Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powietrze w przewodach paliwowych


mariuszekf

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Witam, problem  powietrza w przewodach paliwowych trwa nadal. Założyłem wężykyki nowe przezroczyste zacisnołem opaskami i lipa. Powietrze maszeruje od filtra knecht do pompy, niby silnik pali i pracuje normalne. Wyjąłem filtr, zaślepilem przewody nabiłem  ciśnienie i jest szczelny, normalnie ręce opadają, gdzie szukać może ta grzałka puszcza tyle że w podciśnieniu, uszczelki przy wymianie filtra dałem nowe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy w I kolejności ;

 - prawidłowo założyć filtr paliwa marki; knecht, mann, purflux,

 - odpowietrzyć filtr paliwa, używając gruszki ; 1.5 dci odpala długo rano,

 - używać opasek metalowych ;           1355653642_opaskimetalowe.thumb.png.4af83ed821a1180b0222eacefb5902c0.png

 - przewody paliwowe silikonowe/przeźroczyste ; 1576405404_Przewodypaliwowesilikonowe.thumb.png.146534c1207143b22500a55fb032f444.png

Powietrze dostające się do pompy wtryskowej, to w krótkim czasie pompa do regeneracji.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Przewody paliwowe najlepsze są gumowe - opaska najlepiej dociska i nie ma nieszczelności

2) Sprawdź czy nie podwija się oring na ktörejś złączce na filtrze. Najlepiej posmaruj lekko oringi tawotem

3) Pompa się nie uszkodzi, bo przed pompą jest zawór do odpowietrzania, którego zadaniem jest wyłapywanie pęcherzy powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Należy sprawdzić ciągłość oraz szczelność przewodu pomiędzy zbiornikiem paliwa a filtrem paliwa,

- Sprawdzić oraz ewentualnie wymienić pompkę z zaworkami na nową. Należy nią pompować aż będzie twarda i nie będzie 

  pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową.

13 godzin temu, mrarek napisał:

3) Pompa się nie uszkodzi, bo przed pompą jest zawór do odpowietrzania, którego zadaniem jest wyłapywanie pęcherzy powietrza

Powietrze należy całkowicie wypompować gruszką, kilkukrotnie odkręcając zawór odpowietrzający. Jeśli pojawia się po czasie tzn. że obwód jest nieszczelny. Walczyłem z tym 1,5 roku a skończyło się regeneracją pompy - oczywiście w czasie pracy ciśnienia były prawidłowe. Nie stosuj żadnych zaworków zwrotnych, bo one utrudniają przepływ zasysającej pompie  -  to  wypowiedź  kolegi  jabrze  w  temacie ;

Megane II phII ciężko pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xxx

Ja zmieniłem na przezroczyste z metra zacisniete opaskami, i lecą bomble od filtra do pompy, tak że sam już nie wiem na 100 %filtr ale gdzie 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mariuszekf . 

 Należy podjechać do kumatego mechanika i zlecić mu problem usunięcia bąbli powietrznych pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową. 

Powietrze dostające się do pompy wtryskowej, to w krótkim czasie pompa będzie nadawała się do regeneracji.

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dziś filtr MANN WK9012x - jako zamiennik Knecht/Machle KL485/5D. Na górze filtra są dwie dziury na wkręty. Wydaje mi się, że grzałka jest przykręcana tylko na jedną śrubę. Druga dziura na śrubę pozostaje pusta. Na You Tube widać, że inne filtry mają tą jedną dziurę zaślepioną i chyba tak ma być. Jak sądzicie? Czy wymieniać filtr i zostawić jedną dziurę pustą czy szukać innego filtra? Przecież chyba przez tą pustą dziurę będzie ciągnął powietrze??

P_20180625_124639_vHDR_Auto.jpg

snip_20180625130332.png

 

Dobra, sam sprawdziłem i piszę dla potomności :) że problem bąbli w przewodach rozwiązałem. Wyciągnąłem lampę i sprawdziłem stary filtr. Okazuje się, że też ma tą drugą dziurę na śrubę pustą. Wziąłem zatem pasującą śrubkę i wkręciłem w pusty otwór na max. Odpaliłem, pogazowałem i bąbli brak. Pisaliście o wymianach przewodów, itp. a te wszystkie "Manny" tak robią, że zostawiają niepotrzebny w naszym przypadku otwór na drugą śrubę. Trzeba tylko ją zaślepić i pompa nie będzie targać powietrza.

Edytowane przez filolog10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam. Miałem podobny problem, bąbelki powietrza w układzie paliwowym. Problem rozwiązałem niemal w 100 % poprzez wymianę przewodów paliwowych na orginalne zakupione w ASO Reno. Przewody nie są tanie ale w moim przypadku było warto. Wymieniłem przewody od pompy wysokiego ciśnienie do filtra (dwa przewody spięte razem specjalnymi klamerkami), oraz przewód od filtra do gruszki, komplet razem z gruszką. W moim przypadku to pomogło. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 21.06.2018 o 14:05, Andrzej-2010 napisał:

Należy w I kolejności ;

 - prawidłowo założyć filtr paliwa marki; knecht, mann, purflux,

 - odpowietrzyć filtr paliwa, używając gruszki ; 1.5 dci odpala długo rano,

 - używać opasek metalowych ;           1355653642_opaskimetalowe.thumb.png.4af83ed821a1180b0222eacefb5902c0.png

 - przewody paliwowe silikonowe/przeźroczyste ; 1576405404_Przewodypaliwowesilikonowe.thumb.png.146534c1207143b22500a55fb032f444.png

Powietrze dostające się do pompy wtryskowej, to w krótkim czasie pompa do regeneracji.

Te przewody starczają na max.  pół roku, u mnie tak stwadnialy że puszczały powietrze, drobnym strumykiem do filtra a później do pompy co jakiś czas babel. Także założyłem czarne gomowe i jest spokój zero powietrza. Do filtra zostawiłem oryginał żeby widzieć co się dzieje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.06.2017 o 12:52, mariuszekf napisał:

Witam zauważyłem że mam powietrze w przewodzie za gruszką, jak zapale motor to gdzieś poleci, a nie leci do pompy bo nie widzę bombli. Jak zgasze to powoli się pojawia tak jakby z filtra paliwa, a filtr jest szczelny, suchy. Jak to wygląda w Waszych autach, nie wiem czy to odpuścić czy szukać

post-78404-0-52171000-1497957402_thumb.jpg

post-78404-0-44613000-1497957416_thumb.jpg

 

witam,

poprawcie mnie jeśli się mylę, ale na zdjęciu powietrze widać tylko w przewodzie z lewej strony (ten od gruszki) na prawym nie widać to by znaczyło że powietrze wchodzi do filtra ale z filtra do pompy wchodzi już bez powietrza więc nie ma się co martwić...

Sprawdzałem u siebie i mam tak samo powietrze tylko w przewodzie lewym (od gruszki) w przewodzie od pompy (przewód z prawej strony) u mnie nie ma powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!