Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło zmiennych faz rozrządu, APEL !!!!!


NRJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Moje kzfr daje o sobie znać Scenic 2003 o dziwo 72tys.

Dziś w serwisie w Zielonej Górze pan wycenił naprawe z 30% rabatem na 1690 zł

(pasek, rolki, kzfr, bez pompy wody) z pompą około 2 tysi <czerwona>

Dodam że pan upierał sie ze nic RP nie dokłada. Zresztą moje auto jest z niemiec Tam było serwisowane do końca, ale to ich nie interesuje (sam mi o tym powiedział)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Znalazłem temat o KZFR na angielskim forum

http://www.meganeownersclub.co.uk/forum/viewtopic.php?f=6&t=8152

a w nim z forum rosyjskiego

http://www.megane-club.ru/forum/index.php?showtopic=5396&st=60

Wygląda na to ze ktoś próbował zreanimować/ulepszyć KZFR.

Czy ktoś z was próbował tej metody ?

Czy ktoś znający rosyjski mógłby przejrzeć ten temat i rozpoznać czy opisane metody coś rzeczywiście dają ?

Znalazłem jeszcze numer części FE36415 - to ze strony Intercars - czyżby ktoś poza Deplhi produkował to koło? Czy ktoś z was instalował ten zamiennik?

Pozdrawiam,

Tomer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam

Posiadam megane II z 2004 o przebiegu 134000. Niedawno dało o sobie znać KZFR. Grzechotanie przy odpalaniu no i auto od razu gasło. Przy drugim odpaleniu bez problmu. Mniejsza moc itd. Nie było widocznych komunikatów jak np swiecący sie service, ale pod podpięciu pod clipa był błąd stały związany z przestawieniem rozrządu.

No więc wymieniono KZFR oraz olej i filtry (bo akurat wychodzila wymiana). Rozrządu nie wymieniałem ponieważ wymieniany był pół roku temu. Zostały sprawdzone czujniki i niby wszystkie dobre.

Po wymianie autko odpala bez problemu, zmiejszyło się spalanie i poprawiła dynamika. Jednak nie minął tydzień a na wyświetlaczu wyskoczył service i ikona silnika. Podjechałem do elektryka, skasował błąd, ktory dotyczyl przestawienia rozrządu. Dojechałem do domu i ok. Następnego powtórka z rozrywki... No więc zostawiłem mu auto na kilka dni i niby wszystko działa ale cały czas wyskakuje ten błąd i service po kolojnym odpaleniu. Czy może być tak że elektrozawór jest jeszcze do wymiany? Czy na nim powinny być jakieś uszczelki albo coś? Może ma ktoś fotkę takiego elektrozaworu? Jak można sprawdzić czy on działa poprawnie?

Edytowane przez vorphoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze na oleju Liqui Moly 5w30 Top Tec 4200 . Silnik na nim jest duzo cichszy oraz zwawszy niz elf'ie . Minusem jest to ze przy temperaturach silnika ponizej 5 stopni czasami , 5-10 razy w miesiacu zagrzechota kolo . Bledu nigdy nie mialem a zrobilem tak juz 60 tys . A i mam oprocz tego innych znajmych ktorzy jezdza na roznych olejach . Z moich spostrzezen wynika ze na grzechotanie w 90% ma wplyw olej . Uzywanie oleju ktory byl uzywaty na piewrszy montarz powoduje ze mozna przejechac 120 tys bez zadnych problemow .

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie, mam taki problem, że gaśnie mi samochód przy odpalaniu. Z tym, że nie zawsze... jak postoi 6 godzin czy dłużej to odpala bez problemu. Natomiast problem pojawia się jak próbuje odpalić kilka godzin po ostatniej jeżdzie. Na rozgrzanym silniku nigdy nie ma problemu. Sytuacja wygląda podobnie jak na filmach na yt gdzie jest problem z kołem, gdzie po odpaleniu szybko odrazu traci obroty i gaśnie, ale w ogóle nie ma żadnego hałasu jak u osób posiadających ten problem. Czytałem, że to może być czujnik faz, a nie samo koło, miał może ktoś podobny problem? Wolałbym, żeby to nie było koło bo wymieniałem kilka miesięcy temu rozrząd i kolejny taki wydatek średnio mi się uśmiecha. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Też liczyłem że to może być elektrozawór (używany można kupić za 100 i nie trzeba wydawać na mechanika ).Czyściłem go ciągle i wmawiałem że to jego wina. W końcu po zimie koło zaczęło grzechotać przy każdym porannym odpalaniu i kupiłem kZFR. Po wymianie wszystko OK. Poza tym zauważyłem że przy padniętym kole przy odpaleniu obroty nie wzrastały tak wysoko jak teraz- wyglądało tak jakby nie chodził na tzw. ssaniu.

Edytowane przez lolo33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ja tez jestem po wymienie KZFR . Okazalo sie ze kolo zalozone przez fabryke . Przebieg 143 tys. km , drugi pasek ale reszta wymieniena pierwszy raz . Moje spostrzezenia . Najlepszy to olej elf 5W40 ale wtedy wymiena co 10 tys km max 12 . Stosujac valvoline , Liqui Moly mozna wydluzyc do 18 tys. km . Filtr mann , purflux.

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, interpunkcja - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!