Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowe silniki w Renault 1.3 TCe i 1.8 TCe


witman

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik 1.3 TCe powinien zastąpić 1.2 TCe najpóźniej do września 2018, gdyż wtedy wszystkie nowe samochody z silnikiem benzynowym muszą posiadać seryjnie filtr cząsteczek stałych GPF. 1.3 TCe seryjnie już ma GPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie benzyny generuje dużo mniej cząstek stałych jak diesel, więc jest nadzieja, że filtry GPF nie będą się tak szybko zapychać.

Bardziej mnie ciekawi jakie będzie rzeczywiste spalanie nowych 1.3TCe, bo w 1.4TCe mapy wytrysku były słabo dopracowane co prawda była jedna aktualizacja, ale nie wniosła ona niczego szczególnego. Wystarczyło oddać w ręce zdolnego spectunera, aby dopieścił mapę i autko od razu zyskiwało vigoru przy tej samej ilości konsumowanego paliwa.   

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jest już nowy cennik Scenica i Granda z silnikami 1.3, dopłata do 160KM z wersji 140KM wynosi 4k, za które dostajemy 0,2 sek. lepsze przyśpieszenie w Scenicu i o tyle samo... gorsze w Grandzie - interes życia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjaliści od sprzedaży nie śpią ;-)

Lepiej i taniej wyjdzie kupić 140KM i oddać autko zdolnemu tunerowi na hamownię i pewnie zrobi lepiej jak 160KM, czas pokarze co ten silnik potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ A ja się natomiast zastanawiam jakim kosztem dla silnika zdolny tuner wyczaruje dodatkowe KM. Przecież w takim Renault nad oprogramowaniem dla silnika pracuje sztab inżynierów z całkiem sporym budżetem. Założenie, że jeden spec w "przydomowym" garażu (ze szczątkowymi informacjami i brakiem specyfikacji) zdziała cuda jest dla mnie nieco naiwne. Bo raczej pewne jest, że te cuda będą albo ze szkodą dla samego silnika, albo np wpłyną negatywnie na jakość spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć w historii motoryzacji, ze względów "marketingowych" było dużo silników specjalnie dławionych. Dodatkowo parametry są ustawiane tak, aby przy produkcji seryjnej zawsze "było dobrze", nikt nie bawi się w hamownię i dostrajanie w fabryce. W takich przypadkach "spec w przydomowym garażu" może coś tam zdziałać (z różnym skutkiem w zależności od silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chucky80  bo teraz robi się jeden silnik, a sprzedaje się go jako niby trzy, taka polityka.

A inżynierowie robią tak soft, aby szerokie spektrum jego działania pasowało do serii silnika, które są niejednokrotnie wytwarzane w różnych fabrykach i każdy z tych silników nawet z jednej serii potrafi później generować inna moc. Przykład moich dwóch 1.4TCe, jeden maił moc 136,7KM, a drugi 134KM, jeszcze inny 129KM, a były też takie które miały z fabryki 142KM - auto jednego z naszych kolegów z forum.

Każdy silnik trzeba stroić indywidualnie poświęcając na to 4 do 6h, porządne dopieszczenie mapy wtrysku przez specjalistę to lepsza dynamika, spokojniejsza praca silnika i niejednokrotnie mniejsze spalanie, poprzez dopieszczenie mapy można wręcz przedłużyć żywotność silnika, wiele firm tunerskich proponuje ekotuning po którym chciał nie chciał i tak zyskuje się na lepszych osiągach danego silnika. Fabryka nie ma czasu na zabawę w dostrajanie mapy w każdym silniku oddzielnie.

a ``spec`` w przydomowym garażu może jedynie zainstalować PowerBoxa lub chip-rezystor z allegro co może niejednokrotnie pogorszyć pracę i żywotność silnika. Swego czasu można było zakupić PowerBox-a w salonach Renault dedykowanego do konkretnego silnika, więc chyba byli świadomi co sprzedają, ja bym nigdy czegoś takiego nie założył ! 

 

S3 14TCe pierwszy pomiar.JPGs3 14TCe pomiar1.JPG

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się generalnie zgadzam i jestem świadom tego, że jest x wersji oprogramowania dla jednego silnika. Rozumiem też jakie jest tego tło. Zdaję sobie też sprawę, że silnik silnikowi nierówny z różnych przyczyn. Śmiem jednak mieć pewne wątpliwości co do prac tunerów niezwiązanych z fabrycznym zespołem programistów. Akurat świat systemów wbudowanych (a takimi między innymi są ECU do silników spalinowych) jest mi bliski. I wiem, że o ile można toto jakoś hakować, to poprawna implementacja bez dostępnych specyfikacji i projektowej wiedzy jest w większości przypadków niemożliwa. W związku z tym skutki mogą być wielorakie.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pewnej koreańskiej marce mapa wtrysku zrobiona przez fabryczny zespół programistów była tak spaprana, że jadąc na benzynie przy 4800obr mieszanka była tak uboga, że gniazda zaworowe w głowicy ulegały wypaleniu. Wystarczyło dać jako auto służbowe przedstawicielowi handlowemu, aby szybko zniszczyć silnik i kończyło się wymianami silników na gwarancji.

Jak już wcześniej pisałem w silniku 1.4TCe producent również nie popisał się oprogramowaniem i silnik był mocno dolany, pierwsze modele z 2009r. paliły jak smoki, po 2011r. sytuacja uległa poprawie jednak jeszcze sporo zostało do doskonałości, znam problem bo na co dzień użytkuje tą jednostkę.

Ja natomiast jakoś nie ufam producentom w ich katalogowe informacje o spalaniu i emisji spalin :rolleyes:

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zamierzam przekonywać Cię do swoich racji. Uważam jednak że zespół dysponujący bądź co bądź pełną dokumentacją i narzędziami jest w stanie zdziałać więcej niż "domorosły" tuner bez właściwego środowiska. A to, że są wady produktowe wcale nie musi wynikać z tego, że zespół coś "spaprał".

No a jeśli chodzi o spalanie czy emisję spalin, to chyba oczywiste, że podawane są zgodnie z normą, która jest ogólnie dostępna. Jest to pewien standard testów przeprowadzony w warunkach laboratoryjnych. To że indywidualny styl jazdy i inne środowisko mają wpływ na powyższe jest chyba naturalne. Więc odnoszenie wyników laboratoryjnych do rzeczywistych mija się zupełnie z sensem. Spójrz na tematy z tego forum - ten sam silnik, ten sam samochód a co wpis to inne wyniki.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK i niech tak zostanie, bo zjechaliśmy trochę z tematu, nie wiem tylko dlaczego cały czas piszesz o garażowych majstrach i domorosłych tunerach, bo ja takich nie miałem na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę umniejszać konkretnym osobom. Nie sądzę jednak, że np. Renault dzieli się dokumentacją techniczną dot. swoich silników (oprogramowaniem, czy specyfikacją produktową w ogóle) z tunerami. Siłą rzeczy zakład, który pracuje bez tego działa mocno garażową metodą, jaki by sprzęt nie miał pod ręką i jak bardzo profesjonalny by się nie wydawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, chucky80 napisał:

Uważam jednak że zespół dysponujący bądź co bądź pełną dokumentacją i narzędziami jest w stanie zdziałać więcej niż "domorosły" tuner bez właściwego środowiska.

I tak by było, gdyby ten zespół pracował nad jednym egzemplarzem auta. Niestety każde auto jest odrobinkę/ciut/tycityci inne.

Zespół, o którym piszesz musi to brać pod uwagę i uśredniać w sofcie. I potem wychodzi, że jedno auto ma 120 a drugie 130KM.

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie, ale dalej skąd tuner ma wiedzieć co i jak zmieniać w oprogramowaniu i robić to dobrze, bez tzw side effectów nie mając faktycznej dokumentacji technicznej? Dalej tego nie widzicie? Dla mnie to po prostu wróżenie z fusów i proszenie się o problemy w dłuższym okresie. W świecie systemów wbudowanych głęboka wiedza na temat konkretnych platform i dokumentacja techniczna, tj absolutny must have. Dla mnie to co robią niefabryczni tunerzy, to trochę jak operacja na otwartym sercu przeprowadzana przez lekarza internistę.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!