Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temperatura z nawiewów na środkowej konsoli - skąd różnica?


Rekomendowane odpowiedzi

Może masz nieszczelność na rurze tego kanału środkowego (choć raczej bezpośrednio z centralki to wychodzi), a może jakaś klapka do końca się nie przestawia. Piszesz że są różnice w sile nawiewu. Dobrze było by wiedzieć jak działa taka klimatyzacja 2 strefowa. Nagrzewnica jest chyba jedna, wentylator jeden, więc musi być jakiś rozdzielacz, mieszacz na każdą strefę. I gdzie te czujniki do kontroli temp. stref ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra nie będę tematu rozwlekał. Dziś działało bardzo dobrze. Jak widzę działa jednak ok, ale raz na tydzień ma swój humor. Dziś temperatury z nawiewów idealnie działały.

Daje sobie spokój, ważne, że działa wilgoci nie zauważyłem. Parę razy w zimę to nie tragedia (dawno u nas zimy nie było prawdziwej). A wystarczy podnieść temperaturę jakby o te 3 stopnie i będzie ok.

Dzięki wszystkim za wypowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja już chyba wiem. Prawdopodobnie w środku (gdzieś czytałem) są ukryte czujniki temperatury. I jak jest w kabinie chłodniej niż na centrali to grzeje cieplo bez problemu.Jak wyższa to wtedy z jednej strony leci chłodniejsze. Przynajmniej tak mi się wydaje, że u mnie działa. Sterowanie manualne bo przy automacie to działają nawiewy na podszybie. Ogólnie na auto nie jeżdżę. Bo rano wole wyłączyć aby silnik szybciej się rozgrzał. Z drugiej strony też wydaje mi się, że leci ciepłe powietrze od silnika oraz powietrze z zewnątrz (świeże, obieg nie zamknięty) ale ogrzewane przez silnik i ono nie zdąży się rozgrzać. Ale to dziwna teoria :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

OT taki by nie włączał się zaraz wentylator od nawiewu i sprężarka przy uruchamianiu.

Tak się dzieje jak stoję w ciepełku a bywa przynajmniej raz dziennie kilka godzin :)

Zawsze wszystkie odbiorniki mam wyłączone, zwłaszcza w zimie, przy odpalaniu auta.

Choćby jeszcze taki, że wolę sam decydować a nie automat za mnie co i kiedy ma działać ;)

Jeszcze trochę i ludzie zapomną do czego ręce służą :) Wszystko automat zrobi :)

A, jeszcze po jeździe z włączoną klimą, wcześniej ją wyłączam (przed dotarciem do celu) i jadę na samym nawiewie, by osuszyć układ.

Ludzie o tym zapominają a potem im śmierdzi ;)

Z tych choćby powodów WYŁĄCZAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak podejrzewałem większego sensu nie ma aby wyłączać układu klimatyzacji.

Podczas rozruchu silnika, pracy rozrusznika, komputer odcina zasilanie wszystkich zbędnych odbiorników prądu w aucie.

Resztę przemilczę, bo to tylko własne preferencje, bez żadnych korzyści.

Edytowane przez Lelupi
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Tak,

Ja mierzyłem, bo mam problemy jak większość osób tutaj z różnicami temperatur wydmuchiwanego powietrza dla kierowcy i pasażera
Silnik nagrzany po około 60km. Temperatura - jak to w megance "prawidłowa" bo przecież wg. konstruktorów kierowca nie może wiedzieć ile ma stopni na silniku chociaż by mniej więcej

Tak jak widać na zdjęciach:

Od strony kierowcy temperatura wynosi 60 stopni celcjusza
Od strony pasażera 44.7 stopnia Celcjusza
pomiar wykonany jeden za drugim bez zmiany jakichkolwiek parametrów,

a teraz jak się zrobiło zimniej to mam wrażenie że różnica jest jeszcze większa.
ale jak pisali gdzieś indziej, trzeba sprawdzić jak wygląda filtr kabinowy i czy nagrzewnica nie jest zabrudzona

IMG_20171028_143315.jpg

IMG_20171028_143435.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas pomiaru utrzymuj obroty w granicach 2 tyś., temperatura powinna się wyrównać.

Ale z temperaturą nawiewów w Maegane 3 coś faktycznie jest nie tak.  Po ustawieniu takich samych temperatur dla prawej i lewej strony, nawiew dmucha z różną temperaturą. Jaka jest faktyczna różnica? Nie wiem, nie czułem potrzeby pomiar., Na oko niewielka, ale faktycznie ręką wyczuwalna.

Nie jest to uciążliwe w żaden sposób, bo różnicę koryguję ustawieniem na panelu klimatyzacji. Różnica w temperaturze zadanej na panelu to około 1-1,5 stopnia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo czuć wyraźnie, że z prawej strony bije chłodniej w stosunku do lewej, przy klimatyzacji jest tak samo o ile pamiętam, z lewej zimniejsze z prawej cieplejsze w stosunku do lewej a temp ustawiona oczywiście taka sama. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale to moją druga M3 i jest tak samo. Na dodatek co jakiś czas z kratek wydobywa się dziwny świst jakby liść jakiś tam był, a to nie możliwe bo nie ma tam nic, w obu megankach ten dźwięk miałem. Może ktoś wie ocb ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze pytanie  do Was czy to normalne że nawet jak od strony kierowcy dam temperaturę na LO, a u pasażera na Hi to jest trochę cieplejsze od pasażera ale nie wiele więcej.

A przecież na logikę jak strona kierowcy nie zabrała ciepła z nagrzewnicy to powinno być wszystko dla strony pasażera. a tu lipa.

Możecie coś doradzić?
Może jakieś płukanie nagrzewnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na Temperatura z nawiewów na środkowej konsoli - skąd różnica?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!