Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło w podłodze. Wysprzęglik do wymiany?


kurczeblade

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj jadąc moją Megane II 1,9 dCi w czasie jazdy zostało mi sprzęgło w podłodze. Oczywiście wrzuciłem na luz i przepchałem auto na pobocze. Oczywiście brak możliwości już wrzucenia biegu. Musiałem niestety ratować się lawetą, przy wciąganiu auta zauważyłem wyciek, wraz z kierowcą lawety stwierdziliśmy że to płyn hamulcowy. Autko zostało przewiezione do mechanika. U mechanika nie meganka nie chciała odpalić, ale okazało się że padł bezpiecznik, gdzie mechanik odpalił kombinując chwilkę odpalił auto. Na podstawie wycieku, oraz sprzęgła w podłodze mechanik ocenił że jest wysprzęglik do wymiany, później dodał że jeśli sprzęgło nie było długo wymieniane to również to wymieni - okazało się że jakoś samo sprzęgło jako część wymienna to 1000zł + robocizna i zastanawiam się czy wymiana tego sprzęgła to konieczność przy tej usterce i wymianie tego wysprzęglika? Jeszcze nie dostałem dokładnej wyceny naprawy, ponieważ auto czeka w kolejce, czy ktoś z Was miał taki problem, i może mi podpowiedzieć jakie koszty naprawy mnie czekają ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1,9 dci jest dwumasa, więc warto sprawdzić jej stan. Jak jest dobra to można zakładać z powrotem.

Jakbyś był zainteresowany to mam tarczę sprzęgła od dwumasy z kwietnia tego roku, praktycznie nowa.

Wysprzęglik kup nowy, koszt ok 200-250zł. Warto też sprawdzić stan uszczelniacza wału, jak już sprzęgło będzie zdjęte. Olej lubi tam lecieć z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam bez bicia, że nie mam totalnie wiedzy jeżeli chodzi o sprawy mechaniczne i jestem tutaj żeby sięgnąć troszkę porad od bardziej doświadczonych osób. Z drugiej strony zastanawiam się czemu mechanik zasugerował wymianę sprzęgła (które będzie kupione po regeneracji) gdy zepsuł się wysprzęglik, w zasadzie nic nie wskazywało na to że są problemy ze sprzęgłem. Czekam aż mechanik rozkręci samochód i sprawdzi dokładniej. Z tego co rozumiem, zasugerował kupno zregenerowanego sprzęgła, ja również mogę sobie później swoje sprzęgło dać do regeneracji.

Edytowane przez kurczeblade
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby dostać się do wysprzęglika/sprzęgła, trzeba zrzucić skrzynię biegów, a zdjąć skrzynię to trochę roboty. Dlatego mając dostęp do sprzęgła, zaproponował ci przy okazji jego wymianę. Wszystko zależy ile zamierzasz tym samochodem jeździć.

 

Co do usterki, to na 99% wysprzęglik, jego pompka rozszczelnia się, stąd wyciek płynu i pedał w podłodze. Sam wysprzęglik to jest popierdółka, ale dostać się do niego to trzeba się nagimnastykować.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rada mechanika może być słuszna, a wymiana sprzęgła nawet konieczna. Miałem taki przypadek, co prawda nie w meganie, a w fokusie. Wysprzęglik puścił tak niefortunnie,że zarzygał płynem hamulcowym tarczę sprzęgła. Zaolejona płynem okładzina jest nie do uratowania, chociaż słyszałem że niektórzy magicy moczyli w benzynie i niby udało się odtłuścić. Ja nie próbowałem tym bardziej, że żywot mojego sprzęgła zbliżał się ku końcowi. Mechanik po rozebraniu sam oceni czy jest taka konieczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopadł mnie identyczny problem. Szczerze mówiąc, mam wrażenie że przy okazji tego jednego problemu, tzn wpadniętego sprzęgła w podłogę przy okazji wymieniłem połowę auta.. Rachunek 2299zł.. Ale co 4 lata jeździło bez najmniejszego szwanku, to pojeździło :)

Do rzeczy - czy po wymianie tego wysprzęglika możliwe jest aby auto straciło na zrywności? Mam wrażenie jakby ślizgało się na tym sprzęgle a prędzej nie miałem kompletnie żadnych problemów ze sprzęgłem, nic nie wskazywałoby na to aby było do wymiany.. Teraz auto kompletnie nie ma kopa, przyspiesza w miarę normalnie dopiero na trzecim biegu.. Zmiana jest znaczna, boję się włączać dynamicznie do ruchu na rondzie czy skrzyżowaniu bo nie wiem jak to auto się zachowa, przed tą zabawą z wysprzęglikiem auto było strasznie zrywne.. I proszę nie mylić tego z szarpaniem, po prostu ciągło że aż miło :)

 

 

I mały off top dla speców - czy turbo po wymianie powinno wyć jak zbity kot? Obroty opadną na 900~ a turbo jeszcze schodzi z obrotów.. Nawet przed wymianą nie było go tak słychać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leci do wymiany.

-Sprzęgło

-Wysprzęglik (siłownik)

-Klema

-Przy okazji uszczelniacz

 

Części 1074zł

Robocizna 648zł

 

Koło dwumasowe podobno też już do wymiany, ale zostawiłem sprawę. Może poszukam gdzieś jakiegoś używanego ...

 

Dodano: 21 wrz 2016 - 22:06

Wszystko zrobione, dzisiaj odebrałem samochód, sprzęgło szybciej łapie :)

ale, nie wiem co się stało, przy obrocie kierownicy jest stuknięcie, jak się obraca później kierownice w przeciwną stronę to znów stuknięcie, za każdym razem jak się obraca kierownice w przeciwną stronę to jest takie stuknięcie. Nie jest to grzechotanie, tylko takie stukanie... Co to może być ? Wcześniej tego nie było, przed naprawą sprzęgła ...

Edytowane przez kurczeblade
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do tego samego mechanika i dokręcił śrubę, dokładnie nie wiem od czego to było, ale śruba została dokręcona od strony kierowcy, mechanik wsadzał rękę od kabiny, pod pedały i tam ją dokręcał.

 

Po wymianie tego wszystkiego, mam wrażenie że więcej spala o 1 litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołączę się do tego tematu.

Trzy lata temu padł mi wysprzęglik, został wymieniony i było OK. Dwa tygodnie temu pedał sprzęgła znowu wpadł w podłogę. Samochód wylądował u mechanika i okazało się że układ się po prostu zapowietrzył. Po odpowietrzeniu jest OK, ale mechanik twierdzi, że nie znalazł przyczyny tego zapowietrzenia. Jest to mocno niepokojące bo grozi każdej chwili podobną awarią. Czy ktoś z Was ma podobne doświadczenia?

 

Dodane 09.06.2017

Temat wyjaśnił się szybciej niż przypuszczałem. Po 48 godzinach sprzęgło znowu się skończyło. Płynu ubyło, wycieku nie było widać więc nie było wyboru - wysprzęglik. Po wymianie jest OK, ale teraz się zastanawiam dlaczego wysprzęglik (Valeo) wytrzymał tylko niecałe trzy lata? Czy można popełnić jakiś błąd przy montażu, który skróci jego żywot?

Edytowane przez mkonst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżę temat,

Ostatnia jazda autostradą, sprzęgło wpadło mi w podłogę, nie odbijało.

Niestety poszedł smród spalenizny z nawiewów, więc pewnie sprzęgło.

Po czasie sprzęgło odbiło, ale przy wbiciu biegów samochód nie rusza.

Brak ubytku płynu w zbiorniczku.

Mechanik jeszcze nie rozbierał, ale sugeruje wymianę kompletu: koło dwumasowe, sprzęgło, wysprzęglik ~2500 zł

Dodatkowo w okolicach skrzyni mam wyciek oleju, ktoś ma pomysł czy uda się to uszczelnić podczas takiej wymiany?

Dzięki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  W dniu 13.09.2016 o 13:41, kurczeblade napisał(a):

U mechanika nie meganka nie chciała odpalić, ale okazało się że padł bezpiecznik,

Rozwiń  

Witam. Czy ktoś wie, dlaczego przy awarii wysprzęglika pada( czasami) bezpiecznik na aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 19.11.2017 o 18:29, RET napisał(a):

Czy ktoś wie, dlaczego przy awarii wysprzęglika pada( czasami) bezpiecznik na aku?

Rozwiń  

Masz jakieś podparcie w statystykach lub jakieś miarodajne źródło, że taka zależność występuje? Jedyne wytłumaczenie to odpalanie samochodu na załączonym na przykład drugim biegu i początkowa jazda na rozruszniku byleby dojechać do domu.

Normalnie to ma taki związek jak np. przebita opona z paleniem bezpiecznika od świateł mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat

Musiałem niestety ratować się lawetą

Rozwiń  

Jak sprzęgło wpadnie w podłoge to wysprzeglik trzeba wymienić ale nie jest tak że nie można jechać ,bo wtedy trzeba te sprzęgło podnieść nogą i ponownie wcisnąć i da sie awaryjnie dojechać.

Edytowane przez camelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 22.11.2017 o 14:56, camelon napisał(a):

nie jest tak że nie można jechać ,bo wtedy trzeba te sprzęgło podnieść nogą i ponownie wcisnąć i da sie awaryjnie dojechać.

Rozwiń  

Tak jest jak się uszkodziła pompa sprzęgła. Wysprzeglika przepuszcza płyn hamulcowy i koniec jazdy, bo po paru ruchach pedałem nie będzie płynu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!