Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 16v opóźniona reakcja pedału gazu, muli, wibracje, buczenie..


Rymek
Wiadomość dodana przez Krzychu

Kolego, u nas wymagamy używania polskich znaków w dodawanych treściach. Proszę poprawić nazwę tematu i post!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Posiadam Megane II 2006r 2.0 benzyna 135 koni

Problemem który mnie dopadł jest spadek mocy w megance, właściwie do ok 3000 obr, dalej auto "jedzie". W aucie na biegu jałowym wyczuwalne są wibracje tzn telepie budą (poduchy sprawdzone -ok). Najgorsza jest opóźniona reakcja na pedał gazu, tak około 1 sekunda, ciężko wyczuć moment puszczenia sprzęgła, trzeba odpowiednio wczesniej dodać gazu żeby plynnie ruszyć.. Problem potęguje spadek obrotów przy minimalnym nacisnięciu pedału gazu, obroty spadają do 500 i powoli wzrastają. Generalnie nie jest mozliwa jazda np na parkingu na jedynce gdy puszczam powoli sprzęgło auto dławi się jakby miało zgasnąć ale ostatecznie jakos jedzie.

Jakby tego było mało auto w zakresie obrotów 2000-2600 buczy niemilosiernie po godzinie trasy wypadam z auta na cztery łapy

- komputer nie wyswietla błędów

- posprawdzałem przewody podcisnienia przy przepustnicy, wygląda że jest ok

- przepustnica czysta

- cewki zaplonowe Beru

- po odpięciu zaworu zmiennych faz auto jeździ tak samo

- kończy się sprzęgło (widocznie od tej reakcji na gaz)

Tankuję dobre paliwo. Byłem u mechanika mówi że na kompie jest ok i to tyle co mógł zrobić

Edytowane przez Rymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź

Na jałowym trzęsie , cewki wyjmowalem są suche. 

Będę musiał podjechac do dobrego mechanika zeby mi to sprawdzili.

dziwne że błędów nie wyświetla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rymek napisał:

dziwne że błędów nie wyświetla

Sprawdzałeś na jakimś kompie diagnostycznym czy na CLIPie? Jak nie na CLIPie to inne komputery nie wszystko pokazują. Poszukaj kogoś z CLIPem i niestety odżałuj jeszcze parę groszy, może coś to wniesie do sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawnym urządzeniem diagnostycznym do reno jest clip .Auto benzynowe  i 100.000 km przebiegu  to żaden problem .

1/Dobrej  jakości  paliwo, czyste,  oraz  kontrola  czujnika  położenia wału korbowego, (  jego prawidłowe elektryczne podłączenie ) który  jest  czujnikiem chimerycznym ;  raz działa a raz nie .Wymiana tylko na oryginał ,

2/Drugim ważnym elementem jest czujnik temperatury płynu chłodzącego, ma  on wpływ na  rozruch  silnika  i wielkość  dawki  paliwa  przy  rozruchu . Kumaty  mechanik  to  skarb. Szereg czynności,  która wymieniłem w  polecanym temacie  możesz wykonać sam jak masz trochę zacięcia do mechaniki.

3/ Trzecim ważnym elementem  to;  szczelność i czystość  układu  powietrznego,  paliwowego,  sprawne  świece,  cewki  oraz   dobre kontakty na  złączkach,  czujnikach,  wtyczkach . Cewki  suche  ale  czy  nie  mają  przebicia elektrycznego?

4/Czwartym elementem to ;  elektrozawór KZFR . Po  odpięciu  wtyczki od  elektrozaworu  KZFR  i  odpaleniu  auta  powinna pojawić  się kontrolka "service". Auto  powinno   jechać  OK,  tylko powinno być  nieco  mniej  żwawe  przy  wyższych obrotach. Po  podpięciu  wtyczki kontrolka sama  znika po ponownym odpaleniu auta - nie trzeba nic kasować . Czy słychać może  terkotanie ?   Wymontuj   elektrozawór  i  podłącz  do  akumulatora,  sprawdź  czy  płynnie  chodzi   tłoczek?   Poczytaj ;  Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu

5/ W większości przypadków wina leży ;

w   braku  dobrego  łącza  elektrycznego,   zaśniedziałych   stykach,  zabrudzeniu  przepustnicy  i  układu  dolotowego, zapchanym  filtrze  powietrza,   brudnym  paliwie,  starych  świecach,  czy  zabrudzeniu   czujnika  olejem,  smarem, nieszczelnością ( pęknięciami  przewodów dolotowych , luzami  w  połączeniach  )  w  układzie dolotowym , brakiem dobrego   odpowietrzania  zbiornika   paliwa,

udało  się  zdiagnozować  przyczynę   gaśnięcia  i  nierównej   pracy silnika   na  wolnych   obrotach.  Poruszałem wtyczkami  z   boku   komputera  i   po   problemie . Pewnie    zaśniedziały   łącza .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne , przede wszystkim znajde speca z Clipem i myśle że od tego warto zacząć. 

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Najpierw wymienie filtr paliwa , posprawdzam czujniki wału. 

Odpinałem wtyczkę od elektrozaworu kzfr i generalnie wydawało mi się wręcz że auto jest nieco bardziej żwawe ale powtórze ten test. Wtyczkę odpinałem i wsuwałem przy wyłączonym silniku i na 100% nie zaświeciła się żadna kontrolka. Zobaczymy jak będzie przy podpięciu elektrozaworu bezpośrednio do aku. 

Terkotanie słychać ale nie jestem pewien czy tak ma być bo nie mam bezpośrednoego porównania. Slyszałem jednak inne silniki 2 litrowe innych marek i wydaje mi się że mój jest głośniejszy. 

Dodatkowo przy szybkim przygazowaniu slychać świst powietrza przy przepustnicy  po czym obroty po ok sekundzie wzrastają i z takim samym opóźnieniem spadają. 

Edytowane przez Rymek
Poprawka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie od tego zacząłem. Pozatykałem otwory przewodów idących do przepustnicy, jeden jest od serwa hamulca a drugi idzie do jakiegos czujnika a od niego biegnie w głąb komory silnika i nie moge określić od czego jest. W każdym razie wyeliminowałem przewody podciśnienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem kontrole stanu świec, kolorek ładny kawa z mlekiem , mam podejrzenie do pierwszej (cyl 4 od sprzęgła) bo ceramika wygląda na przegrzaną 

 

IMG_4865.JPG

IMG_4867.JPG

Edytowane przez Rymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, po wizycie u mechanika spadek obrotów po muśnięciu gazu ustał, podobno zostało wykonane czyszczenie przepustnicy i adaptacja. Podobno zostały sprawdzone cewki i świece , jednej cewki wykręcić nie mogli w obawie o urwanie śruby ( nie wiem o co im chodziło sam ją odkręciłem bez problemu ), piszę podobno bo kierownik sam do końca nie był pewien co było zrobione w aucie. Wydruku z kompa żadnego nie otrzymałem. W każdym razie jest poprawa. Nadal występuje delikatnie opóźniona reakcja na gaz ale nie jest to już tak wyczuwalne. Buczenie nadal występuje.

Mam już nowe poduszki silnika - komplet 3 szt francuskie Sasic i główna olejowa oryginał Renault, które czekają na wymianę. Mam też oryginalne świece Renault dedykowane, w tygodniu wymienię świece i napiszę czy jest jakaś zmiana. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.07.2017 o 16:12, Rymek napisał:

Właśnie od tego zacząłem. Pozatykałem otwory przewodów idących do przepustnicy, jeden jest od serwa hamulca a drugi idzie do jakiegos czujnika

Odpowietrzenia filtra węglowego. Jeśli elektrozawór nie trzyma, długo zimny kręci do zapłonu.

Dnia 24.07.2017 o 15:40, Andrzej-2010 napisał:

 

2/Drugim ważnym elementem jest czujnik temperatury płynu chłodzącego, ma on wpływ na rozruch silnika i wielkość dawki paliwa przy rozruchu .Kumaty mechanik to skarb.

 

Czujnik temperatury płynu chłodzącego określa wielkość podstawowej dawki wtrysku dla obrotów biegu jałowego czyli określa dawkę minimalną, żeby utrzymać obroty w synchronizacji z układem zapłonowym.

7 minut temu, jabrze napisał:

Odpowietrzenia filtra węglowego. Jeśli elektrozawór nie trzyma, długo zimny kręci do zapłonu.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego określa wielkość podstawowej dawki wtrysku dla obrotów biegu jałowego czyli określa dawkę minimalną, żeby utrzymać obroty w synchronizacji z układem zapłonowym w całym zakresie temperatur silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 1.09.2017 o 23:46, jabrze napisał:

Czujnik temperatury płynu chłodzącego określa wielkość podstawowej dawki wtrysku dla obrotów biegu jałowego czyli określa dawkę minimalną, żeby utrzymać obroty w synchronizacji z układem zapłonowym.

Do  synchronizacji  obrotów  z  układem  zapłonowym, wtryskowym  jest  czujnik  położenia  wału  korbowego .

Auto  masz  od  nowości ?? 

Zalecam ;

- wymienić   czujnik   położenia  wału  korbowego  na  oryginał, ( b.chimeryczny )

podpiąć  clipa  i   zobaczyć  dane  z  czujników ;  temperatury  płynu  chłodzącego,  map   sensora,  sondy,  KZFR  ,

  (  podciśnienie  kolektora  ssącego  w  tym  silniku 2.0 16V  powinno  wynosić  na  luzie  ok. 32-38 kPa ) 

- usunąć  zaśniedziałe  łącza,   wtyczki,  poruszać   wtyczkami,   zastosować ;   Kontakt  60 ,

-  w  zakresie  obrotów 2000-2600  buczy niemiłosiernie -  skąd   to  buczenie  się  wydobywa ?

 ( poruszaj - na  zimnym silniku, wydechem,  blachami / osłonami  termicznymi, może  łożysko  oporowe  sprzęgła ?

...napęd   osprzętu  )   

-   delikatnie  opóźniona  reakcja  na  gaz  ale  nie  jest  to  już  tak  wyczuwalne  -  kontrola  pedału  gazu ,

- stosować  olej  full  syntetic,   filtr  oleju  marki ;  purflux,  mann,  knecht,  markowe   paliwo 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!