Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem świeżym posiadaczem Megane 3 i mam jedną usterkę, która mnie osobiscie irytuje. Otóż sprzedawca twierdził, że to częsta przypadłość, kabel od poduszek pod siedzeniem kierowcy sie naciaga i jak udsunie sie do końca, lub pare ząbkow do przodu to wyswietla sie ten blad. Miał ktoś takie coś? Ile moze kosztowac naprawa?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Konrados1906
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie da sie z tym żyć, bo i tak nie siedze tak daleko ale denerwuje mnie to, tym bardziej ze to moje nowe auto. Tzn generalnie byl sprawdzony pod komputerem, ale nic nie wykryło, a jesli to ten czujnik to jaki koszt? Rozumiem ze to nie musi oznaczać, że auto było jakieś wypadkowe?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Konrados1906
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to się zawsze pojawia tylko przy odsuwaniu fotela to pewnie rzeczywiście będzie to kostka. Tak czy owak powinieneś podpiąć CLIP, żeby mieć pewność, a po naprawie skasować błąd (zostaje zawsze w pamięci, mimo że na desce się nie wyświetla). W przeciwnym wypadku jeśli w przyszłości znowu będziesz miał jakiś problem z poduszką, to po podpięciu CLIPa nie będziesz wiedział, który błąd jest stary, a który nowy.

Odpowiadając na Twoje pytanie, usterka czujnika uderzenia nie świadczy o wypadku. Zwykła usterka elektryczna, jak to w Renault. Ja za używany czujnik zapłaciłem 40 zł., nowy kosztuje 300.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odsunę bardziej do przodu, kontrolka gaśnie, więc to chyba ta kostka o której wspomniałeś. Dużo to może kosztować? I zrobi to mechanik "standardowy" czy raczej aso lub serwis typowo zajmujący sìę Renault?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszukał jakiegoś elektryka/elektronika specjalizującego się we Francuzach. Nasz forumowy spec ma warsztat w Kaczorach koło Chodzieży, ale Tobie to chyba raczej nie po drodze. Co do kosztów, to miałem problem z kostką pod fotelem w moim poprzednim aucie (Clio) kilka lat temu - diagnostyka komputerowa i naprawa (gość po prostu przylutował wszystko na stałe eliminując kostki - podobno wtedy w ASO też w tych modelach tak robili, bo w kostkach wiecznie coś nie stykało) wyniosła mnie 80 zł. Teraz pewnie to kosztuje trochę więcej, ale ogólnie to nie jest droga w usunięciu usterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie ta usterka jest bardzo denerwująca ponieważ bardzo trudno ja zdiagnozować, jak samochód postoi to błąd się nie pokazuje na desce rozdzielczej, jak jadę dłużej (tak jakby się nagrzała część) błąd się pojawia, czasem pali się do postania auta czasem zgaśnie zaraz, a czasem pali się przez 100 km, co może nie łączyć, czy na kompie wywali co jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak kontrolka nie pali się cały czas, to błąd zostaje w pamięci dopóki się go nie skasuje z poziomu komputera diagnostycznego. Także jak podłączysz komputer to będziesz wiedział gdzie szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że u mnie nie było wcale tej kostki pod siedzeniem, tylko jakoś tak połączone, dlstego rozłączało. Zastanwiam sie tylko kto to tak połatał, bo w Szwajcarii chyba w ten sposób nie naprawiają samochodów. Chyba że się myle?

Teraz jakbym chciał siedzenie zdjąć to sie nie da bez oderwania tych kabli, ale prxynajmnej działa

 

Dodano: 07 kwi 2017 - 13:01

W sumie to odpowiedx mam w poście Jottara, dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

W mojej Megance (ph1 2012r.) mam trochę inne objawy. Po wejściu do samochodu wita mnie komunikat "Kierownica niezablokowana". Parę chwil później pojawia się "Skontroluj poduszkę powietrzną" i do tego otwiera się centralny zamek. Zamek stuka nawet gdy nie był zamknięty, również co jakiś czas podczas jazdy. Muszę podjechać i podpiąć się pod komputer, ale może zanim to zrobię ktoś z Forumowiczów ma pomysł co może powodować takie objawy? Zarówno klepanie centralnego zamka jak i brak blokady kierownicy pojawiły się razem z komunikatem o poduszce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie problem może tkwić w czujniku na szynie fotela kierowcy. Dwupozycyjny - fotel odsunięty daleko od kierownicy załącza duży ładunek do wystrzelenia poduszki pow. Blisko fotela czujnik - włącznik uruchamia mały ładunek poduszki. Oczywiście po strzale w przeszkodę. U mnie był on uszkodzony. Wymieniłem - pasuje ze scenica II. Od 1,5 roku kontrolka się nie zapala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy czujnik o którym piszesz, powodowałby otwieranie centralnego zamka i uniemożliwiał blokowanie kierownicy? Ostatnio objawy na parę dni ustąpiły, a wczoraj zaczęło się od nowa. Mam podejrzenie, że po całodziennym środowym deszczu dostała się gdzieś woda i robi zwarcie. To by tłumaczyło też wcześniejsze pojawienie się objawów oraz ich ustanie "po przeschnięciu". Podejrzeń nabrałem czytając post kolegi darekturek, który po umyciu samochodu ma jeszcze bardziej dziwne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podpinam się pod temat. W momencie odpalenia auta z HF lub włożenia karty do slotu (zapłon) zapalają się i gasną wszystkie kontrolki. Po chwili strzela jednokrotnie centralny i wywala błąd poduszki na desce. Pomarańczowa poduszka + pomarańczowy klucz i komunikat "skontroluj poduszkę powietrzną". Błąd zostaje w czasie jazdy. Oprócz tego co wymieniłem nic się nie dzieje. Błąd pojawił się dziś podczas gdy auto było u gazownika na montażu. Oddawałem auto bez błędu, odebrałem z błędem. Gazownik twierdzi, że nie zrobił nic co by mogło taki błąd spowodować. Co to moze być? Bardziej wina gazownika czy przykry zbieg okoliczności? Jutro sprawdzę na clipie bo podłączali jakiś "gutmann" i wyskoczył "błąd stały obwodu prądowego poduszki powietrznej prawej". Błąd pojawił się w czasie diagnostyki przed strojeniem sondą AFR. Wcześniej go nie było.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może gazownik wyciągał schowek pasażera i odłączył przewód od wyłącznika poduszki pasażera a następnie zapomniał go podłączyć. Możesz wyciągnąć trójkątną zaślepkę z prawej strony deski i sprawdzić czy wyłącznik jest podłączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa pytałem. Kokpit nie był demontowany, schowek nie był wyciągany. Żaden przewód nie był odłączany oprócz akumulatora na więcej niż 24h. Instalator dzwonił do swojego znajomego elektryka i podobno możliwe jest choć bardzo rzadkie aby przy odłączeniu aku na więcej niż 24h rozkodował się centralny zamek, choć on działa. Jadę popołudniu do speca od Renówek, mam nadzieję, że mi pomoże. Podłączyłem na szybko ELMa i Torque i pomimo, że błąd jest na desce to Torque go nie pokazało.

16 minut temu, aniewa napisał:

Może gazownik wyciągał schowek pasażera i odłączył przewód od wyłącznika poduszki pasażera a następnie zapomniał go podłączyć.

Przełącznik działa. Sprawdziłem to i po przełączeniu go w pozycję OFF wyskakuje komunikat, że wyłączono poduszkę pasażera. Pozostałe kwestie bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 19 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!