Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, Gardeniak napisał:

Mam pytanie czy ten patent w qashqai zadziała.?

Dopóki sam tego nie podłączysz to się nie przekonasz.? W zasadzie dotyczy to tylko silnika k9k 636. W nissanie z 14 roku taki właśnie powinien być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gardeniak daj znac czy zdjecie wtyczki od czujnika temperatury cieczy chlodzacej pomaga? Wiem ze to tylko chwilowe sprawdzenie ale uwazam ze to dobry punkt dla mechanika aby szukac przyczyny problemu. 

 

Nie wiem czy dobrze mysle ale skoro na calkowicie zimnym silniku z zalozona wtyczka wariują obroty a ze zdjętą wszystko jest ok to powinno wykluczac problem z wtryskami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Gardeniak napisał:

 

Witam. Mam ten sam problem. Tylko że w qashqai j11 1.5 dci 110km 2014. Mam pytanie czy ten patent w qashqai zadziała.?  Wszystko posprawdzane i żadnej poprawy. Żadnych błędów.  U mnie dochodzi do tego jeszcze przygasanie świateł po odpaleniu i spadki napiecia. Alternator sprawdzony na maszynie jest w 100% sprawny

Ja tu widzę problem ze zbyt wysokim obciążeniem alternatora podczas pierwszych kilkunastu sekund po odpaleniu silnika , miałem wcześniej grande punto z  silnikiem 1.3 multijet i tam po odpaleniu silnika sterownik dogrzewał komorę spalania świecami żarowymi chodzi o spaliny i ekologię bodajże przez 2 minuty i też trochę silnik przez to muliło bo alternator praktycznie ładował z bardzo dużą wydajnością po wyłączeniu przez sterownik dogrzewania świec wszystko wracało do normy ale tam był alternator tylko 90A  a w 1.5 nie wiem jaki jest pewnie 120A . Dużo osób myśli że świece żarowe grzeją tylko przed odpaleniem ale jak widać z doświadczenia tak nie jest .Spróbujcie jak wam szarpie ten silnik po włączeniu zapaleniu go nie ruszać samochodem przez 2-3 minuty jeśli pojedzie wtedy bez szarpania i zamulenia to mamy już jakiś trop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poczekasz 2 lub 3 minuty to silnik zlapie troche temperatury i z tego powodu przestanie już szarpać i pracuje normalnie. Ale objaw szarpania wypada specyficznie. Auto nawet na duzym mrozie odpala bez problemum. A po chwili poprawnej pracy (czasem 10sek czasem 1min) zaczyna szarpać. Im zimniej tym czas od odpalenia do rozpoczecia szarpania jest krotszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A paliwo masz zatankowane zimowe? Miałem też przypadek że mi zamarzło zrobił się grysik w filtrze i odpaliłem wsiadłem i ruszyłem od razu i to był błąd bo samochód robił się coraz słabszy i zaczął szarpać aż zgasł na środku ulicy zepchneliśmy go we 3 i pomogło dopiero polanie filtra paliwa przewodów i szyny common rail wrzącą wodą z czajnika bo tak mimo kręcenia nie chciał zaskoczyć ale wtedy było z minus 18 przez 2-3 dni a teraz jest cieplej .Najlepiej kup depresator do paliwa najlepszy jest Diesel Skydd Black Arrow skandynawski nie zaszkodzi a dużo osobom uratował dupę. W tym modelu bodajże jest sonda lambda i być może ona szwankuje przy rozgrzewaniu może grzałka sondy jest uszkodzona albo nie działa z pełną mocą i do czasu rozgrzania sondy samoczynnie przez spaliny dawka nie jest odpowiednia i stąd szarpanie .Grzałka przeważnie też działa przez kilkadziesiąt sek. żeby sonda szybko miała temp. pracy i dokładnie regulowała dawkę.Nie zawsze błąd grzałki sondy powoduje błąd check .Podłącz adapter obd najtańszy i sprawdż czy po zapaleniu zimnego silnika po jakim czasie sonda zacznie oscylować bo przez ok.  minute nie powinna oscylowac tylko być w open loop.Wbrew pozorom każdy myśli że sonda jest tylko w silnikach benzynowych ale w dieslach tez jest stosowana .

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/czystszy-diesel/8lxfl63

https://autokult.pl/25558,awaria-sondy-lambda-prawidlowa-diagnoza-to-klucz-do-sukcesu

Odłącz sondę lambda na zimnym silniku i zobacz czy szarpie oczywiście wyskoczy ci błąd ale przy ponownym podpięciu wtyczki błąd powinien zniknąć ale zostanie zapisany w błędach .

 

Edytowane przez fullxda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były sprawdzane wtyczki,czujniki wszystko działa poprawnie. Wymieniona przepustnica,zaadaptowana przez fachowca.działa poprawnie. A spadki napiecia to nikt nie wie czemu tak się dzieje.podobno pomaga wygranie nowego softu. A czy to prawda to nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Gardeniak napisał:

Wymieniona przepustnica, zaadaptowana przez fachowca, działa poprawnie.

W dieslu nie ma przepustnicy, jest przepływomierz,

Wartości z czujników czyta sterownik silnika,

Pokazuje wartości takie jakie trafiają do niego ;

   - nie koniecznie takie jakie są na wyjściach z czujników,

   - bo po drodze są; kostki, piny, złącza oraz przewody pomiędzy czujnikami a sterownikiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz każdy diesel ma dwie przepustnice które się adoptuje. Jedna jest od wlotu powietrza i służy między innymi jako gaszak przy unieruchamianiu silnika lub wspomaga wypalanie DPF, druga jest na wydechu i współpracuje z zaworem EGR umieszczonym już za DPF umożliwiając jego pracę. Zamykając się częściowo wytwarza odpowiednie ciśnienie w wydechu by spaliny mogły wracać do zaworu EGR.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbował ktoś z was wymienić ten nieszczęsny sterownik który za to wszystko odpowiada?

 

Rezystor będzie dobryhttps://allegro.pl/oferta/rezystor-8-2k-ohm-0-25w-za-50szt-opornik-11160573894

W dniu 5.01.2022 o 12:18, aniewa napisał:

Dopóki sam tego nie podłączysz to się nie przekonasz.? W zasadzie dotyczy to tylko silnika k9k 636. W nissanie z 14 roku taki właśnie powinien być.

Czy taki rezystor będzie ok? https://megane.com.pl/redirect/?to=https://allegro.pl/oferta/rezystor-8-2k-ohm-0-25w-za-50szt-opornik-11160573894

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie pomogło. Zrobilem opornik ze złączami damsko męskimi aby łatwo podłączyć i odłączyć zestaw, ewentualnie modyfikować go. Czy to możliwe ze złączki damsko męskie wpłynęły na rezystancje psując oczekiwany efekt?

20220112_214118.jpg

20220112_214307.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mimag napisał:

Czy to możliwe ze złączki damsko męskie wpłynęły na rezystancje psując oczekiwany efekt?

Opór na zastosowanych złączkach jest pomijalny nawet dla wartości 1 Om.

Wartość opornika ze zdjęcia jest 1000 razy mniejsza -  to 8,2 Om.

Powinna być w zakresie  4,8 do 8,2 kOm.

Nie pomogło, a znacznie popsuło normalną pracę silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!