Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

No a co niby taka osłona z plastiku robi? bo napewno nie chroni silnika ,może jedynie wprowadzać w błąd właściciela że wszystko z jego silnikiem jest dobrze podczas gdy olej sie gromadzi na tej osłonie.A jak sie nie ma tej osłony to sie zauważy ooo coś mi tu leci  i sie zagląda czy aby sie nic nie rozwaliło w silniku.OK stosujcie sobie te osłony i tak serio to wolałbym dostać mandat za pare kropek oleju na parkingu niż remontowac silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez osłony dłużej osiąga się właściwą temperaturę i szybciej wychładza. W dieslu o tyle to ważne, że jak wszyscy wiemy turbo nie lubi pracy na zimnym oleju. Powodów jest mnóstwo i większość już opisana powyżej ale wolnoć Tomku w swoim domku i każdy niech robi jak chce.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, aniewa napisał:

odpowiednia kontrolka ciśnienia oleju

a kolega wie, że gdy ta kontrolka się pali to oleju już praktycznie nie ma w misce? To i tak już jest po ptokach że tak powiem (tak jest w każdym aucie). Lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie kotrolki poziomu oleju - szybciej reaguje niż kontrolka ciśnienia.

 

11 minut temu, camelon napisał:

ków i gitara a jakbym miał tą osłone to ten olej by kapał na tą osłone i bym tego nie zauważył.

i co myślisz że ta osłona ma nieograniczoną pojemność? Prędzej czy później i tak zacznie kropki zostawiać. Przynajmniej silnik jest czysty,mniej narażony na uszkodzenia od dołu i szybciej łapie temp. roboczą. Do tego jakby ci walną ten zimer w czasie trasy np. 500 km to czy byś miał osłonę czy nie i tak byś się oleju pozbył... (mu to jest jedno czy kapie na osłonę czy na jezdnię)

 

13 minut temu, camelon napisał:

nie można zauważyć wycieków które sie pojawiły co może skutkować zniszczeniem silnika.

to ciebie bardziej martwi wyciek oleju przy silniku 120 konnym niż wada fabryczna obracających się panewek w tym silniku? :-D stary idąc twoim tokiem myślenia powinieneś mieć szklany silnik do inspekcji panewek buheheheheh xD W ogóle to co ty masz z tymi wyciekami oleju? raz ci się zdarzyło i panikujesz jak nie wiem xD Dlatego producent samochodu wyposażył cię w bagnet do jego kontroli (możesz sprawdzać co godzine jak chcesz to nie kosztuje xD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten mit o panewkach to może ktoś wymyślił jak zapomniał o wymianie oleju ,jak może sie panewka obrócić jak jest olej wymieniany na czas.A Ferdynand Kiepski kupuje sobie takie auto powiedzmy z ogłoszenia w internecie ,Pan handlarz oczywiście go zapewnia że przebieg jest orginalny i płyny zostały wymienione.Pan ferdynand w to wierzy jeżdzi jeżdzi a tu pizg ślizg coś sie ztentegociło.Niewiem ja mam 300 tys przebiegu w silniku w którym niby te panewki sie obracają ,jeżdze nim od 6 lat a jak go kupowałem w 2011 to był cofnięty licznik pewnie kilkadziesiąt tysięcy.Tylko że ja nie czekam aż mi sie coś zrypie w samochodzie i właśnie wyznaje tę zasade żeby wcześniej zauważyć problem jeśli sie pojawi aniżeli póżniej.Ale jak to mawiają Polak mądry po szkodzie więc chyba niektórzy wyznają tę zasade zwłaszcza piewcy osłon pod silnikiem.

 

Regulamin pkt. 5.6, 5.7

Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, onomatopeja napisał:

a kolega wie, że gdy ta kontrolka się pali to oleju już praktycznie nie ma w misce?

Kontrolka ciśnienia oleju sygnalizuje tylko, że ciśnienie jest za niskie, obojętnie czym spowodowane. Należy wówczas silnik zgasić. Może zarówno być zbyt niski poziom oleju, wydmuchany simering na wale, rozwalona turbina. Nie zawsze zapalenie kontrolki jest równoznaczne z definitywnym uszkodzeniem silnika.

Niestety kontrolka poziomu oleju w Renault dział tylko przed uruchomieniem silnika. W trakcie jazdy jest nieaktywna z wiadomych powodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaha, dawno sie tak nie ubawiłem z rana.
Osłona (jej brak) jako element diagnostyczny wycieków:-)
To może wywal jedną szybę, będziesz wiedział czy na zewnątrz jest zimno, po co Ci termometr? Maskę też wywal, to w ogóle wycieki będą od razu widoczne.

  • Zwycięzca 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, deku napisał:

hahaha, dawno sie tak nie ubawiłem z rana.
Osłona (jej brak) jako element diagnostyczny wycieków:-)
To może wywal jedną szybę, będziesz wiedział czy na zewnątrz jest zimno, po co Ci termometr? Maskę też wywal, to w ogóle wycieki będą od razu widoczne.

 

Ale pod maske to nie jest problem zajrzeć a pod samochód jest to musisz mieć kanał a nie każdy ma kanał no i to jest dużo bardziej czasochłonne niż podniesienie maski do góry.A jak sie zorientowac o wycieku jak sie nie ma kanału i olej kapie na tą osłone? no ciężko a tak to sie widzi jak sie wyjeżdza z miejsca parkingowego na którym stał samochód.

Edytowane przez camelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei ubawiłem się wczesnym popołudniem :-) Chyba w każdym aucie, jakim jeździłem była taka osłona. W tym momencie mam takie osłony w obu Megankach, kiedyś jedną nawet demontowałem - kapitalnie chroni silnik przed brudem/błotem/wodą. Pamiętam, że w latach 90. do Opla Astry I trzeba było trochę dopłacić, żeby taką osłonę mieć w nowym aucie. Nie pamiętam, żeby chętnych brakowało. Lepiej przytrzeć o coś osłoną niż silnikiem - z doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 27.11.2017 o 21:52, camelon napisał:

uważam że te osłony powinny być zakazane prawnie i powinien być za to mandat bo one powodują że nie można zauważyć wycieków które sie pojawiły co może skutkować zniszczeniem silnika.

totalne bzdury, kiedyś taka osłona w lagunie prawdopodobnie uratowała mi miskę olejową, może tylko od drobnego pęknięcie ale zawsze, bo skutku nie przewidzisz, na szczęście nie są zakazane i nigdy nie będą:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Panowie a ja mam pytanie dotyczące tej osłony pod silnikiem, nie mam do czego przykręcić jednej z bocznych śrub środkowych, po prostu obraca się a w środku w przekroju chyba coś się oberwało, nie wiem czy tam była zgrzana jakaś nakrętka czy coś z gwintem do czego przykręcała sie śruba, czy na to macie jakieś patenty, jak przymocowac coś do czego można wkręcic śrube mocującą...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj walczyłem ze śrubą osłony silnika która się nie chciała wykręcić, tylko się kręciła. Tam są nitonakrętki 6mm. Można kupić w castoramie, i samemu założyć, Na internecie znajdziesz jak bez specjalnego przyrządu zacisnąć nitonakrętkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!