Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V KZFR


arturdebski

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim

Zakupiłem właśnie Fluence 1.6 z 2010r po przebiegu 41.000km, stan - jak nowa
Poprzedni właściciel zrobił rozrząd w 2016 roku w październiku przy 35.700km (nie w ASO)
Z wpisu w książce serwisowej wynika ze to był tylko rozrząd  - nie wymieniono prawdopodobnie KZFR
Przedzakupowy przegląd pojazdu w ASO nie wykrył żadnych błędów w komputerze pojazdu.

Ostatnio po kilkuset kilometrach od zakupu samochód w czasie pierwszego odpalania wita mnie 2-3 sekundowym
metalicznym burczeniem a czasem komunikatem na wyświetlaczu "Skontroluj układ wtrysku paliwa"
(komunikat gaśnie po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki)
Z tego co zdążyłem się zorientować objawy powiązane z KZFR
 

Natomiast brak innych objawów:
- samochód odpala od pierwszego razu
- nie gaśnie po pierwszym odpaleniu równo pracuje
- drugie, trzecie odpalanie po kilkunastu sekundach już nie wita mnie metalicznym grzechotaniem
- rozgrzany silnik nie daje ZADNYCH negatywnych objawów
- nie dymi
- przyspiesza normalnie
- nie gaśnie na wolnych obrotach
- nie czuję jakiegoś spadku mocy
 

Reasumując  - objawy tylko przy pierwszym odpalaniu 2-3 sekundy rano po postoju nocnym
objawy pojawiają się mniej więcej raz na 3 poranne odpalania silnika.
 

Moje pytania:
Czy przejmować się tym, co z tym robić?
Czy wskazane objawy kwalifikują już kzfr do wymiany?
Jeśli wymieniać to dokładnie co?: kzfr + ponownie pasek rozrządu bo renault nie zaleca ponownego napinania? Czy ponownie cały rozrząd wraz z KZFR?  - bo takie opinie też spotkałem
Jeśli nie wymieniać to do jakich objawów doczekać żeby się zacząć tym przejmować i wymieniać?
Czy ktoś miał podobny problem  - objawy nieregularnie i TYLKO przy odpalaniu i jak się dalej potoczyła sytuacja?
 

I ostanie chyba najważniejsze pytanie - jakie są konsekwencje nie wymienienia na czas kzfr
oprócz wymienionych wyżej w punktach objawów - czy jest możliwość uszkodzenia silnika?

 

Z góry dziękuję za sugestie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co opisałeś to klasyczny objaw uszkodzenia KZFR.

Jest to początek i będzie się pogłębiać więc powoli zacznij organizować KZFR i pasek. Reszta może zostać.

Czy wymieniać już? Wcześniej czy później to wymienisz więc nie ma na co czekać.

Chyba że chcesz słyszeć charakterystyczne rzężenie które niebawem będzie Ci towarzyszyć cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Będzie tak "chrobotać" aż w końcu samo padnie. Można z tym jeździć, można zrobić. Od Ciebie zależy. Najgorszy objaw to gaśnięcie kilka razy po odpaleniu. Też można tak jeździć, ale po co się rano denerwować ;)

Edytowane przez Colt1255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.12.2017 o 21:26, pbet napisał:

@arturdebski czy sytuacja się jakoś rozwija?

Na razie jest tak że grzechotanie zupełnie zanikło za to silnik nie odpala za pierwszym razem -

zwykle potrzeba 2-3 krótkie próby odpalenia, sporadycznie pali za pierwszym razem.

Czasem zapali za pierwszym gdy dłużej przytrzymam przekręcony kluczyk.

Poza tym żadnych negatywnych objawów.

Dnia 11.12.2017 o 21:59, Colt1255 napisał:

Będzie tak "chrobotać" aż w końcu samo padnie. Można z tym jeździć, można zrobić. Od Ciebie zależy. Najgorszy objaw to gaśnięcie kilka razy po odpaleniu. 

 

No właśnie "padnie" - co to w tym przypadku znaczy? Jak to się objawi i czy to jest groźne dla silnika (oprócz "upierdliwosci" dla kierowcy którą tu pomijam)

Edytowane przez arturdebski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, arturdebski napisał:

Na razie jest tak że grzechotanie zupełnie zanikło za to silnik nie odpala za pierwszym razem

Czyli kręci i nie odpala? Czy nawet nie kręci?

21 minut temu, Colt1255 napisał:

Będzie tak "chrobotać" aż w końcu samo padnie.

Podbijam pytanie. Co to znaczy? W żadnym temacie o KZFR nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główny objaw to takie coś na jak filmiku. Ale to pewnie już znacie. Filmik akurat z MII, ale objawia się tak samo w MIII itp. Dziwne, że producent nie poprawił tego w nowej generacji czyli Megane III, ale mniejsza o to.

https://www.youtube.com/watch?v=AJBsRci94ts

 

Ja z tak padniętym kołem kilka dni jeździłem i oprócz trudnego odpalania auta ranem to w sumie jeździło całkiem normalnie. Tak się zastanawiałem nawet po co ten KZFR jest, skoro nic nie zmienia. Ale to już pytanie do francuzów ;)

 

Dopiero padnięty elektrozawór może się odbić na osiągach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Colt1255 napisał:

Główny objaw to takie coś na jak filmiku. Ale to pewnie już znacie. Filmik akurat z MII, ale objawia się tak samo w MIII itp. Dziwne, że producent nie poprawił tego w nowej generacji czyli Megane III, ale mniejsza o to.

U mnie to było zupełnie inaczej. Inny dźwięk, bardziej metaliczny, bardziej chrobotający i auto tak kręciło z 2 sekundy po czym odpaliło. Jak słucham tych dźwięków na YT i porównuję do tego z pamięci to nie mam pewności czy u mnie o KZFR chodzi. No ale o co innego może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, pbet napisał:

nie mam pewności czy u mnie o KZFR chodzi.

Proponuje sprawdzić czujniki wału korbowego i rozrządu; czystość, łącza, wtyczki, przewody.

Czujniki te są chimeryczne, wymieniać tylko na oryginały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Proponuje sprawdzić czujniki wału korbowego i rozrządu; czystość, łącza, wtyczki, przewody.

Na razie rozeznaję temat i analizuję różne scenariusze. Jak się powtórzy lub zacznie powtarzać jakoś cyklicznie wtedy przyjdzie czas na konkretną diagnozę z udziałem mechaników. Na razie dalej spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy jestem jeszcze w domu, a żona wychodzi wcześniej do pracy to obserwuję jak odpala. Długo był spokój, a ostatnio Renia wydała z siebie dziwny dźwięk ale zupełnie inny jak za pierwszym razem. Nagranie w załączniku. Co sądzicie? Było wilgotno, jakieś 2-3 stopnie (jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie). Żona w kabinie tego terkotania nie słyszała.

Głos 018_sd-1.m4a

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.12.2017 o 10:24, pbet napisał:

Gdy jestem jeszcze w domu, a żona wychodzi wcześniej do pracy to obserwuję jak odpala. Długo był spokój, a ostatnio Renia wydała z siebie dziwny dźwięk ale zupełnie inny jak za pierwszym razem. Nagranie w załączniku. Co sądzicie? Było wilgotno, jakieś 2-3 stopnie (jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie). Żona w kabinie tego terkotania nie słyszała.

Głos 018_sd-1.m4a

Porównując z tym co u mnie słyszałem i różnymi nagraniami z YT - to KZFR
Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, airbites napisał:

Słabo słychać dźwięk. Może rozrucznik umiera powoli albo akumulator słaby już?

No ale jak rozrusznik jak to już po uruchomieniu silnika grzechotanie? - rozrusznik dawno już przestał kręcić.

Jak może to być słaby akumulator gdy rozrusznik normalnie zakręcił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!