Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z ładowaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pojawił się kolejny problem w moim pożal się Boże samochodzie, coś jest nie tak z ładowaniem. Samochód odpaliłem rano patrzę, a ładowanie 15 V, zrobiłem parę km i po jakimś czasie spadło do 14,6 V. Wróciłem do garażu, patrzę a tu pokazuje 12 V, czy to regulator czy coś raczej z tym modułem sterującym, który jest za akumulatorem? Jeździłem z światłami do jazdy dziennej i włączoną dmuchawą i radiem bez dużego obciążenia. Jak już stał w garażu pokazywał 12 V, gdy włączyłem światła podskoczyło do 12.7 V ale to i tak chyba za mało. Czy ktoś może coś doradzić?

IMG_20180116_103657.jpg

IMG_20180116_105120.jpg

IMG_20180116_113851.jpg

Akumulator jest roczny, nie wiem czy może komputer uznaje, że jest zużyty i nie daje wcale ładowania ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kowalikd napisał:

Akumulator tydzień temu był naładowany do fulla więc nie powinien być aż taki mocno rozładowany

Z obniżeniem temperatury akumulator zwiększył oporność wewnętrzną i stąd podwyższone napięcie przy ładowaniu.

Zwiększył oporność wewnętrzną jest równoznaczne ze zmniejszeniem pojemności i obniżeniem napięcia przy rozruchu.

8 godzin temu, krzychu73 napisał:

Dokładnie nie pamiętam ,ale do alternatora idą 2 cienkie kabelki i w jednym po odpaleniu powinno pojawić się napięcie,chyba 12v.

Odczyty z nich  służą również do oceny, czy regulator napięcia jest sprawny. Podstawowe pomiary przy skomplikowanych przeciążeniach w instalacji

to właśnie na ich analizie jest widać. Obydwa są zbiżone do siebie i muszą być robione z dużą rozdzielczością.

Autor tematu  Niecodzienny problem mógł się o tym przekonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, onomatopeja napisał:

wystarczy mroźna noc i sprawdź sobie ile ma taki akumulator (nawet w pełni naładowany) po takiej nocy. Elektronika auta traktuje to jako niedoadowanie i traktuje go 15V po czym szybko spada do wspomnianych 13 z groszem V.

Tylko że ja trzymam samochód w garażu podziemnym gdzie temperatura jest powyżej 0 stopni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, kowalikd napisał:

Tylko że ja trzymam samochód w garażu podziemnym gdzie temperatura jest powyżej 0 stopni 

Dlatego krótko masz podwyższone napięcie. Musi "wybudzić" akumulator i przywołać go do pełnej sprawności.

Trzymałbyś na zewnątrz to ten czas byłby znacznie dłuższy.  ( szeroki temat, jak dochodzą grzałki płynu, czy dmuchawy z nagrzewaniem elektrycznym).

Pobieżnie wygląda, że wszystko masz ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kowalikd napisał:

X

Nie, jeśli tyle  było przy pracującym silniku to nie jest dobrze - coś źle zrozumiałem.

Na początek należy sprawdzić akumulator na wydajność prądowa w punkcie serwisu akumulatorów. Często to jest darmowe. 12V może swiadczyc o zwartej celi na goracym, jak również o przeciążeniu instalacji. W M3 jest zapezpieczenie przed uszkodzeniem termicznym mostka w alternatorze i działa to na zasadzie obniżania napięcia wyjściowego. Nie podejrzewam regulatora, ale sprawdź profilaktycznie

 na akumulatorze napięcie, przy jałowym i na 2 tys. obr. żeby się upewnić. Masz miernik to pójdzie latwo. Pisz na pw.

REGULAMIN
pkt. 5.13 cytowanie -
mireczek01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

w moim samochodzie jest ESM "to system odzyskiwania energii podczas hamowania stosowany w Renault. System działa tylko na zasadzie zmiany produkcji prądu przez alternator. Podczas przyspieszania alternator jest rozłączany a przy hamowaniu silnikiem maksymalnie obciążany i ładuje akumulator" i stąd te dziwne wartości ładowania. Ładowanie na poziomie 12.7 V przy włączonych światłach, a nawet jego całkowite rozłączenie jest całkowicie normalne żeby samochód zużywał jak najmniej paliwa.  Elektryk wymienił mi łożyska alternatora i regulator ponieważ miał dziwne skoki napięcia. Temat uważam za zamknięty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu - alternator cały czas ładuje, nie ma możliwości jego "rozłączania" przy przyspieszaniu, bo wtedy całe zasilanie było by brane z akumulatora. No a ten by się rozładowywał, co powodowałoby jego przyspieszone ładowanie. Czyli w efekcie skrócenie jego żywotności.

Coś bez sensu ten elektryk gada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co widzisz tu bez sensu, akumulator jest ładowany przy każdym puszczaniu gazu, a ten system polega na tym,  że alternator włączony jest tylko przy dużym rozładowaniu akumulatora lub jak napisałem wyżej. Info to jest potwierdzone przez renault polska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!