Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V, ubytki oleju


DanielT

Rekomendowane odpowiedzi

Spokojnie ja się nie spinam wcale i rozumiem nieufność. Zatrważa mnie jednak wiara ludu w naszych "dobrych mechaników" a jeszcze bardziej w ASO.  Przyjaciel powiedział mi w tym tygodniu "Gdybym cie wtedy posłuchał a nie mechaników to bym może nie był te 20  tys. w plecy". Prawda jest taka, że są lepsi i gorsi mechanicy i lepsze czy gorsze ASO ale powoływanie się na wiedze i doświadczenie mechaników i ASO jest dla mnie co najmniej wątpliwe.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, mih00 napisał:

A mnie zatrważa  wiara ludu w magiczne mikstury naprawiające silnik.

Nie ma żadnych magicznych mixtur naprawiających silnik i nikt o takich nie pisze. Takimi tekstami sprowadzasz dyskusje do poziomu piaskownicy. Ja pisze o konkretnych produktach, które mają swoje zastosowanie, są powszechnie znane, dość powszechnie stosowane i są polecane przez wielu czołowych producentów środków smarnych i nie są to żadne magiczne mikstury.

Wyjaśni mi ktoś rzeczowo co to jest ten full synthetic bo to określenie się pojawia i ciekawy jestem co autor ma na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, f1e napisał:

... W każdym razie pozdrawiam i tak autor postu nie dostał żadnej konstruktywnej wypowiedzi na swój problem.

Konstruktywna odpowiedź na pytanie autora wątku, padła i to kilka razy.

Na temat płukanek i innych dodatków do olei, mam swoje zdanie, poparte własnym doświadczeniem. Kto chce niech leje, ja nie widzę żadnej potrzeby. 

Może trochę nie na temat, ale tomek evo działasz na forum trochę "nie fer" w stosunku do innych użytkowników forum. Bardzo się dziwie się, że tutaj jest to możliwe, na wielu forach jest  niedopuszczalne, karygodne. Mam na myśli Twojego avatara i stopkę oraz żywiołowe dyskusje w pewnych określonych tematach.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lelupi napisał:

Mam na myśli Twojego avatara i stopkę oraz żywiołowe dyskusje w pewnych określonych tematach.

Racja, jakoś umknęło, ale już naprawione.

Co do pozostałej treści, nie będę się wypowiadał. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Lelupi napisał:

Konstruktywna odpowiedź na pytanie autora wątku, padła i to kilka razy.

Na temat płukanek i innych dodatków do olei, mam swoje zdanie, poparte własnym doświadczeniem. Kto chce niech leje, ja nie widzę żadnej potrzeby. 

Może trochę nie na temat, ale tomek evo działasz na forum trochę "nie fer" w stosunku do innych użytkowników forum. Bardzo się dziwie się, że tutaj jest to możliwe, na wielu forach jest  niedopuszczalne, karygodne. Mam na myśli Twojego avatara i stopkę oraz żywiołowe dyskusje w pewnych określonych tematach.

Na większości forów jest jak najbardziej dopuszczalne. A co do żywiołowych dyskusji to po to chyba jest to forum co nie? Rozumiem, ze gdybym co chwila wklejał link do sklepu i kisał teksty w stylu "kup u mnie  a nie pożałujesz"  itp. to byłoby karygodne i niedopuszczalne ale ile linijek tekstu tu napisałem a ile" wrzutek"  ze swojej oferty zrobiłem? O płukankach piszę ogólnie i nie wymieniam konkretnych poza preparatem AR2300 ale to już nie moja wina, ze nie ma swojego odpowiednika na rynku. Jak mi moderator/administrator zwróci uwagę to avatar usunę ale zabraniać dzielić się z kimś wiedzą i doświadczeniem na forum to jest właśnie karygodne. Nigdy też nie ukrywałem czym się zajmuję i ten avatar jest m.in dlatego. Jak ktoś ma inne zdanie albo w sposób merytoryczny jest w stanie obalić argumenty to chętnie podyskutuje.

Autorowi tematu wiele nie pomogliśmy to fakt, choć pewne sugestie padły.

Dowiem się w końcu co to jest ten full synthetic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A na któreż to pytanie nie odpowiedziałem?

 

Choćby na te trzy:

Cytat

Robiłeś pomiar na zimnym silniku i co najważniejsze na płaskim podłożu?

Samochód pusty w obu przypadkach czy z pełnym załadunkiem?

W jakiej temperaturze otoczenia?

Jeżeli warunki pomiaru były inne to prawdopodobnie nie koniecznie ubyło 0,5l.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary zawsze robię w tym samym miejscu (miejsce parkingowe w garażu podziemnym) i zawsze rano przed wyjazdem do pracy. Warunki na pewno są zawsze takie same.

PS. Ten plastikowy bagnet jest czasem ciężki w odczycie, muszę poszukać metalowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń z Renault (łącznie 5 sztuk) wynika, że cyfrowy wskaźnik oleju na wyświetlaczu jest dość dokładny. W niektórych autach pomiar bagnetem może być obarczony bardzo dużym błędem, choć prawidłowo wykonany daje największą pewność co do faktycznego stanu oleju w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, tomek evo napisał:

Na większości forów jest jak najbardziej dopuszczalne. A co do żywiołowych dyskusji to po to chyba jest to forum co nie? Rozumiem, ze gdybym co chwila wklejał link do sklepu i kisał teksty w stylu "kup u mnie  a nie pożałujesz"  itp. to byłoby karygodne i niedopuszczalne ale ile linijek tekstu tu napisałem a ile" wrzutek"  ze swojej oferty zrobiłem? O płukankach piszę ogólnie i nie wymieniam konkretnych poza preparatem AR2300 ale to już nie moja wina, ze nie ma swojego odpowiednika na rynku. Jak mi moderator/administrator zwróci uwagę to avatar usunę ale zabraniać dzielić się z kimś wiedzą i doświadczeniem na forum to jest właśnie karygodne. Nigdy też nie ukrywałem czym się zajmuję i ten avatar jest m.in dlatego. Jak ktoś ma inne zdanie albo w sposób merytoryczny jest w stanie obalić argumenty to chętnie podyskutuje.

Autorowi tematu wiele nie pomogliśmy to fakt, choć pewne sugestie padły.

Dowiem się w końcu co to jest ten full synthetic ?

Myślę, że troszeczkę się nie zrozumieliśmy.

Nie bronię Tobie udziału w dyskusjach, nie to było moim zamiarem. Takie dyskusje to sól (pozytywnie) forum. To źródło wiadomości, dla poszukujących rozwiązań swoich problemów, dla kupujących nowe auto.  Często rzutują nowe światło na pewne sprawy, obnażają krążące legendy, są po prostu ciekawe.

Pisałem tylko i wyłącznie w kontekście połączenia awatara, stopki na forum z Twoją  forumową aktywnością.

Niestety nie masz racji, na większości for jest to zabronione, niemile widziane. Zresztą powinieneś z własnego  doświadczenia o tym już wiedzieć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lelupi napisał:

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.
Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

OK. Trochę się nie zrozumieliśmy. Co do avatara/stopki to zależy już indywidualnie od forum i staram się zawsze dostosować.

lapka2.gif
Regulamin pkt.5.13 - cytowanie
P_r_z_e_m_o

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!