Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowe silniki w Renault 1.3 TCe i 1.8 TCe


witman

Rekomendowane odpowiedzi

1,4 Tce było dobrą alternatywą ale wycofali, czytałem ile problemow jest z ta jednostka, pękające cylindry przy mrozach itp. ja mam 1,2 Tce 130KM i nie mogę narzekać ale czasem brak mocy przy wyprzedaniu, a przy prędkości 140km/h pali jak 2 litrowy silnik. Ale z pewnością 2 litrowy silnik nie będzie palił na mieście tyle co 1,2 ;)  Spala oleju nie za wiele od momentu zmiany oleju (a zmieniam co około 12tys/km) po przejechaniu 4 tyś/km zniknęły mi 2 "kropki", Jeżeli chodzi o jazdę to przemieszczam się trasa/miasto 60/40,  w testach nowej MIV zauważyłem że poprawiono te jednostki np. przy 1,2 Tce w MIII przy 130 km/h jest 3000 obr/min gdzie w Megane IV ta wartość jest mniejsza ( obr/min). Jeżeli chodzi o GT to spalanie nie jest o wiele gorsze niż w 1,2 Tce. Zobaczymy jaka będzie jednostka w Megane RS 280KM :-) ale chyba poszli po rozum do głowy i kierunki już są wszystkie lodowe hehe. Bo ilość miejsca z tyłu na pewno się nie zwiększyła heheh ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 18.09.2017 o 14:46, darekgt napisał:

1,4 Tce było dobrą alternatywą ale wycofali, czytałem ile problemow jest z ta jednostka, pękające cylindry przy mrozach itp. ja mam 1,2 Tce 130KM i nie mogę narzekać ale czasem brak mocy przy wyprzedaniu, a przy prędkości 140km/h pali jak 2 litrowy silnik. Ale z pewnością 2 litrowy silnik nie będzie palił na mieście tyle co 1,2 ;)  Spala oleju nie za wiele od momentu zmiany oleju (a zmieniam co około 12tys/km) po przejechaniu 4 tyś/km zniknęły mi 2 "kropki", Jeżeli chodzi o jazdę to przemieszczam się trasa/miasto 60/40,  w testach nowej MIV zauważyłem że poprawiono te jednostki np. przy 1,2 Tce w MIII przy 130 km/h jest 3000 obr/min gdzie w Megane IV ta wartość jest mniejsza ( obr/min). Jeżeli chodzi o GT to spalanie nie jest o wiele gorsze niż w 1,2 Tce. Zobaczymy jaka będzie jednostka w Megane RS 280KM :-) ale chyba poszli po rozum do głowy i kierunki już są wszystkie lodowe hehe. Bo ilość miejsca z tyłu na pewno się nie zwiększyła heheh ;)

 

W 1.2TCe mieliśmy już niestety jeden przypadek pękniętego cylindra, auto przywiezione z Niemiec, zasada spokojnego rozgrzewania silników w czasie mrozów zalecana jest we wszystkich silnikach nie tylko grupy Renault, jeszcze gorzej jest w BMW, VW czy Mazda, cylindry pękają nawet w dużych silnikach jak V8 4.2 (Audi)

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że w maluchu co 30-40kkm, trzeba było wymieniać pierścienie tłokowe, na szczęście wyciągniecie silnika trwało kilka chwil i można było je wymienić na balkonie ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

160KM/260Nm w Sceniku to już można komfortowo pomykać i bezpiecznie wyprzedzać :rolleyes:

Ciekawe co zapowiedziami Scenika Grand Sport 200KM

Niebawem Megane IV RS z 1.8TCe 279KM/390Nm -- link --

 

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może by pozbawić samochody układu wydechowego - zero emisji, zero awaryjności, zero zużycia paliw kopalnych... Same plusy. Do miasta rower lub skuter elektryczny ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście okazało się że oficjalnie że 1.3 TCe jest konstrukcją 4 cylindrową, choć były wcześniej przecieki że marka spod znaku spłaszczonego rombu może pójść śladami PSA i zastosować 3 cylindry.  Najważniejsze że w końcu nowe silniki 1.3 TCe nie mają turbo dziury na papierze. Przykładowo TCe 140 ma moc 140 KM przy 5000 obr (nie wysoko jak na benzynę),  moment 240 Nm już przy 1600 obr, oraz spalanie spadło w stosunku do 1.2 TCe. Miejmy nadzieję że konstrukcja 1.3 TCe będzie dopracowana, konstruktorzy wyciągnęli wnioski z 1.2 TCe gdzie bolączkami było zużycie oleju w niektórych seriach, oraz problemy z łańcuchem rozrządu. Może 1.3 TCe ma teraz pasek rozrządu, tak jak poprawione silniki 1.4 TSI od 2012 r. ? GPF (filtr cząsteczek) w benzynie ? Mam wrażenie że nie powinno być z nim problemu jak w dieslach, gdyż benzyna nie wydala takiej ilości sadzy co diesel....

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka oto informacja pojawiła się na portalu Renault Powertrain odnośnie nowo wprowadzanej jednostki, która jest efektem współpracy z Mercedesem.

https://media.group.renault.com/global/en-gb/groupe-renault/media/pressreleases/21201109/renault-lance-un-moteur-essence-de-nouvelle-generation-inaugure-sur-scenic-et-grand-scenic?utm_campaign=rss_press releases and press kits&utm_medium=rss&utm_source=media.renault.com

 

Nawiasem mówiąc PSA tez ma rodzinę silników, które tworzyli razem z BMW. Silniki 1.6VTI i 1.6THP (doładowany) o wyśmienitych parametrach, ale niekoniecznie bezawaryjne. 

Oby Renault lepiej wyszła współpraca.

image.thumb.png.84f44aad3d694524f9ad0d942f95f5a7.png

 

 

6.jpg

Edytowane przez Piotrl_lp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem kiedy wprowadzą w PL do Megane IV i czy jego najsłabsza wersja zastąpi wolnossący 1.6. Ciekawi mnie także jak będzie wyglądało realne zużycie paliwa nowego silnika.  Użytkuję MIV z silnikiem 1.2 i muszę przyznać, ze oczekiwałem mniejszego zużycia. Szczerze mówiąc obecnie średnio spala mi auto tyle co wcześniej wolnossący 1.6 PSA.

Z moich doświadczeń wynika, że 1.2 Tce pali mało jedynie przy bardzo spokojnej i równomiernej jeździe np. autostrada 130 km/h.

Mam także do czynienia z Fordami Focus 1.0 i odnoszę wrażenie, że średnie spalanie w tych autach jest niższe choć moc i moment oraz masa zbliżone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!