Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

witman

Ogólne Nowe silniki w Renault 1.3 TCe i 1.8 TCe

Recommended Posts

Renault wraca do większych pojemności i wprowadza nowe silniki 1,3TCe (1330cm) o mocach 115, 140 i 160KM oraz 1.8TCe (1798cm) o mocach 225 i 252KM.

1.3TCe 4 cyl. 16V i bezpośredni wtrysk paliwa ma być dostępny w nowych Megankach i Scenikach w necie są wzmianki o wersji 170KM

1.8TCe225 jest już na stronie w Szwajcarskich konfiguratorach w w nowym Espace (www.renault.ch)

 

 

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym 1.3 to kolejna ślepa uliczka jak z 1.4 TCe i 1.2 TCe. Główna konkurencja ma ofercie benzynowy 1.5 i taką pojemność powinni wprowadzić lub w podstawie dać obecny 1.6. Teraz wszędzie jest nagonka na "małe pojemności" więc co wybierze klient z ulicy widząc 1.3 trzycylindrowy v 1.5 czterocylindrowy u konkurencji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

^^

No tak... bo 1.5 to już nie jest małolitrażowy silnik ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ekologia... W mojej ocenie idealna oferta zawierała by wolnossące 1.6, 2.0, 1.8 lub 2.0 z turbo dla szukających bardziej sportowych wrażeń + ewentualnie coś mniejszego do mniejszych modeli i (turbo)diesle. Wtedy oferta byłaby kompleksowa i praktycznie do każdego zastosowania.

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli powrót do silników o pojemności ~0.2 litra więcej z tym że bez możliwości robienia remontu silnika tak jak silnik jednorazowy od smarta w twingo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie już trudno byłoby się przesiąść do wolnossaka, parę dni temu testowałem MII z 2.0 16V po wymianie rozrządu i odczuwałem spory dyskomfort w czasie przyspieszania.

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego dla Ciebie byłoby to 2.0 turbo :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam w MIII Coupe GT pali jak smok 15,5 w mieście, 13,2 przy umiarkowanej jeździe, ale tym diabłem nie da się spokojnie jeździć ;-)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem pchania się w silniki trzycylindrowe. Wibracje, konieczność pakowania wałków równoważących, a w efekcie i tak nieprzyjemny w użytkowaniu silnik, przynajmniej moim zdaniem. Pomyłką dla mnie jest pozbawianie klienta wyboru większej pojemności. Dodatkowo niewielkie silniki z turbo wymagają kręcenia na wysokich obrotach, jak to się ma do ekologii nie jestem w stanie zrozumieć. Dla mnie komfortu nie ma żadnego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ekologia ma być widoczna na papierze, w wynikach badań i w katalogu. Nikogo nie obchodzi jak samochód będzie eksploatowany przez użytkowników. Byleby do końca gwarancji dotarł w miarę bezawaryjnie, a dalej? Hulaj dusza - piekła nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, pbet napisał:

Ekologia ma być widoczna na papierze, w wynikach badań i w katalogu. Nikogo nie obchodzi jak samochód będzie eksploatowany przez użytkowników.

To raczej już nie aktualne. Właśnie weszło nowe prawo link , które powinno zablokować działania w stylu dieselgate.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Klienci jednak patrzą na niskie pojemności, zwłaszcza teraz przy obecnych stawkach ubezpieczeń, mała pojemność trzy cylindry i turbo to mały ciężar silnika przekładający się na niższe spalanie i emisję spalin. Nie przekonuje mnie trzy cylindrowa jednostka i jak słusznie zauważył kolega pizza kultura pracy będzie gorsza jak w czterocylindrowym silniku.

W małych autkach 1,3TCe możne się sprawdzić szczególnie w jeździe miejskiej, do większych aut jak Megane Kombi, Scenic czy Sc Grand zdecydowanie 1,6 i 1,8TCe.

Osobiście nie potrzebuje mocy do ścigania się, ale lubię mieć zapas mocy pod nogą, zwłaszcza podczas wyprzedzania.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem jakiś czas Fordem 1.0 ecoboostem 125km i to naprawdę fajnie chodziło. Dźwięk ok. Nie upierdliwy jak w starych vw i skodach htp itp. Z tego co widzę we flocie auta mają już po 200 tys i żadnych kłopotów. 

Na autostradę wiadomo za słabe bo przy 160 puchnie ale do miasta. Mało pali i całkiem sprytne.  

W porównaniu do tce 130 km kultura troszkę gorsza ale dźwięk bardziej "rasowy" jednak przy wyzszych predkosciach wkurzajacy bo w nowych tce to w sumie dźwięku w ogóle nie ma za co lubię bardzo ten wóz bo przy 160 jest cisza. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

^^

Zakladam, ze owe 160km/h to u naszych zachodnich sąsiadów:rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety tyle i więcej niektórzy jeżdżą też po naszych drogach. Szczególnie autami służbowymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem okazje poznać Fiata 500L poj. silnika 875cm turbo dwa cylindry 105KM i 145Nm, pojeździłem trochę po mieście i około 40km obwodnicą autostradową. Wrażenia z jazdy mieszane, ogólnie autko bardzo ciekawe, wysokie, fajnie się wsiada, stosunkowo sporo miejsca, co do silnika hmm.... niestety głośny przy wyższych obrotach nawet bardzo, czasem miałem wrażenie jakby to czterocylindrowiec pracował na trzy gary, przyśpieszenie na niskich biegach całkiem niezłe jak na tak małą pojemność, na autostradzie przyśpieszenie od 100 do 140km/h słabe, przy czterech osobach w środku i bagażu będzie bardzo słabo. Spalanie uważam duże w mieście 8,2-8,8/100 na trasie można zejść poniżej 5/100 przy umiarkowanej jeździe. 500L jest też dostępny z 1.4T, ale nie miałem jeszcze okazji.  

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

875cm turbo dwa cylindry 105KM i 145Nm ... przepraszam bardzo, dla mnie to już po prostu wariactwo...
Jeździłem Fiatem 500X 1.4T, wrażenia super, niestety kosztem spalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moje własne doświadczenia z doładowaną małą pojemnością 1397cm (1.4TCe) są bardzo pozytywne, wcześniej miałem dwa Sceniki I i II z jednostkami F4R 2.0 16V, które spalały więcej, były głośniejsze i miały o 22KM i 45Nm mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko że F4R to był najlepszy silnik benzynowy pod względem usterkowości i kultury pracy od Renault. Został uśmiercony ze względu na ekologię i szeroko pojęty downsize'ing.

Wiadomo że spalanie trochę wyższe, ale jak chcesz pojechać doładowaną jednostką to spalanie wyjdzie niewiele mniejsze.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Artykuł o zbliżającym się końcu ery downsize'ingu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie. Vw zwieksza pojemność o całe 0.1 litra. Naprawdę koniec ery. 

 

Małe silniki turbo to przyszłość i jako użytkownik takiego, fakt sporadyczny bo to auto żony,  jestem bardzo zadowolony z tych rozwiązań. 

Wcześniej miałem nieprzyjemność posiadać między innymi Focusa 3 1.6 benzyna. Bmw 318i i juz nigdy nie chciałbym tak słabych samochodów. Takim samochodem strach wyprzedzic, przy predkosciach autostradowych ( 160-180) mają wiry w bakach i konsumują 14 i więcej litrów.

Focus w benzynie 1.6 125km zrobiłem 160 tys km i w porównaniu do 1.2 tce to dramat podobnie beemka. Dużo pali i nie ma kopa produkowanego przez Nm.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O mamo. Dobrze, że to raczej nigdy nie trafi do cywilnego samochodu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyszłość to i tak prąd. Za 10 lat pewnie nie będzie już aut stricte tylko na paliwa płynne. 

Sam jako następne kupie elektryczne. Do miasta taki egolf to wspaniała sprawa. Jak tylko ceny będą przystepniejsze to ludzie się na nie przerzucą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Sarna1 napisał:

Faktycznie. Vw zwieksza pojemność o całe 0.1 litra. Naprawdę koniec ery. 

Chodzi o widoczny trend, a nie natychmiastowe działania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×