Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz jest mi ciężko określić dokładne miejsce, ale tak jak wcześniej pisałem wystarczy latarka i zlokalizowanie  prostokątnej osłony filtra ze śrubą jak na drugim zdjęciu. Nie ma tam zbyt dużo miejsca także znalezienie filtra nie zajmie dużo czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Zerknij do tej instrukcji ze strony producenta Mann Filter 

 

https://catalog.mann-filter.com/media/einbauanleitung/HBtOchRH.pdf

 

a tu jeszcze filmiuk jak to uczynić

 

 

Pozdrawiam

 

Edytowane przez tomakur
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jednak jestem za samodzielną wymianą filtra kabinowego. Czytając wątki to prosta sprawa. U poprzedniego właściciela filtr wymieniany był dwa razy, oczywiście w ASO. I oczywiście brakuje śrubki. Stąd moje pytanie czy to śrubka z gwintem, czy wkręt w plastik. Pytam, bo zatyczka bez śrubki słabo się trzyma. Dla wymieniających filtr samemu polecam Filtrona. W mojej Renacie był filtr z logo Renault i muszę stwierdzić, że przy wyjmowaniu rozleciał się (harmonijka w pionie). Filtron zastosował harmonikę w poziomie i przy wyjmowaniu wyjdzie w całości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.07.2019 o 21:12, kj0311 napisał:

X

Też polecam Filtrona albo Mann, bo Renault ciężko się wkłada ;) 
Co do gwintu, mogę sprawdzić w weekend, ale kojarzy mi się, że to był zwykły wkręt na torx'a, a nie jakaś specjalna śruba na gwincie ;) 

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Siema , dziś sprawdzałem filtr bo coś mi szyby paruja przy temp 5 stopni , co się okazało ,w aso prawdopodobnie jak wymieniali filtr na weglowy to urwali zaczep z śrubki która go trzyma , ten zaczep w środku ( nie ten od osłonki) no ale na moje zdziwienie trzyma się bez śrubki,  czy mam to zgłaszać,  czy aso nie powie że ja urwałem , co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy montaż idzie węglowy, to na przeglądzie powinien być taki sam - ale kij ich wie.

 

potwierdzam, że wyjęcie tego wkładu oryginalnego to jest jak na tym filmiku (i tak wyszarpując oczywiście że wyjdzie, tylko cały syf z niego wpada do obudowy i ciekawe jak z niej to wyciągnąć jak tam odkurzaczem nie ma jak podejść).

A ten wkład Filtrona widzę, że jest dużo lepiej pomyślany i jak będę zmieniał sam następnym razem to kupię taki. Bo jak wymieniałem ostatnio na taki oryginalny to myślałem, że mnie szlag trafi - w końcu rozebrałem bok tunelu żeby był dobry dostęp (bo nie chciałem tego filtra zniszczyć przy wkładaniu).

Co za debil wymyślił ten próg na otworze na filtr (otwór jest mniejszy niż wkład i trzeba go ścisnąć żeby wszedł) - jakie mięso leciało w garażu na francuskiego projektanta to mu chyba dupa spuchła. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Sam wymieniłem na Filtron ale następnym razem wrócę do oryginalnego 20 zł różnicy a uważam że jednak Filtron gorszej jakości jest tak porównując wykonanie. Wymiana jakieś 20 minut trzeba się gimnastykować sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Filtron lepiej się wymienia, ponieważ ma ułożenie rowków zgodne z kierunkiem montażu i tym samym zmniejsza się ryzyko zniszczenia podczas wkładania filtra na miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odgrzewam temat, zaślepka wyjęta, śrubka była wkręcona ale oczywiście ucho uwalone bo odpadło zaraz po odkreceniu. 

Filtr włożyłem kamoka węglowy, mam tylko problem z włożeniem zaślepki bo w żaden sposób nie chce się złapać na zaczepy. Krew mnie zalewa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!