Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z ładowaniem


Rekomendowane odpowiedzi

46 minut temu, mrarek napisał:

Bez sensu - alternator cały czas ładuje, nie ma możliwości jego "rozłączania" przy przyspieszaniu, bo wtedy całe zasilanie było by brane z akumulatora.

Jest możliwość regulacji za pomocą sygnału ( napięcia ) podawanego na obwód porównawczy regulatora napięcia. Jednocześnie sterujemy procentem obciążenia elektrycznego jak również oporu mechanicznego alternatora.

W M3 tego ESM nie spotkałem więc nic nie mogę napisać o napięciach. Renault nie podaje szczegółów.

W ten sam sposób jest za to realizowane zabezpieczenie przed przeciążeniem alternatora i to jest w każdej trójce, ale w normalnym stanie napięcia są takie same jak w każdym samochodzie. Działanie ładnie jest widać szczególnie mroźną zimą,  po automatycznym włączeniu grzałek płynu chłodzącego, w trakcie pracy ( po zwiększeniu oporu obwodów) i po wyłączeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kowalikd napisał:

Nie wiem co widzisz tu bez sensu, akumulator jest ładowany przy każdym puszczaniu gazu, a ten system polega na tym,  że alternator włączony jest tylko przy dużym rozładowaniu akumulatora lub jak napisałem wyżej. Info to jest potwierdzone przez renault polska. 

Na chłopski rozum jest bez sensu:

1) alternator cały czas pracuje - nie ma stanu "włączony" / "wyłączony". Można tylko sterować prądem ładowania (obciążenie)

2) jeśli podczas przyspieszania "odcinane" jest  ładowanie, to znaczy że zasilanie jest brane z akumulatora, który w tym czasie jest mocno obciążony (światła, ogrzewanie, radio, elektronika)  czyli rozładowywany. Podczas normalnej jazdy to przyspieszenie jest częstszym procesem niż "puszczenie gazu". Więc akumulator byłby dłużej rozładowywany niż ładowany.

3) skoro akumulator byłby dłużej rozładowywany niż ładowany, to znaczyło by że uzupełnienie prądu w akumulatorze musiałoby się odbywać w krótszym czasie czyli większym prądem = skrócenie jego żywotności.
Dla mnie to co napisałeś wyżej jest bez sensu i się wyklucza. Ja tam super elektrykiem nie jestem, ale podstawowe działania rozumiem.

 

6 minut temu, jabrze napisał:

Jest możliwość regulacji za pomocą sygnału ( napięcia ) podawanego na obwód porównawczy regulatora napięcia. Jednocześnie sterujemy procentem obciążenia elektrycznego jak również oporu mechanicznego alternatora.

Zgoda, tak właśnie jest.
Ale alternator nie ma raczej stanu "włączony" / "wyłączony" jak pisze autor. To nie przekaźnik ani też sprężarka kompresora, którą się wyłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) alternator cały czas pracuje - nie ma stanu "włączony" / "wyłączony". Można tylko sterować prądem ładowania (obciążenie)

Przecież alternator ma sprzęgło, które go włącza lub wyłącza

2) jeśli podczas przyspieszania "odcinane" jest  ładowanie, to znaczy że zasilanie jest brane z akumulatora, który w tym czasie jest mocno obciążony (światła, ogrzewanie, radio, elektronika)  czyli rozładowywany. Podczas normalnej jazdy to przyspieszenie jest częstszym procesem niż "puszczenie gazu". Więc akumulator byłby dłużej rozładowywany niż ładowany 

No i widać na tym polega EKO renault, że akumulator będzie do wyrzucenia po 2 lach 

3) skoro akumulator byłby dłużej rozładowywany niż ładowany, to znaczyło by że uzupełnienie prądu w akumulatorze musiałoby się odbywać w krótszym czasie czyli większym prądem = skrócenie jego żywotność.

Przy puszczaniu gazu ładowanie sięga 15 V, nie wiem jak Ty ale ja często puszczam gaz.

 

Nie chce mi się z Tobą debatować, tak działa ten system, to nie megane z 1999 roku, widać niektóre samochody tak mają i koniec tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra poczytałem - opis zerżnąłeś ze strony
http://artykuly.motolog.pl/technika/renault-energy-smart-management/

 

Zagłębiając się nieco w temat doczytałem, że  ECM to układ działający przy hamowaniu pojazdu.  Faktycznie na ten czas (hamowania) odłączane są odbiorniki elektryczne od alternatora.

Co za IMHO niepraktyczny pomysł, żeby oszczędzić 10% paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mrarek napisał:

1) alternator cały czas pracuje - nie ma stanu "włączony" / "wyłączony". Można tylko sterować prądem ładowania (obciążenie)

Oczywiście, że tak.

12 godzin temu, kowalikd napisał:

Przecież alternator ma sprzęgło, które go włącza lub wyłącza

Żaden alternator nie ma sterowanego sprzęgła które go włącza-wyłącza. Sprzęgło jednokierunkowe na wale alternatora ma za zadanie tylko zabezpieczać alternator i pasek wielorowkowy przed nadmiernym przeciążeniem podczas gaszenia silnika. Gdyby tego nie było to w ciągu sekundy alternator musiałby wytrącić prędkość obrotową z trzech tysięcy do zera.

12 godzin temu, mrarek napisał:

Co za IMHO niepraktyczny pomysł, żeby oszczędzić 10% paliwa..

Pobożne życzenie :-D pewnie nawet 1% nie zaoszczędzi.

A ten cały ECM to tak steruje wzbudzeniem alternatora by akumulator nie był ładowany  podczas przyśpieszania  zwiększając trochę moc dostępną na kołach. Przy hamowaniu silnikiem zwiększa ładowanie do max by doładować akumulator. Oczywistą rzeczą, że musi być zastosowany specjalny akumulator odporny na duży prąd ładowania jak i na niskie rozładowanie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak rozpoznać czy dany samochód ma ESM? Mam Megane III 1.5 dCi 110 Energy z 2016.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, onomatopeja napisał:

 Trzymał ciągle w granicach 14.8V ładowanie (nawiew, światła i grzałki pracowały).

Grzałki płynu w tej temperaturze się nie włączają. Zmierzone napięcie na akumulatorze to 14,8V.

 Przez dłuższy czas to akumulator się gotuje i skraca swoją żywotność. Rodzi się pytanie ile w rzeczywistości było w instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, jabrze napisał:

Rodzi się pytanie ile w rzeczywistości było w instalacji?

Multimetry market-owe nie są dokładne ,

w zależności od stanu baterii  potrafią przekłamywać nawet o10%

(sprawdzone na własnej skórze) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja ci powiem, że przekaźniki cykły więc grzałki pracowały O_x ale ty wiesz lepiej co u mnie działało. Potem już nie mierzyłem ale teoria że po staniu w nocy alternator daje czadu na wzbudzenie akumulatora jest poprawna :-D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!