Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego  założyłem  ten  temat,  aby  przyszły  właściciel  auta  był  zorientowany  co  Go  czeka  w  przyszłości  jak  zakupi  takie  auto , a  nie  jak  niektórzy  twierdzą,  że moje  rady  powodują  tylko  straty  w  portfelach  przyszłych  użytkowników . To  jest  jeszcze  wolny  kraj  i  każdy może  wybierać .  Radzę  czytać   ze   zrozumieniem .

Podobnie  w  dziale 1,5 diesel,  założyłem  temat  o  opiłkach,  aby  unaocznić  właścicielom  aut  z  tym silnikiem  co  mają  zrobić  i  jak eksploatować  swoje  silniki  w  sposób  racjonalny , aby  nie  doszło  do  awarii  z  winy  opiłków.  Wg. mnie  istotna  jest  świadomość,  a  wybór  należy  do  klienta .  

Po ilości wejść  tak  w  tym temacie  jak  i  o  opiłkach,  widać  że  tematy  są  czytane  i  jest  zainteresowanie .

Kolega  pbet   zmienił  rodzaj  silnika  w  swoim  aucie .  Dużo  jeździsz   po  mieście ??

Reno Megan 1,5 dci  z  silnikiem  z  pompą  delphi  był  sprzedawany  do  07.2006 r .  Napisałem  o  tym    na   I  stronie   tematu. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Kolega  pbet   zmienił  rodzaj  silnika  w  swoim  aucie .  Dużo  jeździsz   po  mieście ??

Diesla sprzedałem ponieważ chciałem mieć nowszy model, obawiałem się kosztów eksploatacji 13 letniego diesla z przebiegiem ponad 200 000 km oraz dlatego, że zmieniło się zastosowanie samochodu. Gdy kupowałem miała jeździć (i jeździła) 70 km dziennie głównie po trasie (spalanie poniżej 5 litrów - rewelacja). Aktualna Renia docelowo ma jeździć 5-10 km dziennie w tygodniu (żona do pracy, z pracy, na zakupy), a w dni wolne możliwe są jakieś trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór  wg.mnie  jak  najbardziej  prawidłowy.

Obecnie  coraz  więcej  pojawia się  tematów  użytkowników  1,5 dci/110 KM   z  konkretnymi przebiegami,  skarżącymi  się   na  wyskakujące komunikaty  " sprawdź wtrysk'',  mulenie,  spadek  mocy,  jeżdżącymi  w  większości  po  mieście  lub  na  krótkich  odcinkach ; Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników ;  Lekko przydławiony motor 1.5 dCi ,  czy   też   na   zapychanie   katalizatorów   a   następnie   awarii   turbiny.  Normy   Euro  robią  swoje .

 pbet  . Czy  tematy  o  opiłkach  Tobie   pomogły,  przydały  się ,  zwiększyły   świadomość,  skłoniły  do  poszerzenia  zakresu  wiedzy ??

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ale jakoś nie był to główny powód moich decyzji. Ogólnie mam jako-taką świadomość motoryzacyjną i wiem do jakich zastosowań jest diesel, a do jakich benzyna. Dlatego obydwa wybory podejmowałem świadomie po przeanalizowaniu różnych opinii. Swoją drogą gdybym sugerował się opiniami w internecie to nigdy bym nie kupił 1.5 101KM, gdyż opinie są tragiczne (skarbonka bez dna, turbo, wtryski, panewki, opiłki i inne duperele). A największą awarią jaką miałem było zatarte sprzęgiełko alternatora. Ten jeden raz auto jechało do mechanika na lawecie ponieważ nie chciało odpalić (szczęście w nieszczęściu bo zerwał by się pasek). Miałem też parę przygód elektronicznych ale to już nie ważne czy diesel, czy benzyna - po prostu Renault :-)

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Na prośbę Andrzeja, kilka słów o moim 1.5 dci:

- 2004r, kupiony na początku 2012r od firmy z przebiegiem 240 tys km. z uszkodzonym turbo. Wsadzony zamiennik CHRA za 600 zł.

- obecnie 382 tys. pompa i wtryski oryginał. Turbo dalej kręci, ale od roku czasu popluwa olejem i będzie do wymiany.

- pod kątem usterkowości, to przy 302 tys rozszczelniła się pompka paliwa, przy 349 posypał się prawy przegub, czyli wymiana całej półosi i przy 365 tys pierwsze problemy z rozruchem - wymienione 3 zaworki we wtryskach na używane. I to by było na tyle, jeżeli chodzi o usterkowość.

- olej wymieniony jeden raz zaraz po zakupie i wymianie turbosprężarki na 5w40. Od tamtej pory do dnia dzisiejszego, czyli 140 tys km. robione dolewki plus filtry oleju co 10-12 tys km. Oleje 5w30 w zimę, na lato 5w40, losowe marki.

 

- eksploatacja i użytkowanie: przez bodajże 5 lat nigdy nie wyjeździłem paliwa do rezerwy, wystrzegam się tego. Tankowanie zawsze do pełna. Od października 2013r i przebiegu 281 tys. prowadzę dokumentację ze wszystkich tankowań. Łącznie 98, na każdy bak zawsze i bez wyjątku ok 300 ml mixol s orlen.

 

Z ciekawostek co do rzeczywistego spalania. Najniższe uzyskane dwukrotnie to 4,28 litra w sierpniu 2015 i lipcu 2016r. Najwyższe 5,19 l w grudniu 2016r. Najczęściej wychodzi 4,7-4,9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś auto od znanej firmy czy to był przypadek?

Tankowałeś na sprawdzonych stacjach ? Jaki filtr paliwa? Co ile km wymieniany?

Jaki jest stan zaworu odmy olejowej? Ma on b.duży wpływ na stan turbiny.

Do tej pory nie zauważyłeś opiłków metali w paliwie? 

Co byś polecał w kwestii użytkowania innym użytkownikom? 

Jak długo jeszcze zamierzasz eksploatować auto?

Wiedziałeś o problemie opiłków w tym modelu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Firmę znałem, ale zakup przypadkowy. Jeżeli chodzi o serwis to standardowo autoryzowany do czasu gwarancji a później w warsztatach bezimiennych. Wymiany oleju z pewnością nie były co 10 tys km.

- Stacje paliw typu orlen shell. Ale od kilkudziesięciu tys km tankuję w pobliskim pks, nie wskażę kto jest ich dostawcą paliwa, bo nie wiem. Filtr mann, obecnie chyba knecht. Nie pamiętam kiedy wymieniłem pierwszy raz od zakupu, ale chyba grubo powyżej 300 tys km.

- Odma w 1.5 dci jest bardzo prosta w budowie i można powiedzieć, że tam nie ma co się zapchać. Jest drożna, cienka warstwa mazi olejowej od gazów ze skrzyni i tyle.

W tym roku odseparowałem odmę do butelki, żeby sprawdzić czy nie ma przedmuchów w silniku, wynik negatywny. Luzów na wirniku turbiny nie wyczuwam. Mimo to przepuszcza sporo w dolot, nie wiem jak wydech, trzeba by zdjąć katalizator.

- Temat opiłków znam i wiele innych zagadnień z dci. Z tym silnikiem mam styczność od 8-9 lat, począwszy od wersji 65 konnej w clio, do 100 konnej, wszystkie Delphi.

Przy ostatniej wymianie filtra paliwa w kwietniu, przy 366 tys., rozbebeszyłem go, nie zauważyłem nic podejrzanego.

- Zamierzam jeździć do czasu, aż silnik będzie na złom. Z drugiej strony zawieszenie, podwozie i blacharka jest w dobrym stanie, można by pomyśleć o przeszczepie innego 1.5

 

Polecam priorytetowo wcześniej wspomniany mixol, tankowanie sporo przed zapaleniem się rezerwy, zawsze do pełna. Turbo to każdy chyba wie. I warto pilnować obrotów. Przy biegach od 3 wzwyż nie schodzić poniżej i nie przyśpieszać z pułapu mniejszego jak 1500, z dużym naciskiem na 4 bieg i wyżej.

 

mrarek już dokładnie nie pamiętam, ale przez pierwsze lata, do bodajże 340-345 tys dolewałem tyle ile uciekało przy wymianie filtra oleju plus 100-200 co kilka tys km, były to zwyczajne i akceptowalne wartości. Obowiązkowo stan zawsze pod max. Od ponad roku zaczął chlipać sporo więcej, ze 300ml na każde tankowanie ? Coś koło tego.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem.
Pytam, bo 1,5 dCi 101 KM w moim poprzednim aucie spalał 1 litr na 10 kkm 10W/40 (przebieg na pewno grubo  ponad 300 kkm).

A teraz w 1,5 dCi 110 KM nie spala nic (przebieg ponad 180 kkm). Olej 5W/40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też potwierdzam, że te "stare" dci 1.5 np z 2005 roku brały olej .

W aucie , którym jeździłem, trzeba było od nowości dolewać około 1-2 litry oleju pomiędzy przeglądami ( 30 tys km). 

I to auto pomimo, że ma teraz przebieg prawie 400 tys km  ( przed wakacjami , jak z nim rozmawiałem auto miało ponad 380 tys km przebiegu) bierze olej bardzo podobnie jak 12 lat temu.

Wygląda na to , że ten typ tak ma ;)

A auto po pierwszym przeglądzie zaczęło jeździć na syntetyku, różnych marek.

Mam szczątkowy kontakt z obecnym użytkownikiem tego auta. Wiem że sobie je względnie chwali, bo w silniku jeszcze nic nie naprawiał, no poza wymianami rozrządu, sprzęgła , pasków i planową wymianą pompy wody.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, mrarek napisał:

A teraz w 1,5 dCi 110 KM nie spala nic (przebieg ponad 180 kkm). Olej 5W/40.

Pewnie trochę spala ale masz poziom na "bieżąco uzupełniany" paliwem z wypaleń DPF. U mnie to nawet jakby trochę poziom wzrósł, po kilkunastu wypaleniach stopień rozrzedzenia oleju paliwem mam 1,8%. Wkrótce termin wymiany.

W starym dci 101 KM na 15 tys. dolewałem około 1 L. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełna zgoda z wypowiedzią powyżej.

U mnie też 3000 km po autostradzie z prędkościami ok 150 km/h i niby zero ubytku oleju a zapewne jego poziom został wyrównany paliwem. Trzeba sprawdzić stopień rozrzedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kacper69 napisał:

I to auto pomimo, że ma teraz przebieg prawie 400 tys km  ( przed wakacjami , jak z nim rozmawiałem auto miało ponad 380 tys km przebiegu) bierze olej bardzo podobnie jak 12 lat temu.

 

1 godzinę temu, kacper69 napisał:

Wiem że sobie je względnie chwali, bo w silniku jeszcze nic nie naprawiał, no poza wymianami rozrządu, sprzęgła , pasków i planową wymianą pompy wody.

Wniosek generalny, jeżeli auto z pewnych rąk to opiłkowanie pompy wtryskowej do przebiegu ok.400.000 km nie występuje i auto jest tanie w eksploatacji. Problemy pojawiają się w autach kupionych od handlarzy, z komisów w których liczniki są cofane o co najmniej 200.000 km ; Megane 2 1,5 dci 300kkm - sprzedawać czy jeździć?  

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aniewa napisał:

Pewnie trochę spala ale masz poziom na "bieżąco uzupełniany" paliwem z wypaleń DPF. U mnie to nawet jakby trochę poziom wzrósł, po kilkunastu wypaleniach stopień rozrzedzenia oleju paliwem mam 1,8%. Wkrótce termin wymiany.

W starym dci 101 KM na 15 tys. dolewałem około 1 L. 

Ale jakie paliwo z wypaleń jak V wtrysk wrzuca paliwo do DPFa, a nie komory spalania? To nie stary typ DPFa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typ nowy ale żeby paliwo z V wtryskiwacza zapaliło się w wydechu to trzeba tam podnieść temperaturę do przynajmniej 320 st. Normalnie w wydechu jest 180-250 stopni. Nie ma tam dodatkowej świecy żarowej. System wtrysku SID 305 jaki mamy w tym silniku powoduje dodatkowy dotrysk paliwa już po cyklu pracy by podnieść temperaturę spalin.  V wtryskiwacz wspomaga tylko wypalanie filtra ograniczając właśnie wielkość dotrysku podczas wypalania. Dlatego też wypalanie może trwać podczas biegu jałowego silnika. Natomiast by zainicjować wypalanie silnik musi osiągnąć pewną minimalną temperaturę spalin. Miałem taki przypadek, że jeździłem tylko kilkukilometrowe odcinki po mieście z ciągle zimnym silnikiem i po  750 km nie miałem wypalania. Maxiecu pokazał stopień zapełnienia filtra 23 mg sadzy gdzie praktycznie nigdy nie było więcej niż 18 mg. Dopiero krótki wypad poza miasto zainicjował proces wypalania. 

Rozrzedzenie paliwa oblicza komputer silnika na podstawie stylu jazdy, liczby uruchomień i wypalania filtra.

Jakby co mogę udostępnić opis systemu wtrysku SID 304, 305 tylko po angielsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!