? Oby nie łożyska sanek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też liczę że ktoś zna odpowiedź na to pytanie.

Ponoć to może być uszkodzony krzyżak na kolumnie kierowniczej lub luźne śruby jego montażu. U mnie dokręcenie nic nie dało. Jeżdżę z tym 6 lat.

Może to być zużyta tuleja listwy zębatej w maglownicy po prawej stronie. Tuleja nie jest droga na alledrogo, tylko trochę pracy przy wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!