Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic III 1.9 Duże spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli kolega @dragonexp ma rzeczywiście 55 kkm, to raczej nic mu się z FAP-em i EGR-em nie powinno dziać. Zresztą po usunięciu FAP-a spalanie nie wzrośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze polowa osób porównuje jazde 1.5dci 110km/h z jazdą 1.9dci 150km/h a to przepaść.
U mnie 1,9dci 130KM pali średnio 7l/100km (Krakowskie korki + wyjazdowe weekendy) ; Na autostradzie jadąc 140-160 km/h to  tak około 7,5l/100km.
( p.s nie potrafię jechać 110km/h polskiej na autstradzie)
Może niech autor sprawdzi filtr paliwa  na początek , ewentualnie zaciski w hamulcach.

 

Edytowane przez tomqu86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrafisz jechać 110 km/h, a ja nie rozumiem, jak można jechać 160 km/h, jak w PL dopuszczalna 140 km/h. No tak - w DE można.

 

BTW - wyobraż sobie lub wypróbuj (polecam!) jazdę po polskich autostradach z prędkością 90-95 km/h. Ustaw tak tempomat, by nie wyprzedzać i nie blokować ciężarówek. Zobacz, co się dzieje wtedy na lewym pasie. Istne wariactwo, przepychanie się, mruganie, blokowanie, nerwy pracują, etc. 

A Ty dojeżdżasz z tą prędkością  90-95 km/h o 5-10 minut później do celu. To tak dużo? Polecam choć raz spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, konwil napisał:

rzeczywiście 55 kkm

 

No właśnie klucz jest w "rzeczywiście" 6 letnie auto i tylko 55?Chociaż ja też mam 7 lat i nakulane tylko 74tysie :-D

10 minut temu, konwil napisał:

Zresztą po usunięciu FAP-a spalanie nie wzrośnie.

 

Teoretycznie nie powinno wręcz może minimalnie spaść.Ale wszytko zależy od tego kto to robił.Jak amator to mógł wsadzić jakiegoś gotowca i różnie bywa.Stąd moje z niewinne pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do FAPa to jest ktoś kto może potwierdzić na własnym przykładzie że spalanie spada w MEG/SCE III ? i mniej wiecej o ile ?
mrarek zgadzam się z tobą żę na prawym 90-95 i jedziesz spokojnie i powoli do celu , a na lewym 140-160 i jak wariat.  No właśnie nie da się jechać 110-120 ( na prawym za szybko , na lewym za wolno) to taki off top.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wyjazdem nic nie było robione.

 

9 godzin temu, dyzol napisał:

Sprawdź wtryski metodą przelewową.Odpala bez problemu?Po odpaleniu silnik pracuje stabilnie bez wahań obrotów, bez przerywania?Podczas jazdy nie ma żadnego delikatnego poszarpywania?FAP, egr usunięty?Auto masz od nowości?

Zawsze odpala troszkę dłużej, tak jak by raz zakręci i wchodzi na obroty, czy lato czy zima tak samo, po odpaleniu pracuje stabilnie bez wahań, przerywania itp, podczas jazdy wszystko płynie. FAP nie usunięty, w Meg II kiedyś usunąłem bo się zapchał. EGR jak się nie mylę to zawór dopływu powietrza który można czyścić, u mnie jest na pewno, nie sądziłem że się to usuwa. Z tymi obrotami to dzisiaj zauważyłem że jak na luzie dodaje powolutku gazu to koło 1000 obr słuchać taki inny klekot. Jak dokładnie zrobić test przelewowy? 

 

 

Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa, zobaczymy może będzie lepiej, na poprzednim zrobiłem 6000km i był firmy filtron, teraz jest MANN. 

Edytowane przez dragonexp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zrobiłem trasę: W-wa - Zgorzelec - Gunzburg (Legoland Niemcy) - Zgorzelec - Duszniki Zdrój - W-wa. Z Duszników jeszcze Dvur Kralove (Zoo Safari) i Teplice nad Metui (Skalne Miasto). Niemcy to zdecydowana większość autostrad (nawet pozwoliłem sobie rozpędzić mojego SIII do 190 km/h), Polska różnie: autostrady, ekspresówki, drogi krajowe i różne inne przez kilka pipidówek. Czechy to z reguły drogi krajowe. Wyszło coś tak ok. 2700 km. Komputer pokazał średnie spalanie po przyjeździe do W-wy na poziomie 5,3 l/100 km (ale po kilku kilometrach po mieście podskoczyło do 5,4).
Autostrady i ekspresówki przebyłem ze średnią 135 km/h (w Niemczech jechało się różnie: od 110 do 190 km/h, z tym że te 190 to była chęć sprawdzenia auta; najczęściej to było ok. 130 km/h, choć wyprzedzania były i po 150-160 km/h). Inne drogi to z reguły od 30 do 110 km/h.
Samochód z pełnym bagażnikiem a na pokładzie 4-osobowa rodzina. Trasa po wymianie filtrów, oleju, itp. (4000 km wcześniej).

Auto waży 1505 kg przygotowane do jazdy. Dodam, że 1.6 dCi nie jest tak oszczędny jak 1.5 dCi 106 KM, w którym potrafiłem mieć średnie spalanie na poziomie 4,8 l/100 km z włączoną klimą, boxem dachowym, 4-os. rodziną i zapchanym bagażnikiem. Nie przekraczałem 120 km/h na ekspresówce a na drogach krajowych 110. Tereny zabudowane to max. 80 - wiem czasami przeginałem pałę...

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, mrarek napisał:

No.
Tak normalnie masz, jak powinno być.

Zgadzam się.

Wg mnie napęd jest optymalizowany na prędkości do 130km/h (maksymalna prędkość w większości państw Europy - inne ograniczenia są tylko w Polsce, Niemczech i w jeszcze jednym państwie jest 120km/h). Jazda z prędkościami powyżej 130km/h zauważalnie zwiększa zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 31.08.2017 o 20:30, mrarek napisał:

...ciśnienie w oponach (ja ładuję 2,4 bara w trasę, a 2,3 bara w miasto)...

 

Ja w moim 1.6 dCi koła pompuję do wartości 2,6 bara. Tak podaje naklejka na drzwiach jeśli chodzi o jazdę ekonomiczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 dragonexp .

 Scenic III / 2011 r /1.9 /130 KM , przebieg  55.000 km / koła  ciężkie  alufelgi 205/55 R 17 

Auto   masz   od   nowości ?   Przebieg   tylko   55.000 km ?   Czy   masz   dużo   jazd   po   mieście  i  na   krótkich   dystansach   ?

Zwiększony    rozmiar   opon,  to   ok.  0,5 l/100 km  większe   spalanie 

  

Dnia 1.09.2017 o 17:58, dragonexp napisał:

EGR jak się nie mylę to zawór dopływu powietrza który można czyścić, u mnie jest na pewno, nie sądziłem że się to usuwa. Z tymi obrotami to dzisiaj zauważyłem że jak na luzie dodaje powolutku gazu to koło 1000 obr słuchać taki inny klekot.

- Zawór   EGR  ma  za  zadanie  kierować  część  spalin  do  ponownego  spalania . Najczęściej   porcja  spalin  wraca  do  silnika  przy  niskim  i   średnim  obciążeniu,  zwłaszcza  w   średnim  zakresie  obrotów. 

- Klekot ( napisałeś )  a   może  terkotanie,   które   jest   charakterystyczne  dla   uszkodzonego  EGR .  Im   więcej   jazd  po   mieście,  na   krótkich  trasach  tym   zawór   będzie   b.zawalony   sadzą  i  nie   będzie   pracował   prawidłowo 

- Komputer  może  nic   nie  pokazać,    bo  możliwe, że   EGR  działa  w  ograniczonym   zakresie.  Warto   go   wyciągnąć,  przeczyścić  i  ewentualnie  zaślepić . Przy   wymianie/czyszczeniu  EGR   trzeba   wyczyścić   kolektor  dolotowy .

Sprawdź  EGR-a  na  clipie .  Powinien   płynnie   zmieniać   kąt   otwarcia. 

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wrześniu miałem okazje zrobić 2 trasy łącznie prawie 5000 km. Jadąc do Niemiec oraz z Niemiec stałem się utrzymywać licznikową prędkość w przedziale 150-160 km/h ale wiadomo ograniczenia, roboty drogowe itd. więc 50% dystansu było wolniej ale średnia i tak wyszła ok 120 km/h. Spalanie z komputera 7,1l, z tankowań 6,9 l/100 km. Do Włoch i z powrotem przelotowo 130-150 km/h przez większość czasu. Jazda z pełnym obciążeniem (5 osób+bagażnik po dach). Średnia z komputera 6,3 z baku 6,1. Megane III Kombi 1.9 dci 130 km z FAP. Zastrzegam, że potrafię wycisnąć niskie spalanie przy dobrej dynamice i jeżdżę na dodatkach co mam wpływ na spalanie. Średnie spalanie w codziennym użytkowaniu to 5,8 - 6,3 w jeździe mieszanej z przewagą miasta. Wiem, że Scenic powinien spalić więcej od Megane ale to spalanie autora wątku zdecydowanie za wysokie. Napisałbym aby chemicznie przeczyścić układ wtryskowy dobrym dodatkiem ale będzie znowu kryptoreklama albo marketing szemrany. Po zakupie Megane z pierwszego baku spaliła 7,1 l/100 km i paliła wyraźnie więcej (myślę, ze w granicach 1l/100 km więcej) a potem spalanie systematycznie spadało. W dieslu czystość układu wtryskowego, odpowiednia praca egr-u i turbiny są bardzo ważne i różnice mogą być znaczące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!