Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P0010 na komputerze.


airbites

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, dziś sprawdziłem na obd czy są jakiś błędy i wyskoczył mi taki bład: P00110/0010 - VVT Camshaft Shifter circuit. Co jest do sprawdzenia? Dodam że na liczniku żaden komunikat o błędzie nie pojawił się. I no jestem jakiś 250 km od domu i jechałem drogą expresową od poznania do szczecina. I miał problem z rozpędzaniem się powyżej 100 km/h i spalił mi średnio 8 litrów na 100 km, a wcześniej na tej tracie spalał od 5,5 do 6 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź  stan i łącza czujników;

- czujnika temperatury zasysanego powietrza, rezystancja (mierzona na stykach czujnika):

 ...... przy.... 0°C: 5290 do 6490 Ω;    ......  przy.... 20°C: 2400 do 2600 Ω. ........ przy....  40°C: 1070 do 1270 Ω,

- czujnika położenia wału korbowego, rezystancja : 200 do 270 Ω,

elektrozaworu zmiennych faz rozrządu .
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Panowie pomocy bo już ręce opadają. Borykam się z błędem P0010. Pojawia się w oczekujących. 

 

Co zostało zrobione :

- w czerwcu tego roku założony nowy elektrozawór faz rozrządu oryginał 

- 20 września tego roku wymienione koło zmiennych faz rozrządu (nowe, oryginał, stare waliło jak Diesel przy odpalaniu) 

- dzisiaj założony nowy czujnik polozenia wałka ten obok cewki, oryginał 

- dzisiaj założony nowy czujnik temperatury powietrza wlotowego, oryginał 

- ustawienie rozrządu kontrolowane 2 razy na blokadach, wszystko jest ok

- wiązka elektrozaworu sprawna, po odłączeniu u na zegarach wyświetla sprawdź wtrysk

 

Nie wymieniałem tylko czujnika wału pod termostatem. Problemów z rozruchem nie mam. 

 

Gdzie szukać przyczyny, po skasowaniu błąd powraca po 4-5 km jazdy. 

Screenshot_2021-09-29-21-56-08-557_pl.sdprog.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli co dalej z tym począć i gdzie szukać przyczyny skoro KZFR jest nowe, elektrozawór też, czujnik walka rozrządu też. Przy wymianie KZFR 20 września został też wymieniony pasek rozrządu po czym ustawienie było kontrolowane 2 razy. Czy za pomiar obciążenia silnika odpowiada jakiś czujnik? 

 

Jeśli chodzi o olej to zmieniam co najmniej raz w roku, maksymalnie przy 10 tysiącach przebieg, filtr oczywiście też. Zalewam zawsze Elf 5W40 tak jak w instrukcji. Poziom trzymam w pobliżu max na bagnecie, nie przekraczam poziomu maksymalnego. Teraz do wymiany zostało mi około 1900km.

 

Kolejne pytanie, czy uszkodzone koło zmiennych faz rozrządu które objawiało się klekotem jak Diesel przy odpalaniu po postoju może uszkodzić solenoid? W czerwcu myślałem właśnie, że to solenoid i wymieniłem go na nowy oryginał. Okazało się, że to jednak wina koła zmiennych faz i razem z paskiem rozrządu zostało wymienione kilka dni temu. Reszta elementów rozrządu była wymieniana we wrześniu 2019 roku i ma teraz przejechane niecałe 20 tysięcy. 

Edytowane przez Kaczor89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kaczor89 napisał:

gdzie szukać przyczyny skoro KZFR jest nowe, elektrozawór też, czujnik walka rozrządu też.

Przy wymianie KZFR, 20 września został też wymieniony pasek rozrządu po czym ustawienie było kontrolowane 2 razy.

Do kontroli/wymiany;

  - czujnik położenia wału,

  - stan łączy w upc,

  - stan łączy czujników; wału, wałka, elektrozaworu,

Jakie są objawy pracy silnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik działa bez zarzutów. Ma siłę w każdym zakresie obrotów, powyżej 2500 ma konkretnego kopa. Nie szarpie, nie zamula, trzyma obroty, nie przerywa. Na wolnych trzyma 700. Czujnik położenia wału to ten pod termostatem tak? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Kaczor89 napisał:

Silnik działa bez zarzutów. Ma siłę w każdym zakresie obrotów, powyżej 2500 ma konkretnego kopa.

Nie szarpie, nie zamula, trzyma obroty, nie przerywa. Na wolnych trzyma 700.

 

9 godzin temu, Kaczor89 napisał:

Teraz do wymiany zostało mi około 1900km.

Wymień olej z filtrem i obserwuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kaczor89 napisał:

Czy to sitko jest teraz dobrze ustawione?

Ma być stabilnie zamocowane;

  - istotne; aby było czyste, bez osadów,

       - w jego utrzymaniu pomoże wymiana oleju,

Właściwy olej jest b; istotny dla ;

   - prawidłowości działania zespołu kzfr,

   - popychaczy hydraulicznych,

   - jakość oleju; uwydatnia się przy niskich temperaturach,

   - na zimnym silniku, nie dawać po garach 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyczyszczeniu i ustawieniu sitka i dogięciu styków wtyczki błąd na kilka dni zniknął lecz dziś znowu się pojawił. Wyjąłem elektrozawór. Przy potrząsaniu góra dół coś w nim klekocze. To znaczy, że jest uszkodzony i konieczna jest wymiana? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że sprężyna nie domyka zaworu. Błąd występuje przy hamowaniu silnikiem. Jeśli nie ma wycieku oleju na stykach zasilających możesz do pół roku go zregenerować (jeśli sprężyna nie pękła) przez odpowiednie wyciągnięcie sprężynki i zanitowanie na tulejce. Masz to w tematach na forum i na YT. W ten sposób można przetrwać kryzys finansowy i oszczędzić koło przed przesileniem (uszkodzeniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!