Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ładowaniem przy maksymalnym obciążeniu


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z ładowaniem w mojej megance. Zaczęło się od mrugającej kontrolki i komunikatu "usterka ładowania". W warsztacie zdiagnozowano uszkodzenie regulatora napięcia i, dokonano jego wymiany. Przez jakiś czas był spokój, do czasu większego chłodu. Kontrolka i komunikat wyskoczyły znowu i zgasły. Mrugneły tak parę razy. Sprawdziłem ładowanie miernikiem. Przy  silniku zgaszonym akumulator wykazuje 12,2-12,6. Przy uruchomieniu bez obciążenia 14,7, z włączonymi światłami długimi, radiem i ogrzewaniem tylnej szyby również 14,7. A jak tylko właczę nadmuch na maksa z klimą ładowanie skacze od. 11 do 15 V.

Co może być przyczyną?

Edytowane przez pietro697
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zasiarczony akumulator.

Brak jego sztywności lub brudna, zaśniedziała instalacja powoduje takie komunikaty.

Dla sprawnego akumulatora napięcie mierzone na jego zaciskach na początku ładowania 14,7V może być tylko i wyłącznie w temp. ok. -20 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.10.2017 o 16:00, jabrze napisał:

Nie papuguj.

Z tego co wyczytałem to wg Renault prawidłowe napięcie ładowania akumulatora wynosi 14,5 V +-0,3 V, więc takie ładowanie jest raczej w normie. Pytanie dlaczego jest wszystko ok bez dmuchawy, a po jej włączeniu ładowanie skacze od 11 do 15 V.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ obwód wentylatora i sterowania alternatora jest włączany tym samym przekaźnikiem. Brak czystego połączenia z akumulatorem powoduje duży spadek napięcia i napięcie odniesienia dla niego jest płynne. Twornik alternatora jest sterowany zmieniającą się wartością prądu i przy określonych obrotach wytwarza zmieniające się napięcie.

Podlączając na krótko sterowanie alternatora bezpośrednio do zacisku dodatniego otrzymasz właściwe napięcie ładowania.  Może tego nie nie powinienem pisać bo  chwilowe przerwanie obwodu przy pracującym silniku może spowodować olbrzymie spustoszenie w całej zasilanej instalacji.

Być może w obwodzie dmuchawy silnik się zaciera i przeciąża całą instalację.

W miejsce bezpiecznika dmuchawy wepnij  amperomierz 20A i poznasz przyczynę przeciążenia całego obwodu.

Najlepszym miejscem kontroli napięcia wewnątrz samochodu jest gniazdo zapalniczki.

Tu  dla idealnej instalacji jest niższe napięcie o prawie 0,3V od  napięcia ładowania akumulatora.

Wniosek

Nigdy ( poza rozruchem ) napięcie na gnieździe zapalniczki nie może być niższe jak 11,7V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy uszkodzony przewód masowy może dawać podobne objawy?  Pytam ponieważ zauważyłem, że problem pojawia się i znika. Kiedy jest ok po podłączeniu miernika do minusa i karoserii pokazuje on 0,5 ohma. Gdy problem występuje nie pokazuje niczego. 

Gdzie znajdę przewód masowy, żeby go zzweryfikować?

Edytowane przez pietro697
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masy muszą być zerowe przy obciążeniu rozruchem.

Czyli już to znalazłeś.

Z akumulatora wyczyść rozkręć klemę w drobny mak. Jeden gruby czarny przewód idzie na karoserię i stamtąd na masę silnika, lub masz dwa grube przewody. Przewód cienki idzie o UCH. Łączy wszystkie obwody masowe do 50A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze muszą być dwa. Gruby na masę karoserii i cieńszy na instalację.

Pulsowanie napięcia ładowania na zaciskach akumulatora jest obrazem olbrzymich prądów wyrównawczych o wartości niskiego napięcia. Dotyczy to obwodów masowych.

Są one szczególnie niebezpieczne dla elektroniki.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podbijam temat. W warsztacie ponownie wymieniono mi regulator napięcia. Normalnie jest wszystko ok do czasu mrozu. Przy temperturach poniżej 0, przy maksymalnym obciążeniu brak jest jakiegokolwiek ładowania (12,1-12,4), przy niskim obciążeniu ładowanie oscyluje w granicach 13,2-13,6. Przy temperaturach dodatnich jest wszystko ok. Ja już nie mam siły, w warsztacie też już załamują ręce.

Ma ktoś może jakiś pomysł?

Edytowane przez pietro697
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, pietro697 napisał:

 

Ma ktoś może jakiś pomysł?

Dodatkowo doszło podgrzewanie płynu chlodzacego jesli je masz . Na starcie przy -5 pobiera prąd 48A i w czasie maleje dwukrotnie do czasu wyłączenia. Pozostaje go jeszcze bardzo dużo. Konstrukcyjnie samochód jest przygotowany na zaspokojenie potrzeb wszystkich odbiorników.

Nieprawda jest za mały alternator, czy za duży akumulator. Nie jest to również regulator napiecia, ale jest z nim ścisły związek z wartością napięcia referencyjnego.

Żeby określić przyczynę potrzebuje wartość napięcia zmierzona na akumulatorze dla zimnego i gorącego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jabrze napisał:

Żeby określić przyczynę potrzebuje wartość napięcia zmierzona na akumulatorze dla zimnego i gorącego silnika.

Przy dobrze rozgrzanym silniku jest ok 14,4-14,5, bez względu na obciążenie. Przy zimnym jak napisałem wcześniej bez obciążenia ok, a w miarę wzrostu obciążenia maleje. Przy dmuchawie na średniej mocy ok 13,4, a przy maksymalnej spada niemal do 12.

Edytowane przez pietro697
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pietro697 napisał:

Przy temperturach poniżej 0, przy maksymalnym obciążeniu brak jest jakiegokolwiek ładowania (12,1-12,4)

Masz na myśli obciążenie alternatora czy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!