Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, chciałem się dowiedzieć o dwie rzeczy. Po pierwsze chodzi o działanie silnika na biegu jałowym. Czuć drgania na kierownicy, siedzeniu. Wskazówka obrotów lekko porusza się w przedziale 700-900 i czuć takie "pierdzenie" samochodu, mechanik  słuchał silnika i mówi że działa dosyć równo,  ale wydaje mi się że coś może być nie tak, na komputerze nic nie pokazuje. Miałem astre to na biegu jałowym nie było czegoś takiego. 

Drugie pytanie jakie mam dotyczy ogrzewanych foteli. Ostatnio zauważyłem na panelu że jest znaczek podgrzewanych foteli a ja nie mam takich, czy jest możliwość wymiany fotela na podgrzewane, będzie pod siedzeniem jakieś podłączenie do takiego? Czy porostu robią jeden wyświetlacz do różnych modeli wyposażenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze raczej nie chodziło o pracę po odpaleniu czyli na zimnym silniku :-) . U mnie również jest lekkie falowanie obrotów po rozgrzaniu silnika, kiedy zadane przez ECU obroty to 752 RPM. W takiej sytuacji co jakiś czas obroty lubią spaść do 700, co ciekawe ma to miejsce zaraz po zatrzymaniu, np. na światłach.  Później już w miarę stabilnie jest  pomiędzy 730 - 770. Też miałem wcześniej Astrę i nie było czegoś takiego :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Należy sprawdzić ;

- stan świec zapłonowych ; Jakie świece stosujecie w swoich silnikach?

- stan cewek i czystość ich gniazd,

- czystość i jakość paliwa, ( gdzie tankowałeś ? )

- szczelność układu dolotu, stan filtra powietrza. Wszelkie dodatkowe powietrze przedostające się przez nieszczelności szkodzi w prawidłowej pracy silnika ;

.a/ zabrudzony układ dolotowy; demontaż układu, czyszczenie wnętrza a następnie montaż i wszystko jest OK, szczelność map sensora, czystość przepustnicy; Jakie ciśnienie kolektora ssącego? . 

... b/ zaśniedziałe łącza; przyczynę gaśnięcia i nierównej pracy silnika na wolnych obrotach rozwiązałem poruszając wtyczkami z boku komputera i po problemie. Błąd Injection Falut przy odpalaniu. Nie  odpala! Pomocy

.c/ stan kabelka, wtyczki jak i czujnika położenia wału korbowego.Czujnik lubi być chimeryczny. Jak nowy, to tylko oryginał,

.d/ czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Na clipie podglądnąć co pokazuje przy zimnym i nagrzanym silniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szmydu napisał:

Koledze raczej nie chodziło o pracę po odpaleniu czyli na zimnym silniku :-) . U mnie również jest lekkie falowanie obrotów po rozgrzaniu silnika, kiedy zadane przez ECU obroty to 752 RPM. W takiej sytuacji co jakiś czas obroty lubią spaść do 700, co ciekawe ma to miejsce zaraz po zatrzymaniu, np. na światłach.  Później już w miarę stabilnie jest  pomiędzy 730 - 770. Też miałem wcześniej Astrę i nie było czegoś takiego :-) 

Ja takich cyrków na ciepłym nie mam :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie rozumiem pytania :-)

Ogólnie to silnik miałem wymieniony na taki z przebiegiem 77k km (oryginalny się posypał po 179k km - ale to w temacie o uszczelce już trochę opisałem).

Robione wtedy były przy okazji świece, olej, filtry (oleju, kabinowy, powietrza), olej kolejny raz wymieniony przy przebiegu całkowitym 190k km - zalany olej Valvoline 5w40 MaxLife i też wymienione filtry od razu.

No i od chwili wymiany silnika - jakieś 13k km temu silnik trzyma ładnie obroty stabilnie.

Edytowane przez Papf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papf 

Jakie świece używasz? Co ile wymieniasz?

Czyściłeś układ dolotowy ? przepustnicę? czujnik map sensor ?

Filtr powietrza co ile zmieniasz?

Jaki jest stan cewek zapłonowych, czystość ich gniazd?

Jakie paliwo tankujesz i gdzie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie świece są wsadzone już nie pamiętam - wsadzone ok 13k km temu.

Czy mechanik to robił nie mam pojęcia bo nie wnikałem.

Filtry wszystkie wymieniam wraz z wymianą oleju - założyłem że będę to robił co 11k km.

Nie mam pojęcia w jakim są stanie, ale że auto odpala i ładnie się zachowuje zakładam że w dobrym :-) 

Paliwo to 95 na stacjach Mila/Auchan :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód mam od 2 miesięcy, nie do końca wiadomo jak poprzedni właściciel serwisował samochód. Po kupnie odrazu wymieniłem wszystkie filtry, olej. Dzięki za odpowiedzi, chciałem zrobić jakąś listę czynności na które trzeba zwrócić uwagę. Ja osobiście tankuje na CirkleK. Dzisiaj było trochę cieplej na dworze i widzę, że samochód zachowuje się inaczej, lepiej.

lapka2.gif

REGULAMIN
pkt. 5.6 literki PL -
mireczek01

 

poprawione ;) 

Edytowane przez Dolot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Panowie mam mały problem, który nie występuje zawsze. Jak widać na filmie, nagranym dzisiaj rano, obroty minimalnie falują po odpaleniu pierwszy raz danego dnia, potem już to nie występuje, nawet po kilkugodzinnym postoju. Czasami obroty w ogóle nie falują na zimnym, a po rozgrzaniu silnika obroty bardzo stabilne. Może to wina wilgoci po nocce? Innego powietrza? Olej i filtry wymieniane 6,5kkm temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisze, że to źle tylko ciekawie. U siebie nie zauważyłem ale przeprowadzę ponowne obserwacje. W sumie często odpalam bez karty w slocie. Może dlatego nie zauważyłem.

Co do obrotów to jest podobny temat dla 1.6 i ja bym się nie przejmował.

Pokazałem podobny filmik jakiś czas temu w ASO bo mam podobnie i gość tłumaczył, że to kwestia ssania i elektronicznie sterowanej przepustnicy. Mówił żeby się nie martwić i obserwować bo problemem byłyby wahania na dużo większą skalę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!