Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowe silniki w Renault 1.3 TCe i 1.8 TCe


witman

Rekomendowane odpowiedzi

Renault wraca do większych pojemności i wprowadza nowe silniki 1,3TCe (1330cm) o mocach 115, 140 i 160KM oraz 1.8TCe (1798cm) o mocach 225 i 252KM.

1.3TCe 4 cyl. 16V i bezpośredni wtrysk paliwa ma być dostępny w nowych Megankach i Scenikach w necie są wzmianki o wersji 170KM

1.8TCe225 jest już na stronie w Szwajcarskich konfiguratorach w w nowym Espace (www.renault.ch)

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym 1.3 to kolejna ślepa uliczka jak z 1.4 TCe i 1.2 TCe. Główna konkurencja ma ofercie benzynowy 1.5 i taką pojemność powinni wprowadzić lub w podstawie dać obecny 1.6. Teraz wszędzie jest nagonka na "małe pojemności" więc co wybierze klient z ulicy widząc 1.3 trzycylindrowy v 1.5 czterocylindrowy u konkurencji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekologia... W mojej ocenie idealna oferta zawierała by wolnossące 1.6, 2.0, 1.8 lub 2.0 z turbo dla szukających bardziej sportowych wrażeń + ewentualnie coś mniejszego do mniejszych modeli i (turbo)diesle. Wtedy oferta byłaby kompleksowa i praktycznie do każdego zastosowania.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie już trudno byłoby się przesiąść do wolnossaka, parę dni temu testowałem MII z 2.0 16V po wymianie rozrządu i odczuwałem spory dyskomfort w czasie przyspieszania.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem pchania się w silniki trzycylindrowe. Wibracje, konieczność pakowania wałków równoważących, a w efekcie i tak nieprzyjemny w użytkowaniu silnik, przynajmniej moim zdaniem. Pomyłką dla mnie jest pozbawianie klienta wyboru większej pojemności. Dodatkowo niewielkie silniki z turbo wymagają kręcenia na wysokich obrotach, jak to się ma do ekologii nie jestem w stanie zrozumieć. Dla mnie komfortu nie ma żadnego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekologia ma być widoczna na papierze, w wynikach badań i w katalogu. Nikogo nie obchodzi jak samochód będzie eksploatowany przez użytkowników. Byleby do końca gwarancji dotarł w miarę bezawaryjnie, a dalej? Hulaj dusza - piekła nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pbet napisał:

Ekologia ma być widoczna na papierze, w wynikach badań i w katalogu. Nikogo nie obchodzi jak samochód będzie eksploatowany przez użytkowników.

To raczej już nie aktualne. Właśnie weszło nowe prawo link , które powinno zablokować działania w stylu dieselgate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klienci jednak patrzą na niskie pojemności, zwłaszcza teraz przy obecnych stawkach ubezpieczeń, mała pojemność trzy cylindry i turbo to mały ciężar silnika przekładający się na niższe spalanie i emisję spalin. Nie przekonuje mnie trzy cylindrowa jednostka i jak słusznie zauważył kolega pizza kultura pracy będzie gorsza jak w czterocylindrowym silniku.

W małych autkach 1,3TCe możne się sprawdzić szczególnie w jeździe miejskiej, do większych aut jak Megane Kombi, Scenic czy Sc Grand zdecydowanie 1,6 i 1,8TCe.

Osobiście nie potrzebuje mocy do ścigania się, ale lubię mieć zapas mocy pod nogą, zwłaszcza podczas wyprzedzania.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem jakiś czas Fordem 1.0 ecoboostem 125km i to naprawdę fajnie chodziło. Dźwięk ok. Nie upierdliwy jak w starych vw i skodach htp itp. Z tego co widzę we flocie auta mają już po 200 tys i żadnych kłopotów. 

Na autostradę wiadomo za słabe bo przy 160 puchnie ale do miasta. Mało pali i całkiem sprytne.  

W porównaniu do tce 130 km kultura troszkę gorsza ale dźwięk bardziej "rasowy" jednak przy wyzszych predkosciach wkurzajacy bo w nowych tce to w sumie dźwięku w ogóle nie ma za co lubię bardzo ten wóz bo przy 160 jest cisza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!