Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem po zmianie silnika


Nik0

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Zacznę od samego początku - od kupna samochodu z uszkodzonym silnikiem 1.9dci f9a 120km. Stary nie udało się uratować kupiłem słupek tylko nie f9a tylko f9q, osprzęt postawiłem od starego (przy okazji zmieniłem panewki korbowódowe, pasek rozrządu, filtr powietrza, oleju i paliwa, olej też oczewiście, regeneracja turbiny i koła dwomasowego). Teraz przejdę do problemu,  a polega on na tym że silnik nie wkręca się powyżej 3 tys. obrotów  (odcina go tak jakby to były maksymalne). Czasami po niedługim postoju kompletnie traci moc - prawie nie reaguje na wciśnięciu pedału gazu, moc wraca po odłączenie wtyczki czujnika doładowania turbiny (na oddalonym silniku) i ponownym podłonczeniu - cujnik został wymieniony (nie oryginał) - nie poprawiło sytuacji. Zawór EGD wyczyszczony. Diagnoza pokazuje (na załącznikach). Nie chcę wszystkiego zmieniać, a nie mam z czego pozmieniać.  Proszę o pomoc, jak rozgryść moją łamigłówkę)).

20171122_165314.jpg

20171122_165325.jpg

Edytowane przez Nik0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu błędów wynika że ; brak sygnału, obwód przerwany, zwarcie. Skontroluj połączenia elektryczne, ich czystość, brak nalotu, ciągłość i stan przewodów elektrycznych, poruszaj łączami, użyj Kontakt 60. Wyjmij kompa ECU, zobacz stan styków, czy nie jest zawilgocony, pokryty białym nalotem. 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj sprawdzałem złącza - dwie wtyczki były z białym nalotem - poczyściłem ich.  Niestety w zachowaniu samochodu nic się nie zmieniło, nadal odcina obroty, nadal trzeba odłączyć-podłączyć wtyczkę od czujnika doładowania turbiny. Mało nie zapomniałem znalazłem nie podłączoną wtyczkę pod skrzynką z biezpiezcnikami, ktoś wie od czego to jest?

20171205_192706.jpg

20171205_192923.jpg

Edytowane przez Nik0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik-cisnienia-doladowania.thumb.jpg.1d86dfe4d3fc911be2fa46e5e71e0eee.jpg Czujnik doładowania.

EGR wyczyszczony nie znaczy sprawny. Najlepiej go zaślepić, wtedy masz spokój na długo, lub zastosować sprawny na 100 %.

Uszkodzony EGR może wpływać na błędy ; przepływomierza i czujnika doładowania.

Komputer oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

- ilość zasysanego powietrza za pomocą przepływomierza, czujnika doładowania,
- dane z czujnika temperatury silnika,

- dane czujnika prędkości obrotowej silnika /położenia wału korbowego .

Czujnika doładowania powinien być oryginał, oraz szczelnie umiejscowiony.

Przepływomierz, powinien być czysty, szczelnie zamontowany, tak jak cały układ dolotowy.

Czujnik położenia wału korbowego, jest czujnikiem chimerycznym i musi być oryginał.

Super kontakty, sprawdzić przede wszystkim na tych czujnikach, które umieszczone są w diagnozie, oraz na łączach kompa ECU.

5a283200d4cd5_Beztytuu.thumb.png.57c03c231185c92e5bfd5cc05433ea59.png  Układ dolotowy 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem  jeszcze jedną nie podpiętą wtyczkę idzie od wiązki która prowadzi do rozrusznika :(

20171207_185049.thumb.jpg.cd47efa375431f475aa780642404fdab.jpg

Przed chwilą, jabrze napisał:

Ropą, czy olejem z turbiny?

Właśnie że ropa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, jabrze napisał:

Nie papuguj.

Przepraszam,  ale nie zrozumiałem. 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem od początku.

EGR to narzędzie do wyrzucania błędów niespełnionych warunków prawidłowej pracy układu dolotowego i odprowadzenia spalin.

Przyczyny to te które wypisał Andrzej 2010.

Chcę przez to powiedzieć, że czujnik synchronizacji wału można wyeliminować z tej listy.

Dalej należy monitorować parametry pracy silnika na początku na wolnych obrotach i porównywać z zadanymi.

Do tego potrzebna jest wiedza dla danego silnika.

Dopiero wynik może doprowadzić do decyzji o zmianie jakiegoś elementu, żeby nie stracić dużo kasy.

Dla Ciebie pierwsze podejrzenie może padać na wtryski, których praca w układzie uzależniona jest również od kompresji.

Chociażby zmierzone korekty dają pierwszy obraz. Wystarczy, że na jednym cylindrze będzie duża dysproporcja i już odetnie powyżej 2 tyś. obr.

To samo dotyczy ciśnienia sprężania w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wytłumaczenia, jabrze. Jak odbywa się proces synchronizacji wtryskiwaczy? Czy da śie to zrobić nie ściągając całego  układu paliwowego (pompy , listwy z wtryskiwaczami)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta wtyczka co trzymasz w ręku to czasem nie jest od czujnika temperatury cieczy? Powinna być wpięta w okolicy termostatu. A ta obok nie podpięta przy pompie podciśnienia? Wychodzi gdzieś z okolic zaworu EGR.  Wychodzi na to, że część okablowania nie jest podpięta i stąd masz te problemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie synchronizacji to nie ma napięcia sterowania wtryskiwaczy. Dodatkowym elementem jest pompa wysokiego ciśnienia. Tam czujnik pozwala na załączenie od 240 Barów.

Nic nie musisz ściągać.

Twój samochód odpala, czyli tu nie ma problemu.

Tłumaczę jak eliminować sprawne elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa, niestety czujnik temperatury cieczy podpięty ta druga (szara) wtyczka to od  EGR. Znalazłem w sumie 3 nie podłączone wtyczki, dwie już opisałem, a trzecia przy lewym kole.

Edytowane przez Nik0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!