Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadek mocy w 1.9dci 130KM


rogtom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Megane III 1.9dci z 2012

Podczas przyspieszania pomiędzy 2600-3000 obrotów następuje wyraźny spadek mocy (obroty idą w górę) trwa to około 1 sekundy, później przyspiesza już normalnie silnik dostaje obciążenie obroty lekko przysiadają i przyspiesza.

 

Proszę o sugestie co to może być.

Edytowane przez rogtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, jazda po mieście? Zero problemów, bo mIII z 2012r ma wtryskiwacz w kolektorze wydechowym i wypala filtr nawet w mieście.

Ja bym sprawdził czy nie przycina się gruszka od turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda to tak pół na pół ale ostatnio fakt nie rozwijam wielkich prędkości, ponieważ wszędzie mam ograniczenia z powodu remontu dróg. A co do tej gruszki przy turbo to jak to sprawdzić i gdzie?

 

Dodam, że autko ma zmieniony program na 154fps i 352Nm, ale przez rok nic takiego się nie działo jak wymienione wyżej rzeczy

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatankuj paliwo na sprawdzonej stacji i solidnie przegoń auto dając mu w dup,,

Zapoznaj się z tematem który poleciłem meganecoupe02 , stosuj b.dobry olej i wymiany co 10.000 km, do paliwa dodawaj olej 2T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do sprzęgła to nie było by tak, że w całym zakresie obrotów by mi się ślizgało? i na każdym biegu? Takie obiawy mam tylko na 4,5 i 6 biegu. Co do tankowania tankuję to bym wykluczył takie coś dzieje mi się od 2 miesięcy i zawsze tankuję na sprawdzonej stacji ze znanym logo (żeby nie robić kryptoreklamy). Od kiedy mam auto ani razu nie wyświetlił mi się komunikat o dopalaniu filtra a podobno jest

Edytowane przez rogtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2600-3000 obrotów następuje wyraźny spadek mocy (obroty idą w górę)

Typowy objaw ślizgającego się sprzęgła. Obroty w górę a pojazd nie przyśpiesza. Na niskich biegach z racji dużego przełożenia ten problem praktycznie nie występuje. Im wyższy bieg tym gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej przyczyną jest ślizgające się sprzęgło bo jak piszesz obroty idą do góry a auto nie przyspiesza tak jak powinno. Na wysokich biegach jest to bardziej odczuwalne bo siły działające na sprzęgło są po prostu większe. Nie słyszałem aby dpf dawał podobne objawy i na 99% to nie to. Taki błąd ślizgającego się sprzęgła powinien się zapisać więc po podpięciu Clipa będziesz maił potwierdzenie. Zresztą ogarnięty mechanik na jeździe próbnej będzie w stanie postawić diagnozę jeśli to faktycznie sprzęgło.

 

Dodano: 17 lut 2017 - 10:10

Do paliwa nic nie dolewaj, nie wolno tego robić.

Co do objawów, może sprzęgło już się kończyć, zwłaszcza ze piszesz ze masz zrobiony program

 

Właśnie mamy takie paliwo na naszych stacjach, że należy stosować DOBRE dedykowane dodatki tylko niekoniecznie olej 2T, który po pierwsze nie jest dodatkiem dedykowanym a po drugie zawiera składniki, które niekoniecznie pozytywnie wpływają na układ wtryskowy, co nie zmienia faktu, że 2T ma swoje zalety i bardzo wiele osób je stosuje z powodzeniem.

Edytowane przez tomek evo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy pytania:

 

1. Czy ze sprzęgłem wymieniać razem dwumasą?

2. Jakie opinie macie o regeneracji sprzęgła na podzespołach LUK i dwumasy? Dużo o tym czytałem i ludzie piszą, że jak dobrze zrobiona regeneracja to nie odbiega od oryginału a koszty to ok. 1/3 ceny.

3. Przy jakich przebiegach mniej więcej w MIII zużywa się dwumas i sprzęgło? Wiem, że zależy to od jazdy ale jakie są Wasze doświadczenia (Przebieg mojej MIII 180tys. i nie wiem czy było kiedyś coś robione w tym temacie ja użytkuję od 20tys.)

 

Posiada ktoś z Was sterowniki do CLIPA na win10? Clipa, program posiadam ale nie udało mi się zainstalować tego pod win 10 tylko na xp.

Edytowane przez rogtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!