Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - Nawiew/Klimatyzacja


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanie do właścicieli Megane IV , czy jak ustawicie nawiew na 3 strefy (Nogi,Ciało,Przednia szyba) to nawiew przełącza się tylko na nogi i szybę ? Bo w moim egzemplarzu tak właśnie jest mogę ustawić nawiew na siebie i jest ok ale kiedy ustawiam wszystkie 3 strefy to przestaje wiać na mnie . W ASO powiedziano mi ,że ten model tak właśnie ma ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć dlatego wolę spytać jeszcze  tu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej nie bo jak otwierasz wszystkie 3 nawiewy to zamyka środkowy dostęp , sprawdziłem to jeszcze wczoraj w salonie i rzeczywiście tak jest w każdej megance, nawet sprzedawca powiedział ,że pierwszy raz spotkał się z takim rozwiązaniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...

Tyle co rozmawiałem w serwisie to powiedzieli mi że do mojej klimy zajrzą za trzy lata,  czyli serwis klimy co cztery lata.  Mówi to jest nowe szczelne wszystko i nie ma co grzebać.  Ku.. człowiek wykupuje pakiet 5 lat z serwisem A oni wszystko przedłużają  o dwa razy dłużej.   Klimie powinno się oglądać i serwisować co dwa lata tak piszą na necie a oni co cztery,  olej co piętnaście tysi lub co rok oni 30000 lub dwa lata.. To się chore robi,  czy faktycznie to tak jest,  nie wiem czasy się zmieniają , z  praktyki to materiały są teraz gówniane, szybciej się niszczą bo  to sama china , zamiast częściej to na odwrót, dziwne to wszystko. 

Edytowane przez vivera1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 28.11.2017 o 19:10, vivera1977 napisał:

Tyle co rozmawiałem w serwisie to powiedzieli mi że do mojej klimy zajrzą za trzy lata,  czyli serwis klimy co cztery lata.  Mówi to jest nowe szczelne wszystko i nie ma co grzebać.  Ku.. człowiek wykupuje pakiet 5 lat z serwisem A oni wszystko przedłużają  o dwa razy dłużej.   Klimie powinno się oglądać i serwisować co dwa lata tak piszą na necie a oni co cztery,  olej co piętnaście tysi lub co rok oni 30000 lub dwa lata.. To się chore robi,  czy faktycznie to tak jest,  nie wiem czasy się zmieniają , z  praktyki to materiały są teraz gówniane, szybciej się niszczą bo  to sama china , zamiast częściej to na odwrót, dziwne to wszystko. 

Dokładnie ja na rocznym przeglądzie kazałem wymienić olej, wszyscy mechanicy Ci powiedzą, żeby co ok 15 tyś wymienić, a oni 30 tyś chyba tylko po to żeby zajechać silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To ja mam inne pytanie. Korzystam z ustawienia AUTO/NORMAL. Za każdym razem po kilku/kilkunastu minutach cały nawiew przełącza się na wianie tylko na nogi. Przy takiej pogodzie, jaką mamy ostatnio, powoduje to stopniowe parowanie szyb, zwłaszcza że automatyczna regulacja zamkniętego obiegu trzyma mi ten obieg najwyraźniej często zamknięty (takie A w strzałeczkach - nie wiem, czy z powodu jakości powietrza, gdy stoi się w korkach?). Muszę wtedy ręcznie włączać nawiew na szybę i wtedy jest ok. Chromolę taką automatykę. Też tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.01.2018 o 14:58, PCet napisał:

To ja mam inne pytanie. Korzystam z ustawienia AUTO/NORMAL. Za każdym razem po kilku/kilkunastu minutach cały nawiew przełącza się na wianie tylko na nogi. Przy takiej pogodzie, jaką mamy ostatnio, powoduje to stopniowe parowanie szyb, zwłaszcza że automatyczna regulacja zamkniętego obiegu trzyma mi ten obieg najwyraźniej często zamknięty (takie A w strzałeczkach - nie wiem, czy z powodu jakości powietrza, gdy stoi się w korkach?). Muszę wtedy ręcznie włączać nawiew na szybę i wtedy jest ok. Chromolę taką automatykę. Też tak macie?

Ja jeżdżę na Auto Fast  obieg zamknięty automatyczny cały czas i nie mam problemów w ogóle z parowaniem , mimo wszystko ze nadmuch jest skierowany później na nogi i tak lekko dmucha mi na szybę przednią, bardzo lekko ale dmucha. Zaczynając jazdę samochód wyłapuje wilgoć dlatego kieruje nawiew na szybę by ją przedmuchać i nagrzać, tak jak pisałeś po jakimś czasie schodzi na nogi i super grzeje nóżki, a ciepło jak ciepło ,prawo fizyki  i tak pójdzie do góry. Ja nie narzekam na żadne parowanie, jestem zadowolony. Czasem rano jak idę do autka i mam śnieg czy lód odpalam odszranianie _ 5 minut i wszystko zcieka. Wiem, wiem tylko do minuty ale ja to pier...   wszyscy tak robią ;)  Będzie lato  to system będzie wiał tylko środkiem,  czemu?  Dmuchanie zimnym po szybkie to prosto na rozgrzane czoło - źle!  bo chory,     na nogi źle! bo też będziesz chory. Wedle mnie to działa jak należy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, tomekrus napisał:

Rozumiem że zmiana nawiewu na nogi występuje tylko przy ciepłym powietrzu, nie w lecie? Jest to wg mnie logiczne.

 

No właśnie latem też. Na początku idzie full power i na 7 dmucha głównie na szybę (logiczne, żeby mi gorącym po mordzie nie wiało), ale jak już się schłodzi to chwila na ryj, a potem zaś nogi. Nie wiem, może ma to związek z tym, że Reno dba o to by ludzie się nie przeziębili :35_thinking:

 

Tylko ja pamiętam, że w poprzednim samochodzie zawsze jeździłem z maksymalnym nawiewem i klimą prosto na twarz i nigdy nie byłem chory, ale znam ludzi, którzy po 1 minucie takiego zabiegu na drugi dzień mają problem z chrypką.

Edytowane przez Geble
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!