Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadek mocy w 1.9dci 130KM


rogtom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Megane III 1.9dci z 2012

Podczas przyspieszania pomiędzy 2600-3000 obrotów następuje wyraźny spadek mocy (obroty idą w górę) trwa to około 1 sekundy, później przyspiesza już normalnie silnik dostaje obciążenie obroty lekko przysiadają i przyspiesza.

 

Proszę o sugestie co to może być.

Edytowane przez rogtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, jazda po mieście? Zero problemów, bo mIII z 2012r ma wtryskiwacz w kolektorze wydechowym i wypala filtr nawet w mieście.

Ja bym sprawdził czy nie przycina się gruszka od turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda to tak pół na pół ale ostatnio fakt nie rozwijam wielkich prędkości, ponieważ wszędzie mam ograniczenia z powodu remontu dróg. A co do tej gruszki przy turbo to jak to sprawdzić i gdzie?

 

Dodam, że autko ma zmieniony program na 154fps i 352Nm, ale przez rok nic takiego się nie działo jak wymienione wyżej rzeczy

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatankuj paliwo na sprawdzonej stacji i solidnie przegoń auto dając mu w dup,,

Zapoznaj się z tematem który poleciłem meganecoupe02 , stosuj b.dobry olej i wymiany co 10.000 km, do paliwa dodawaj olej 2T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do sprzęgła to nie było by tak, że w całym zakresie obrotów by mi się ślizgało? i na każdym biegu? Takie obiawy mam tylko na 4,5 i 6 biegu. Co do tankowania tankuję to bym wykluczył takie coś dzieje mi się od 2 miesięcy i zawsze tankuję na sprawdzonej stacji ze znanym logo (żeby nie robić kryptoreklamy). Od kiedy mam auto ani razu nie wyświetlił mi się komunikat o dopalaniu filtra a podobno jest

Edytowane przez rogtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2600-3000 obrotów następuje wyraźny spadek mocy (obroty idą w górę)

Typowy objaw ślizgającego się sprzęgła. Obroty w górę a pojazd nie przyśpiesza. Na niskich biegach z racji dużego przełożenia ten problem praktycznie nie występuje. Im wyższy bieg tym gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej przyczyną jest ślizgające się sprzęgło bo jak piszesz obroty idą do góry a auto nie przyspiesza tak jak powinno. Na wysokich biegach jest to bardziej odczuwalne bo siły działające na sprzęgło są po prostu większe. Nie słyszałem aby dpf dawał podobne objawy i na 99% to nie to. Taki błąd ślizgającego się sprzęgła powinien się zapisać więc po podpięciu Clipa będziesz maił potwierdzenie. Zresztą ogarnięty mechanik na jeździe próbnej będzie w stanie postawić diagnozę jeśli to faktycznie sprzęgło.

 

Dodano: 17 lut 2017 - 10:10

Do paliwa nic nie dolewaj, nie wolno tego robić.

Co do objawów, może sprzęgło już się kończyć, zwłaszcza ze piszesz ze masz zrobiony program

 

Właśnie mamy takie paliwo na naszych stacjach, że należy stosować DOBRE dedykowane dodatki tylko niekoniecznie olej 2T, który po pierwsze nie jest dodatkiem dedykowanym a po drugie zawiera składniki, które niekoniecznie pozytywnie wpływają na układ wtryskowy, co nie zmienia faktu, że 2T ma swoje zalety i bardzo wiele osób je stosuje z powodzeniem.

Edytowane przez tomek evo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy pytania:

 

1. Czy ze sprzęgłem wymieniać razem dwumasą?

2. Jakie opinie macie o regeneracji sprzęgła na podzespołach LUK i dwumasy? Dużo o tym czytałem i ludzie piszą, że jak dobrze zrobiona regeneracja to nie odbiega od oryginału a koszty to ok. 1/3 ceny.

3. Przy jakich przebiegach mniej więcej w MIII zużywa się dwumas i sprzęgło? Wiem, że zależy to od jazdy ale jakie są Wasze doświadczenia (Przebieg mojej MIII 180tys. i nie wiem czy było kiedyś coś robione w tym temacie ja użytkuję od 20tys.)

 

Posiada ktoś z Was sterowniki do CLIPA na win10? Clipa, program posiadam ale nie udało mi się zainstalować tego pod win 10 tylko na xp.

Edytowane przez rogtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!