Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie przy przyśpieszaniu 1.6 SCe


Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, andrzej1001 napisał:

Czyszczenie przepustnicy nie pomogło, a prawdopodobnie jego nieudolne wykonanie wręcz doprowadziło do konieczności wymiany samej przepustnicy.

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. A jak jest na prawdę, to się przekonasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jakieś postępy w tym temacie? U mnie czyszczą przepustnicę za każdym razem i bez rezultatu oczywiście. Po ostatnim czyszczeniu, rano po przejechaniu 100 m i mocniejszym wciśnięciu gazu na skrzyżowaniu wyskoczył check i auto weszło w tryb awaryjny, wyskoczył min komunikat sprawdź wtryski i jakis skrót na 3 litery zaczynający się na S. 

Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu było już ok, nie mogłem foty zrobić bo próbowałem uciekac że skrzyżowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, witam w klubie. Marna to pociecha, że nie jestem sam.

 

Postępy są takie, że auto stoi od 3 tygodni w ASO. Ponieważ (chyba już trzecia) wymiana przepustnicy nic nie dała, wymieniona została wiązka elektryczna silnika. To też nic nie dało, więc wymieniony został komputer wtrysku. I tu niespodzianka... Nic się nie zmieniło :mad: Auto w dalszym ciągu, przy porządnym depnięciu, przechodzi w tryb awaryjny.

Obecnie ponoć trwają konsultacje z Francją. Ponoć, bo ASO nabrało wody w usta, i od poniedziałku nikt nie raczył się ze mną skontaktować (a mamy szczęśliwie piątek...).

Tymczasem, po prostu unikaj gwałtownego dodawania gazu. U mnie to do pewnego stopnia działało. Jeździłem jak TIR, i podobnie zabierałem się do wyprzedzania :bash:


Wiwat Renault...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pecha, co nie zmienia faktu, że jakość reno stoi pod znakiem zapytania. Porządny producent powinien samochód sprawnie naprawić lub jeśli się nie da wymienić na nowy. Niestety to tylko marzenie. Obawiam się, że to spychologia i jak piszesz nabieranie wody w usta aż gwarancja się skończy a potem bujaj się Pan sam z tym problemem.

Mnie też jakość reno nie odpowiada, bo jeśli samochód po rozpoczęciu jazdy szarpie tak, że prawie silnik wypada na drogę to jak można mówić o jakości. Jedyne co mogę zrobić to napisać w ankiecie, którą przysyłają mi po przeglądzie, że reno już nie kupię i nie polecę go nikomu. A szkoda, bo niewiele trzeba żeby użytkownik był z tej marki naprawdę zadowolony. Szwankują drobiazgi a zupełnie odbierają radość z użytkowania auta.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Szanowni Panowie, mam przejechane 7 tyś. Silnik jak jest zimny zachowuje się tak jak opisał to Pan Pietrek. 

Silnik mimo, że jest nową konstrukcją opiera się na konstrukcjach z lat 80. Problem występuje tylko w okresie jesień - zima.

Tak samo miałem w oplu, daewoo, vw.  Aso nie pomoże, co najwyżej jeszcze zaszkodzi.

U mnie przez pierwszy kilometr auto delikatnie szarpie. Ja jako kierowca to wyczuwam, ale pasażer już nie.

Jeżeli nie jest to typowe "żabkowanie" to jest ok. Tak będzie, trzeba się przyzwyczaić i kiedy auto jest zimne nie deptać.

Jeżeli natomiast głowa lata przód, tył reklamować. 

Zauważyłem natomiast coś innego, proszę sprawdźcie czy też tak jest u was.

Jak jest wilgotna pogoda (para)  podnoszę jednocześnie okna przód drzwi w trakcie jazdy, zapalają się wszystkie kontrolki deski, po czym 

cała deska oraz radio gasną na ułamek sekundy tak jakby wiązka podnoszenia okien robiła przepięcie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie radio również gaśnie (sam wyświetlacz) bo muzyka cały czas gra. Ale to nie jest zależne od szyb robi się tak zupełnie losowo i nie wiem od czego to zależy.

Czy ktoś zgłaszał jeszcze to szarpanie do ASO? Zrobili coś z tym? Zbliża się przegląd mojego auta i zastanawiam się czy coś mogą poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

x

U mnie też się tak zdarzyło kilka razy, na sekundę zgasł wyświetlacz po czym się zapalił, nie zgłaszałem tego do ASO bo dzieje się to zbyt rzadko, nie jest kłopotliwe a poza tym nie zauważyłem zasady powtarzalności.

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Spróbujcie Panowie wykonać taką rzecz, parę chwil po uruchomianiu silnika na biegu jałowym wciśnijcie normalnie pedał przyśpieszenia tak, aby silnik uzyskał około 3000-3200obr na dosłownie 2-3 sek, po czym odpuście pedał gazu wrzućcie bieg i ruszajcie.

Dajcie znać jak auto zachowuje się po takim zabiegu, czy jest coś lepiej czy tak samo poszarpuje i dławi się.

   

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.06.2018 o 12:21, Andrzej-2010 napisał:

Oprócz czyszczenia przepustnicy należy ;

 - wymienić jej uszczelnienie, 

 - oraz przeprowadzić tzw.adaptację przepustnicy.

Czyszczenie przepustnicy w nowym samochodzie i wymiana uszczelnienia plus adaptacja w Nowym aucie który wyjechał z salonu?Ale bzdura Ludzie opanujcie się.

Edytowane przez Meca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!