Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 27.12.2021 o 12:34, halas2 napisał:

Masz silnik 636 prawdopodobnie z sterownikiem sid307. Niektóre cierpią na na szarpanie. Rozwiązaniem jest dołożenie rezystora do czujnika temperatury paliwa. U mnie jest 836 i geneza problemu była inna:)

Cześć, jaka geneza problemu była w 836 ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj 836 po uruchomieniu pracował kilka sekund równo i dopiero wtedy zaczynał szarpać i musiało być powyżej 5 stopni na zewnątrz. Geneza problemu był oszukujący czujnik temperatury spalin przez co EGR otwierał się zbyt mocno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu nie było widać złych parametrów czujnika temperatury dopóki nie padł na amen. Aby mieć błąd od czujnika temperatury musi wogole nie działać. jego minimalne wskazanie to 100 stopni. Wystarczy że pokaże 105 komputer rejestruje wskazanie i błędu nie ma :) Porównywałem wartości z kolega @aniewa i były podobne. Ale po wymianie czujnika i regeneracji turbo(Regenerowałem bo aby podejść palnikiem do czujnika to i tak trzeba je było zdjąć) pierwsze uruchomienia dalej podszarpywało ale coraz mniej i egr na starcie zamiast otwierać się na 12% otwiera się na 8%. Czekam ostatecznie na wiosnę aby potwierdzić bo składałem na jesieni i szybko się wtedy zimno zrobiło. A egr w 836 nie otwiera się w temperaturze poniżej 5 stopni więc w zimie mój problem nie istniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie jest wyłącznie w zimie jak temperatura bliska lub poniżej zera. W lato problemu brak. 

Sprawdzę patent aniewa z potencjometrem. Mam zestaw przygotowany czekam na niską temperaturę.

Sądzicie że jesli opornik nie da rady to specjaliści od chiptuningu mogą coś zaradzić? Taki problem jest w ich specyfice?

 

Niestety w moim przypadku patent z potencjometrem 20kohm nie przyniosł poprawy w żadnym zakresie oporu pradu. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Zasiegnąlem porady w firmie vtg zajmujacej sie chiptuningiem, niestety takze walka z przedmiotowym zagadnieniem nie powiodła się. To nie ich specyfika. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Szukam dalej. 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7, 5.6 - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Nissan Qashqai 1,5, 2015 r, przebieg 90 000 km. Problem z falującymi obrotami zaobserwowałem już zimą 2020/2021 jak zakupiłem pojazd. Przejechałem całe lato i teraz już na jesieni jak nastąpił pierwszy przymrozek z powrotem obroty falują . Jak już popracuje 2-3 minuty problem ustaje. Z zaciekawieniem przeczytałem rozwiązanie proponowane przez Aniewa. Ale już końcowe wpisy Minimag że to rozwiązanie z zastosowaniem rezystora w układzie czujnika temperatury paliwa w Qashqai nie przyniosło zamierzonego rezultatu bardzo mnie rozczarowało. To w takim przypadku gdzie szukać przyczyny. Sprawdzę jeszcze dla pewności jaki u mnie silnik z jakim sterownikiem to może jeszcze będzie jakieś światełko w tunelu do naprawy usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłebiałem temat jakiś czas temu w dwóch warszawskich autoryzowanych serwisach. W obu po podaniu numeru vin uzyskalem informacje, że nie spotkali się z takim problemem. Auto jest z 2015r. i wg serwisu od tego czasu nie było nowych aktualizacji oprogramowania sterownika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2022 o 14:21, mimag napisał:

Najciekawszy objaw jest taki ze ;

  - po odlaczeniu wtyczki od temperatury cieczy chlodzacej wyskakuje na desce kontrolka check engine

     (nic dziwnego), wlaczają sie wentylatory co tez nie dziwi,

 - ale najwazniejsze, ze objaw szarpania znika i silnik pracuje równo.

Należałoby zainteresować się stanem czujników;

  - temperatury płynu chłodzącego,

  - temperatury powietrza wlotowego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zapewne nie czujnik. Ale fakt że wymieniałem wcale nie oznacza ze wiązka jest dobra i temperatura odczytywana jest dobra. 

Ciekawi mnie ten temat. Auta jeżdżą dobrze kilka lat i nagle problem się pojawia. Coś musi iść nie tak a patent z rezystorem jest plastrem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, przeczytałem ten temat. Mam pacjenta Renault Grand Scenic III 2012, 1.5 dCi 110KM. Pierwszy rozruch po nocy to koszmar, później auto klepie w pewnym zakresie obrotów, a przy schodzeniu z obrotów faluje jak na filmie. Dodatkowo gruszka na zgaszonym silniku pompuje ładnie, po uruchomieniu i naciskaniu jakby się zasysała i bardzo długo wracała do swojego kształtu. 

 

 

W aucie wymieniłem wtryski, pompę wysokiego ciśnienia, świece żarowe, regulator VCV na pompie, czujniki położenia wału, wałków rozrządu, oddałem DPF na wyczyszczenie, wstawiłem kosz pompy w zbiorniku na taki z zaworem zwrotnym. Nic nie pomaga. Auto zachowuje się identycznie przy wpiętym i wypiętym czujniku temperatury paliwa. Czy może ktoś mógłby wspomóc mnie radą? 
 

Pozdrawiam serdecznie,

Hubert

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, efez44 napisał:

Scenic III 2012, 1.5 dCi 110KM.

 Pierwszy rozruch po nocy to koszmar,

   - później auto klepie w pewnym zakresie obrotów, a przy schodzeniu z obrotów faluje jak na filmie.

Dodatkowo gruszka na zgaszonym silniku pompuje ładnie, po uruchomieniu i naciskaniu jakby się zasysała i bardzo długo wracała do swojego kształtu. 

1/ Czy stan przebiegu auta 99 kkm jest aktualny???

2/ Czy to jest wersja silnika k9k636??

3/ Przede wszystkim;

  a/ zatankuj paliwo na sprawdzonej stacji,

  b/ wymień filtr paliwa na markowy; mann, knecht, purflux,

  c/ zapewnij brak powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

  d/ czy po uruchomieniu silnika ( rano ) wskazanie czujnika temperatury paliwa jest takie samo jak temperatura na zewnątrz,

  e/ świece żarowe - powinny być marki beru o numerze  0 100 266 032,

   f/ styki czujnika temperatury cieczy - do kontroli bo on decyduje; 

        - o wielkości dawki paliwa przy rozruchu,

        - o działaniu pracy świec żarowych,

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!