Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ubywającym płynem chłodniczym


calderaseven

Rekomendowane odpowiedzi

Renia wróciła już do mnie. Uszczelka pod blokiem nowa, przy okazji sprzęgło wymienione, nowy łańcuch i świece - płyny rzecz jasna też.

Mowiąc teraz znajomym, że auto 6 letnie jest po remoncie silnika - bezcenne :-) ehh.

Teraz na pewno trochę ze mną pojeździ, nowy plan to chip!

 

aaa no i oczywiście gorąco polecam serwis "Witmana" i jego pracownika Krzyśka.

Edytowane przez Jondrzej
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Konrados1906 przeczytaj cały temat to się dowiesz co generuje takie koszty. Sama wymiana uszczelki nie rozwiązuje problemu. Dodatkowo kolega wymienił też inne rzeczy.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Konrados1906. Jak masz silnik wyjęty to dobry! fachowiec od razu zobaczy inne elementy. I tak w moim przypadku było, że sprzęgło było w oleju i się powoli kończyło. Oczywiście i na nim bym zrobił do 10tyś km ale potem znów silnik trza wyjąć i koszta rosną. Łańcuch też ulega rozciąganiu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 tysi ;000000000 ło matko, bo padła uszczelka za 400 zł xD to jest simply clever... 

Ja nadal obserwuje poziom płynu i mam nadzieję, że nie padnie mi do sprzedaży bo się pociacham. W sceniku dostęp do silnika jest masakryczny to pewnie robocizna pochłonie więcej niż same części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mechanik ma małe dziecięce rączki najlepiej z trzema nadgarstkami i dwoma łokciami ewentualnie z gumy to można spróbować wymienić uszczelkę w Megance bez wyciągania silnika. W komorze silnika Scenika miejsca jest jeszcze mniej. Tak czy inaczej trzeba zdemontować przedni zderzak, lampy, przedni pas, wzmocnienia, dwie chłodnice i kupę innych klamotów, przy takiej akcji warto się zastanowić nad sprzęgłem, rozrządem, kompletem wszystkich uszczelek, sprawdzeniem głowicy i szczelności pierścieni tłokowych. Zakres prac przy wyciąganiu silnika w Megi i Sceniku jest taki sam.

 

 

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co panikować, bo odsetek uszkodzonych uszczelek w 1.4TCe nie jest wcale taki duży, w kultowym 2.0 16V F4R po 2006r. potrafią się urywać zawory wydechowe i paski rozrządu, przy 150kkm padają uszczelniacze w głowicy lub pierścienie olejowe, a koszty naprawy są podobne.

W 1.2TCe też nie jest wesoło, wszystko zależy od kogo kupisz i jak autko było eksploatowane, w tej chwili moim skromnym zdaniem najpewniejszy motor to 2,0T (TCe) F4RT, ale i tą jednostkę można zajechać, bo znane są przypadki pęknięcia wału korbowego czy zapieczonych panewek.

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co loteria? Bo z tego co czytałem najwięcej uszkodzonych było z początku produkcji, sam mam z 09/10 więc w teorii i mnie to może czekać, będe musiał chyba uważnie spoglądać w strone płynu chłodniczego. Olej też będe zmieniał co maks 10-13 tys ale skoro przejechał już ponad 160tys i narazie nic mu nie jest więc może był dobrze i na czas serwisowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, te uszczelki i ubytki płynu zdarzały się w autach z polskiego salonu. Jeśli znalazłbym coś zadbanego w Niemczech myślicie, że problem byłby mniejszy? Podobno jest różnica w "produktach" na Polskę i zachód, więc może z autami byłoby podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodach z niemieckich salonów jest to samo (zarówno meganki jak i scenic). Z kolegą Witmanem przekopaliśmy kiedyś kilka zagranicznych for i w tym wypadku "produkcja" na Polskę jest taka sama jak na resztę Europy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie w każdym - są przypadki, które mają przejechane ponad 200 tys. km - płynu nie ubywa, łańcuch w dobrym stanie. Znanych nam przypadków gdzie poszła uszczelka, a później tuleja (lub tylko sama uszczelka) jest może z 20 (nasze forum, fora zagraniczne, allegro, olx, jakieś niemieckie aukcje). Jeżeli chcesz go kupić to chyba najlepiej szukać z końca produkcji i z małym przebiegiem (dobrze byłoby gdyby właściciel był ogarnięty - olej co 10-12 tys. km, grzanie/studzenie silnika/turbiny). Najlepiej jakby wypowiedział się jeszcze kolega Witman bo to już specjalista od tych silników :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!