Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dobór silnika


emefe

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję auta rodzinnego, które sprawi jak najmniej kłopotów w eksploatacji. Naczytałem się dużo i nie wiem jaki silnik wybrać do tego auta, bo każdy ma swoje wady i zalety.

Najchętniej brałbym benzynę + LPG, ale te benzyniaki się niezbyt do tego nadają, podobno 1.4 tce najbardziej.

Może też być diesel, tylko że auto będzie wykorzystywane raczej na krótkich odcinkach - 2x20km dziennie tereny miejskie i podmiejskie + codziennie wypady max 1-3km. Sporadycznie trasy 100km, no i czasem wakacje.

 

Moje obecne auto pali ok 8L/100km benzyny i taki wynik spalania by mnie satysfakcjonował.

 

I ostatnia rzecz: Jakie gadżety warto mieć w Scenicu, tzn na jakie wersje polować?

 

Dodano: 26 kwi 2017 - 09:34

Patrząc na forum jest kilka osób co jeździ trójką, dajcie znać co jest dobre a co be.

Edytowane przez emefe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry silnik do LPG to 1.6 16V. Ma tylko 110KM więc do scenica może być to być trochę mało ale to musiałbyś się sam przejechać. Inna kwestia to przy takich przebiegach to nie wiem czy LPG ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG Zwróci się w 1,5 roku do 2 lat. Ale diesel chyba odpada.

Z beznynowych 2.0 się nie nadaje, a o 1.4 i 1.2 tce są bardzo rózne opinie.

 

lukwisz, jak Ci się jeździ Twoim 1.6? Czy dzisiaj też wybrałbyś ten silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do meganki jest wystarczający (jeżdżę w zasadzie w dwie osoby gdzieś dalej przy 4 osobach + bagaż + 4 rowery na dachu było czuć że trochę brakuje ;-)). Myślę że też wybrałbym ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja podziele się swoimi doświadczeniami.

Prawie 3 lata jeździłem 1.6 dci 130kM prod.2011r jak go kupiłem miał 3lata i 156tyś w tym roku sprzedałem jak miał 198tyś

Jak go kupowałem znajomy który pracuje w Renault sprawdził mi historię. Eksploatacyjne żeczy to wiadomo ale z grubszych miał wymieniony wtryskiwacz, turbo i filtr cząstek stałych co akurat bardzo mnie ucieszyło. Autem jeździliśmy głównie w mieście i powiem że wspaniały silnik jeżeli chodzi o jazdę kulturę pracy i spalanie. Oscylujące 7-9 litrów w zależności od pory roku i nogi. W trasie 5,5-6 l. Przyznam że do chwili obecnej nie wiem co mnie skłoniło do sprzedaży może to że rozglądałem się za benzyną z obawy że wydatki w dieslu kiedyś w końcu muszą się zacząć.Może to że znajomy z Renault coraz częściej opowiadał o poważnych awariach tego silnika głównie przez zaniedbanie a to wtryskiwacze a to łańcuch rozrządu wyciągał się ludzie olewali bo to łańcuch to wymieniać nie trzeba ścinało klin na kole i silnik na śmietnik (psychika działała :). A i pewnie dlatego że klient się trafił pomyślałem nic nie dołożyłem do auta może warto sprzedać bo nie wiadomo co będzie dalej.

Teraz kupiłem benzynę 1.6 16v 110KM 2012r. i powiem tak przepaść technologiczna.

Jeżdżę co prawda 2 miesiące ale czuć że cofnąłem się o epokę silnik pracuje równo ,cicho ale jeździ swoim tempem kręcenie deptanie nie ma żadnego sensu chyba że lubimy hałas w kabinie i chcemy więcej spalić bo na dynamikę w ogóle się to nie przekłada.

Przy normalnej jeździe komputer spalanie pokazuje 8,2 litra a jazdy bardzo nie ma i myślę że każdy będzie miał takie odczucie bo silnik jest słaby do tego auta. Jeżeli ktoś robi dużo krótkich odcinków i nie ma żyłki rajdowca to do przemieszczania się z punktu do punktu wystarczy wyprzedzać nie polecam póki się nie wyczuje możliwości silnika.

Na razie jeżdżę bo co mam robić trzeba zmienić przyzwyczajenia dieslowskie wbić do głowy że zapasu mocy pod pedałem brak i jeździć a czas pokaże co będzie dalej ponoć trwała jednostka i prosta w budowie.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyzwyczajony do diesli (od lat w autach służbowych i 4 lata w ostatnim prywatnym) przesiadłem się na 1.6 16V z myślą o mniejszych przebiegach i tym, że głównym użytkownikiem będzie moja żona. Zakładam, że przebiegi nie będą większe niż 15kkm na rok i właśnie dlatego szukałem prostej konstrukcji silnika, który nie boi się krótkich odcinków. Faktem jest, że kultura pracy i elastyczność diesli jest genialna, a w 1.6 trzeba się przy 6-cio biegowej skrzyni trochę namachać ale z perspektywy 1,5 miesiąca eksploatacji i przejechanych od zakupu 2000 km jestem zadowolony. Zarówno w mieście, jak i na trasie (500 km). Jedyne co to hałas na autostradzie powyżej 130 km/h mógłby być mniejszy. Spalanie oscylujące w granicach 7-8/100km jak dla mnie do zaakceptowania z nadzieją, że różnica ON do PB zwróci się w rzadszych wizytach u mechaników. Zaobserwowałem, że na trasie po drogach krajowych przy spokojnej jeździe można będzie osiągnąć wynik poniżej 7/100. LPG nie biorę na razie pod uwagę no chyba, że auto zacznie jeździć 20-25kkm rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też polecam silnik 1.6 16V, idealny do LPG. Jedyne co może się zepsuć to cewki i KZFR, chociaż w ostatnich montowanych egzemplarzach chyba to poprawili. Mam taką nadzieję, bo sam kupiłem nowego Scenica III z takim silnikiem w lutym 2015 roku - jeden z ostatnich egzemplarzy. Spalanie PB 8,3 l na dystansie 4500 km, przy średniej prędkości 63 km/h - odczyty z komputera pokładowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Fluence 1,6 110 KM z roku 2010 - skrzynia 5 biegowa, spala w mieście od 7,5 - 8,0 l/100 km. W trasie na autostradzie 120 km/h - tempomat - 7,0 - 7,5 l/100 km. W trasie poza autostradą 6,5 -7,0 l/100 km. Komputer zawsze wskazuje ok 0,4 l/100 km większe spalanie niż w rzeczywistości. Zawsze tankuję do pierwszego odbicia. W Łodzi zawsze na stacji 123 - córka Statoil - obecnie Circle K. W trasie nigdy nie tankuję na nie znanych stacjach. Nie narzekam ani na brak mocy przy wyprzedzaniu. Jeżeli ktoś chce wyprzedzać na 5 czy 6 biegu, to będzie problem. W zależności od sytuacji na drodze wystarczy zredukować na 4 lub 3 i samochód idzie bardzo sprawnie. Jestem bardzo zadowolony z Fluenca - mam go od 3 lat - bo oprócz części eksploatacyjnych nic się nie psuje. Gazu nie będę zakładał, ponieważ przebiegi do 15.000 km rocznie są za małe, by inwestycja w miarę szybko się zwróciła. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie 3 lata jeździłem 1.6 dci 130kM prod.2011r jak go kupiłem miał 3lata i 156tyś w tym roku sprzedałem jak miał 198tyś

Jak go kupowałem znajomy który pracuje w Renault sprawdził mi historię. Eksploatacyjne żeczy to wiadomo ale z grubszych miał wymieniony wtryskiwacz, turbo i filtr cząstek stałych

Jak na 42 tys. przebiegu to zakładając ,że naprawiany w normalnym warsztacie to koszty nie małe.To mój sii 2009 1.9 131 km sprzedany na koniec zeszłego roku 200tyś z hakiem i wtryski i turbo orginał i dobrej formie - chyba coraz gorsze robią. Turbawki to podobnież cieniutkie w 1.6dci ,słyszałem o wymianie po 40tyś w traficu półrocznym.

Potrzebuję auta rodzinnego, które sprawi jak najmniej kłopotów w eksploatacji.

Tak jak koledzy wyżej napisali stary 1.6 będzie najmniej kłopotliwy.

Jakie gadżety warto mieć w Scenicu, tzn na jakie wersje polować?

Większość bajerów przydatna ,lub może się przydać jak ktoś lubi ,odradzam natomiast otwierany solar dach (a tak mi się podobał jak kupowałem)

ze względu na chałas przy szybkiej jeździe.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że raczej 1,5-2 lat. Z 7 lat temu zakładałem gaz do Megane I z tym silnikiem. Renomowany (ponoć najlepszy) jeleniogórski gazownik życzył sobie za nią bodajże 3,5k zł. Może ceny spadły? Co by nie mówić gaz ma jeden duży minus - koło w bagażniku zajmuje dużo przydatnej powierzchni :) Z drugiej strony trochę taniej. Gdybym jeździł 20kkm rocznie lub więcej rozważał bym tą opcję zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ceny instalacji spadły , dobrą teraz zamontujesz za około 2700-2800

Ceny gazu od 2 lat mieszczą się przynajmniej na śląsku między 1.50 a 2.30 zł.

W tym samym czasie ceny benzyny między 4.00 a 4.80 zł.

Liczyłem bardzo dokładnie i mi się wróciło bardzo szybko mimo że dużo nie jeżdżę.

Co do miejsca w bagażniku , zawsze można wykupić ubezpieczenie opon za grosze i jeździć bez zapasu, jak kto woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, wcisnę swoje 3 grosze w temacie LPG, ponieważ wszystko skrupulatnie notuję (takie moje zboczenie hehe).

 

Przebieg na LPG: 28000 km

Spalanie z komputera: 8,1/100

Spalanie LPG: 8,9/100

Spalanie PB do LPG: 0,9/100

 

Średnia cena PB z 23 miesięcy: 4,55 zł

Średnia cena LPG z 23 miesięcy: 1,86 zł

 

Koszt przejechania 100 km na PB: 36 zł

Koszt przejechania 100 km na LPG + PB: 21 zł

 

Moja instalacja kosztowała 3400 zł i zwróciła się po 20300 km nie wliczając w to kosztów dodatkowych przeglądów na stacji i w warsztacie LPG.

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt przejechania 100 km na PB: 0,36 zł

Koszt przejechania 100 km na LPG + PB: 0,21 zł

raczej bez "0," z przodu albo nie "100km" - ale wiadomo o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!