Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie przepustnicy - megane III 1.6 110km


Tomasz_29

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, Uprox napisał:

To jeszcze dopytam: zamierzam założyć instalację LPG. Muszę mieć tą przepustnicę na 100% ogarniętą, zanim odstawię auto na montaż? 

Gaz nie naprawia silnika. Musisz mieć wszystko ogarnięte. Przepustnica i układ zapłonowy to podstawa. O sondach nie wspomnę.

Tak jak pisze Andrzej-2010, silnik musi chodzić jak w zegarku, bo jak będą problemy na benzynie to na LPG będą 10x większe, a każdy mechanik będzie Cię olewał, mówiąc że to wina gazu. Z kolei gazownik będzie zwalał na problemy na benzynie.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Czyszczenie przepustnicy - megane III 1.6 110km

Mechanik zrobił adaptację CLIP-em, ale zmian nie zauważam. Auto niby pracuje bez zarzutu, płynnie, brak falowania, szarpania, obroty jałowe 750k (CLIP pokazywał takie już przed adaptacją). 

Nadal przy dojazdach na niskiej prędkości do skrzyżowania, na biegu z odpuszczonym gazem, paliwo jest pobierane, 3,5>2,5 litra/100km. Może tak ma być, a ja się czepiam?

Z górki jak jadę szybciej, hamując silnikiem, pobór spada na 0,0. Przy wyższych prędkościach jak odpuszczę gaz - też komputer wskazuje pobór 0,0.

Dodatkowo kontrolka sugerująca zmianę przełożeń na wyższe/niższe przestała płynnie działać, powyżej trzeciego biegu w ogóle się nie pojawia, bez względu na to, co robię z gazem.

Przedtem działała normalnie. Pojawia się między 2,3 biegiem, też nie zawsze. Nie wiem, o co kaman.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z silnika pobierasz podciśnienie do wspomagania hamulca. Dodatkowo masz zwiększony pobór prądu przez światła stopu czyli silnik masz obciążony i wtedy nie schodzi do zera. Czujniki na pedałach sprzęgła i hamulca biorą udział w ustawieniu sterownika silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu ma pokazywać 0. Na luzie te wartości będą rosnąć wraz ze spadkiem prędkości aż pojawią  się kreski poziome - prędkość poniżej 30 km/h.

Edytowane przez szwagier24a
literówka słownik t9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam, że gdybym nie jeździł z okiem zawieszonym na zużyciu paliwa (auto niedawno kupione, poznajemy się), to bym się nawet nie zorientował, że coś jest nie halo.

Kumpel podrzucił mi dziś rano używaną przepustnicę, wyczyściłem ją (delikatnie, bez ruszania klapką), wymieniłem.

Obroty po kilku restartach zapłonu, rozgrzaniu silnika na luzie i rundzie po mieście - stabilne.

Auto jeździ normalnie, tak samo jak na tamtej przepustnicy; i tak samo z prędkości ok. 50 km/godz i więcej bez problemu odcina paliwo na 0,0 po odpuszczeniu pedału gazu.

Przy niskich prędkościach zadane obroty się utrzymują, opadają niechętnie, spalanie jest wykazywane.

Skoro na poprzedniej przepustnicy adaptacja programowa temu nie zaradziła, pozostaje mi jeżdzić, obserwować i czekać na poprawę.

Dziękuję serdecznie za porady, chyba że ktoś ma jeszcze jakis pomysł. Oczywiście dam znać, gdyby bolączka ustąpiła.

 

 

Edytowane przez Uprox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.06.2021 o 20:32, Uprox napisał:

Nadal przy dojazdach na niskiej prędkości do skrzyżowania, na biegu z odpuszczonym gazem, paliwo jest pobierane, 3,5>2,5 litra/100km

Przyznam, że nie śledzę od początku tematu.

Moim zdaniem jeżeli to się dzieje poniżej 2000 obrotów to jest to normalna sprawa. Powyżej tych obrotów można się interesować.

Ogólnie w samochodach różnych marek gdy się hamuje silnikiem od powiedzmy 3000 obrotów to około przy 1500 zaczyna ECU otwierać wtryskiwacze dlatego jest widoczne spalanie. Inaczej ma się sprawa gdy wrzucimy bieg i nie operujemy gazem to do tych 2000 obrotów może pokazać spalanie.

Jeśli ktoś już o tym powiedział to tylko wypada mi przeprosić, że powtarzam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!