Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Grandtour SCE115 (2017) - warto?


tokon4

Rekomendowane odpowiedzi

porównujesz 1.4 TSI z 1.6 SCE. Silnik wolnossący z turbodołaowanym. To nijak nie da się porównać. 1.6 to już stara konstrukcja, sprawdzona i długotrwała, ale z dość niską kulturą pracy. 

1.4 TSi to obecnie poprawiony silnik bez wad związanych z łańcuchem i do tego turbodoładowany. Nie wiem jaką wersje testowałeś ale ten TSI w wersji 1.4 zaczyna się chyba od 125 km. Różnica jest znaczna. 

Jeśli masz dobrą cenę na takiego leona to nic tylko brać. Jednak jeśli masz porównywać to porównaj ten silnik z nowym 1.3 TCE lub nawet starszym 1.2 TCE. 

1.2 TCE ma lepszą kulturę pracy (od 1.6 sce) i w środku auta jest cichutko.

Jednak zamiast LEON zastanowiłbym się nad Octavią. Auto tej samej klasy a moim zdaniem lepsze.

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem.ze aut nie.mozna.porownywac bo tu normalny silnik a tam w leonie turbodoladowany. Leon jest fajny kultura silnika super wczoraj bylem zachwycony jak to jezdzi ale...meganka powoduje szybsze bicie serca nawet w tym wolnossacym sce. Jestem tradycjonalista i tu uwazam przewage meganki nad leonem ze ma silnik 1.6 115km bez turbo choc glosnosc ttoche mnie rozczatowala. Przy minimalnym mocniejszym depnieciu meganki zaczal ttoche wyc, buczec. Nie wiem czy to kwestia wlasnie wyciszenia czy slabej wersji i tego ze auto bylo autem zamiennym. Mialem nadzieje ze skrzynia 5 biegiw ale przelozenia beda ciut bardziej komfortowe ze 5 bede wrzucal ok 90km a jednak przy 80 juz mialem ok 3tys i zaczynalem zmiane biegu do piatki. Moze kwestia wyczucia zeby go przeciagnac wyzej i dopiero wrzucac 5 ale jednak...lewarek zmia y biegow jakby taki joystick ktory latwo mozna polamac. Na korzysc meganki wzgledem leona jeszcze jeden drobiazg. Jakby wiecej miejsca z przodu i z tylu. Jako kierowca i pasazer obok w megance mam wrazenie ze jest wiecej miejsca a w leonie siedziac jako kierowca mam 185cm nie mam zbyt wiele miejsca na nogi, podobnie zona jako pasazer i z przodu : desdeska rozdzielcza i konsola posrodku sorswia ze jest nalo miejsca a z tylu jakby fotele krotsze i slabszyy komfort w leonie. No mam nie lada bol glowy; gdyby byl 6 bieg i ciut lepsze wyciszenie nie byloby absolutnie zadnego dylematu. 

Przed chwilą, Zybi1976 napisał:

Z wolnossących brałem jeszcze pod uwagę Hyundai ix20 1.6. Auto spore. Wysoko się siedzi. Niestety kiedy wybierałem auto nie było

tego modelu na stanie.

Ja mam i30 z 2010r drugie auto mialo byc kombi minimum w tym samym segmencie lub segment wyzej. Stad wybor megane grandtour

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PLmireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jaco80 napisał:

No wlasnie wczoraj mialem dwie jazdy twstowe i megane mnie rozczarowalo a leon mnie mlcno zaskoczyl.pozytywnie. doskonale wyciszenie niewielkie spalanie ale to jednak tsi i tez jakos nie mam zaufania i jestem sklonny zdecydowac sie na sce grandtour. Ale jak jest z wyciszeniem bo tak jak mowilem jechalem golasem wiec mozna to bylo jakos gorzej wyciszone...i ta skrzynia biegow. Mialem wrazenie ze lewarek mozna w reku popamac jak joystick. 

hmmm, naprawdę nie wiem czy robią zupełnie inne egzemplarze czy może mamy inną wrażliwość. U mnie na wolnych obrotach jest tak cicho że czasami się zastanawiam czy mi nie zgasł, słychać go dopiero gdy wchodzi na duże obroty. Jeśli chodzi o lewarek to jest taki niezgrabny, ale mi osobiście to nie przeszkadza. Jeśli jednak masz na siłę się zmuszać do jazdy wolnossącym to kupuj z turbiną, w sumie przez pierwsze 100 tysięcy nic nie powinno się wydarzyć, a gdyby nawet to  masz gwarancje. Martwić się będzie później kolejny nabywca :)

Edytowane przez ganire
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x

Auto ma byc kupione na minimum 5 lat a rocznie robie 20-25tys km wiec szukam auta w miare mozliwosci jak najbardziej pewnego pod katem silnika. Mysle ze grandtour bylby nawet na dluzej bo majac dwa auta wczesniej bym sie pozbyl starszego czyli i30 bo ma juz 140tys przebiegu silnik 1.4 100km. Demonem pr3dkosci nie jest ale mnie nie zawiodl nigdy oprocz wymiany cewek co w gruncie rzeczy jest czescia eksploatacyjna. Stad wybieram juz dosc dlugo auto ktore ma mi dluzej sluzyc. 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też żałuję, że nie ma szóstki - choćby tylko po to, żeby obniżyć obroty na autostradzie. Dlaczego? A bo obniżyłoby to hałas. Nie da się ukryć, że w porównaniu z TSI ( bezpośrednio porównywałem z 1.4 122KM golf <- raczej golas - ja mam Intense) jest odczuwalnie głośniej. Niemniej, jeżdżę Maganą a nie VAG :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Jaco80 napisał:

Auto ma byc kupione na minimum 5 lat a rocznie robie 20-25tys km wiec szukam auta w miare mozliwosci jak najbardziej pewnego pod katem silnika. Mysle ze grandtour bylby nawet na dluzej bo majac dwa auta wczesniej bym sie pozbyl starszego czyli i30 bo ma juz 140tys przebiegu silnik 1.4 100km. Demonem pr3dkosci nie jest ale mnie nie zawiodl nigdy oprocz wymiany cewek co w gruncie rzeczy jest czescia eksploatacyjna. Stad wybieram juz dosc dlugo auto ktore ma mi dluzej sluzyc. 

NIe wiem jak w Leonie, ale u mnie z tyłu siedział kolega, który ma 195 cm, kawał chłopa i powiedział że nadspodziewanie dużo miejsca jak na tę klasę. Z przodu też sporo, jedyny mankament to na wysokości prawego kolana mogłoby być szerzej z przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wina egzemplarzu. Przy depnięciu tak ma. Ale coś za coś. Albo jazda dynamiczna, albo jazda spokojna. Ja wybierałem auto do spokojnej jazdy.

Silnik pracuje mało kulturalnie, ale i tak lepiej niż większość "kartoflaków" przez pierwsze minuty ;). 

Trzeba się przyzwyczaić. Chcesz poszaleć trzeba wysoko wkręcić i znieść buczenie. Ale za to, po zmroku fan jak wszyscy się oglądają za tyłeczkiem ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, PCet napisał:

Też żałuję, że nie ma szóstki - choćby tylko po to, żeby obniżyć obroty na autostradzie. Dlaczego? A bo obniżyłoby to hałas. Nie da się ukryć, że w porównaniu z TSI ( bezpośrednio porównywałem z 1.4 122KM golf <- raczej golas - ja mam Intense) jest odczuwalnie głośniej. Niemniej, jeżdżę Maganą a nie VAG :)

 

No wlasnie, mimo wszystko sklaniam sie ku megane. Zauwazylem ze byc moze to kwestia wyczucia gazu bo wyjechalem na wylotowke z Warszawy i nie chcialem ttacic czasu tylko w miare szybko wkrecic go do predkosci ok110km zeby zobaczyc ten halas. I mam wrazenie ze normalnie pracujac pedalem gazu jest cicho a wciskajac zaczyna mruczec. To nawet nie jest wycie powiedzialbym ze mruczenie jakby w sportowym aucie choc ja szukam komfortu i wiciszenia. Nie jestem kierowca ktory musi startowac na pasach pierwszy i wyprzedzac wszystko co sie rusza. W tym aucie tak jest ze normalnie jafac jest ok a wkrecajac go nawet nie tak bardzo jak nastolatek ale doscy dynamicznie zaczyna sie robic glosno?

41 minut temu, Zybi1976 napisał:

To nie wina egzemplarzu. Przy depnięciu tak ma. Ale coś za coś. Albo jazda dynamiczna, albo jazda spokojna. Ja wybierałem auto do spokojnej jazdy.

Silnik pracuje mało kulturalnie, ale i tak lepiej niż większość "kartoflaków" przez pierwsze minuty ;). 

Trzeba się przyzwyczaić. Chcesz poszaleć trzeba wysoko wkręcić i znieść buczenie. Ale za to, po zmroku fan jak wszyscy się oglądają za tyłeczkiem ;).

No wlasnie dokladnie. Auto jest przesliczne z kazdej strony. Nie chcialbym nikogo obrazic ale jakbym chcial szalec za nieduze pieniadze to bym kupil jakas fabie tsi albo inny samochod flotowy. 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jaco80 a jaki planujesz budżet? Bo jeśli podoba CI się design Megane i dynamika TSI, to czemu nie rozważyć Renault z silnikiem 1.2 TCe 130KM? Osiągi podobne.

Odczucia odnośnie przestronności mają uzasadnienie - Megane kombi ma o ok 8cm większy rozstaw osi od Leona.

 

Co do samego SCe... Cóż, ten silnik niczego nie udaje :) Dość nieskomplikowany i raczej bezawaryjny, ale osiągi bez szału. Jeśli przebieg robisz głównie poza miastem, nie jest to tak uciążliwe - im wyższa prędkość/obroty tym mniejsza różnica z turbomaluchami. Ale w przedziale 0-70km/h jest hm... dość statecznie ;)

Ja na wyciszenie w kabinie za bardzo nie narzekam - z tym, że mam Fluence'a więc nie wiem na ile to porównywalne z MIV i konkretną wersją wyposażenia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem ludzi którzy kupują z rozpędu nowe auto z silnikiem wolnossącym, bo NOWE, piękne... i tutaj się kończy wersal. Znajomy ostatnio kupił nowego Hyundaia Tuscona 1.6 GDI 132 KM (wolnossący), bo faktycznie samochód z zewnątrz mega bomba. Jednak pierwszy wyjazd w trasę odzwierciedlił potężny deficyt silnika wolnossącego 1.6. Znajomy jest wściekły, gdyby mógł cofnąć czas kupiłby coś innego ale turbo doładowanego w cenie około 90 tyś zł. Tak więc dobrze się zastanów czy jest sens męczyć się silnikiem 1.6 SCe, chyba że nie jesteś wymagającym kierowcą, Twoje prędkości nie przekraczają 90 km/h to w takim przypadku można rozważyć ten silnik. Już na dniach będzie w Meganie / Kadjarze nowy silnik 1.3 TCe o większej mocy i bez turbo dziury w porównaniu do 1.2 TCe. Jak dla mnie szkoda wywalać blisko 70 tyś zł za auto które adresowane jest dla dziadka po zawale (1.6 SCe).

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ga

19 godzin temu, mayn napisał:

Nie rozumiem ludzi którzy kupują z rozpędu nowe auto z silnikiem wolnossącym, bo NOWE, piękne... i tutaj się kończy wersal. Znajomy ostatnio kupił nowego Hyundaia Tuscona 1.6 GDI 132 KM (wolnossący), bo faktycznie samochód z zewnątrz mega bomba. Jednak pierwszy wyjazd w trasę odzwierciedlił potężny deficyt silnika wolnossącego 1.6. Znajomy jest wściekły, gdyby mógł cofnąć czas kupiłby coś innego ale turbo doładowanego w cenie około 90 tyś zł. Tak więc dobrze się zastanów czy jest sens męczyć się silnikiem 1.6 SCe, chyba że nie jesteś wymagającym kierowcą, Twoje prędkości nie przekraczają 90 km/h to w takim przypadku można rozważyć ten silnik. Już na dniach będzie w Meganie / Kadjarze nowy silnik 1.3 TCe o większej mocy i bez turbo dziury w porównaniu do 1.2 TCe. Jak dla mnie szkoda wywalać blisko 70 tyś zł za auto które adresowane jest dla dziadka po zawale (1.6 SCe).

Nie rozumiem czemu piszesz ze silnik sce jest adresowamy dla dziadków po zawale. Jechalem sprawdziłem swiadomy plusów i minusów taki wybrałem. To tak jakbym napisał ze silniki turbodoładowane sa adresowane dla niewyżytych gówniarzy lub gości którzy mają problemy sami ze sobą na drodze. Gadanie znajomy kupił hyundaya to gadanie ja byłem na wakacjach w Hiszpanii a ktoś w Grecji. Post zaczynasz od slów nie rozumiem ludzi którzy taki silnik wybierają. No i co z tego? A ja nie rozumiem ludzi ktorzy na drogach zapier.... bo maja 200koni pod maską lub więcej. 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam porównanie  kilku silników w Megane 4. Wrażenia z jazdy - a jestem spokojnym kierowcą lecz cenie bezpieczeństwo i rezerwę mocy

- 1.2 tce 130 -  fajny silnik . Pasuje do tego samochodu, daje radę na trasie i na mieście. Przyjemny moment obrotowy.

- 1.6 sce - połączenie bez sensu. Skrzynia 5 przez co na trasie niski komfort akustyczny. Trzeba wysoko kręcić by coś z siebie dał

- Diesle  1.5 I 1.6 - jak to diesle, fajny moment obrotowy , silnik 130 KM wyraźnie dynamiczniejszy . 

-1.6 GT to petarda, genialny silnik. Godny następca 2.0T 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!