Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

To ja chyba jakieś popoprawiane modele Renault miałem (Laguna II phII poprzednio, teraz Megane IV) - bo w Lagunie nic nie skrzypiało (no chyba że się zacząłem z czymś mocować), w Megi mam podobnie.

A w nowej BMW 3 za 300tys koleżki rączkę na drzwiach wystarczy dotkać i skrzypi (w ASO powiedzieli że TTTM, te na salonie też skrzypiały).

Co do skrzypień to wystarczy pooglądać filmiki na youtube - w każdej marce są jakieś cyrki - oszczędność księgowych wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie w III nic nie skrzypi, przynajmniej na razie a mam najechane ok 50 tys. Mankamentem jest raczej poszarpywanie na zimnym i drobne wibracje na luzie. W ogóle uważam, że III z końca produkcji jest dopracowana co nie znaczy, że kupiłbym reno jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupować nie narzekać. Miałem Lagunę III i tam to dopiero wszystko trzeszczało (mimo, że to klasa aut wyżej). Za tę cenę tak wyposażonych i wykonanych aut na rynku nie ma. Oczywiście są drobne niedociągnięcia, ale to zdarza się w każdym modelu i każdej marce. Jeżdżę silnikiem 1.6 115 km i jest nieźle (poprzednia Laguna 2.0 140 km była naturalnie wygodniejsza i "zrywniejsza" ale coś za coś). Jak dla mnie dwa minusy to: 5 biegowa skrzynia biegów (co w trasie jest trochę uciążliwe ale bez przesady) i brak aktualizacji map (zapewne podobne problemy występują w innych markach). Generalnie jak mamy szukać minusów to na pewno się je znajdzie, jednak uważam, że auto jest godne polecenia i gdybym miał ponownie dokonać wyboru to zdecydowałbym się na Megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.05.2018 o 17:22, tomekrus napisał:

Czyli rozumiem że jedynym problemem Reno w porównaniu do innych marek jest skrzypiąca deska?:-D

Wiesz co... w sumie porównując do poprzednich samochodów, które "ujeżdżałem" (VW Passerati i Tiguan, Ford Focus/Mondeo, Nissan Qashqai, Toyota Corolla) to tak właśnie jest. W Renault uwierają pierduły - typu trzeszczenie elementów, skrzypienie elektrycznie składanych lusterek, drobne problemy z elektroniką (np raz na jakiś czas nie zadziała mi karta Hands Free), spryskiwacze kiepsko działające przy większych prędkościach... Nie mam kłopotów z dwumasą (Focus) czy rozrządem (Tiguan), Renówki są lepiej wyciszone i ładniejsze z zewnątrz i w środku niż Japończyki.

Jak będę zmieniał, to ewentualnie poza Renault najgodniejszą konkurencją będzie chyba Peugeot. Nowa 508 wygląda obłędnie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ari1979 ma rację. Renault ma drobne pierdoły, które niekiedy wkurzają ale całość jest ok na tle konkurencji. Jest cicha w porównaniu ze Skodami i Toyotami. A na dodatek :rolleyes:uwielbiam tekst od niektórych znajomych: "francuzy to g...". Mówią to ludzie, którzy Renault nigdy nie mieli albo w ogóle nie mieli żadnego auta. Corolle, Rapidy, i30 to dopiero mega maszyny:rolleyes:.  Nie wspomnę o wypierdzianych i klejonych Audi i BMW z Niemiec lub USA (skarbonka gwarantowana).

Jeździłem różnymi markami i z Renówkami (to mój trzeci francuski samochód) nie jest źle.

W kwestii skrzypienia i trzeszczenia u mnie jest jak na razie ok. Nawet maska przednia już ok:rolleyes:. Najbardziej mnie irytuje, chociaż już irytowało spasowanie elementów karoserii. Dlatego, że irytowało bo widziałem "super" spasowanie elementów karoserii w KIA Sportage (maska silnika, drzwi), Toyoty C-HR (klapa), Opla Astra V (drzwi), Volvo XC 90(drzwi), wszystkie nowe i trochę to mnie pocieszyło. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.04.2018 o 08:55, Geble napisał:

No oczywiście, że mój egzemplarz. Pisałem przecież tutaj, że jakość wykończenia wnętrza to żart. Plastiki użyte w środku są najgorszego sortu. Boję się co będzie za dwa, trzy lata skoro już po roku z hakiem tak okropnie trzeszczy. Mogę spróbować atakować ASO, ale nie chcę wyjść na idiotę, bo pewnie mi powiedzą, że to przecież plastik, więc musi trzeszczeć.

Mam również GC z maja 2017 roku i u mnie nic nie skrzypi a napewno nie tak... I mam jedno pytanie jak to nie możesz otworzyć bagażnika przyciskiem?!?! Ja mam u siebie kamerę w "logo" Renault ale pod tym mam przycisk do otwierania bagażnika...  Nogą oczywiście również mogę otwierać jak i w środku jutro mogę zrobić foto. Skąd zatem u mnie ten przycisk? Odnoście zawieszenia ostatnio na przegladzie rocznym zapytałem się odnośnie problemów zgłaszanych tu z tylnym zawieszeniem w GC usłyszałem odpowiedz iż w moim modelu usterka ta została usunieta w fabryce i dotyczy ona jedynie aut z początku produkcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane 4 Hatchback: na liczniku 5k kilometów. Z tyłu coś stuka, w silniku coś dzwoni. Serwis stwierdza cytuje Serwisanta (cokolwiek to znaczy):

"Z mojego doświadczenia wiem, że niektóre sztuki tak mają..." I uznaje , że jest wszystko O.K.

Bezmiar arogancji, ignorancji i amatorszczyzny. 
Auto dla ludzi o mocnych nerwach i sporych kieszeniach. Nigdy więcej.
A miało być takie ładne, "hamerykańskie" :-)

Na serio: Auto jest tyle warte, co jego serwis fabryczny, szczególnie w pzypadku samochodu nowego fabrycznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja w dużym stopniu kierowałem się opinią serwisu a ten u mnie ma najlepsze opinie w mieście. Wcześniej miałem opla i serwis miał bardzo zl a renomę i było to widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnich latach jakość produktów spada na dno.....czy to pralki, tv czy samochody. Dotyczy to także zapewne i renault ( notabene mój obecny samochód ze stajni made in Italy też ma jakieś tam bolączki). Ale prawda jest taka, że to właśnie serwisy powinny stanąć na wysokości zadania. Klient prywatny kupuje new car za swoje ciężko zarobione pieniądze z myślą że pojeździ parę lat bez żadnych problemów a okazuje się że po za kupie auto robi mu psikusy a serwis rozkłada ręce. Moją 500 też nękały lub jeszcze nękają mniejsze lub większe niedociągnięcia ale gdyby serwis był kumaty to bym dawno o nich zapomniał. Nie oszukujmy się moja 500 a także wasze meganki to auta dla "ludu" - wyglądem przyciągają uwagę, są ładne, nietuzinkowe ale tu i ówdzie producenci szukają oszczędności stąd czasami coś nam stuka puka itp. Mi osobiście meganka się bardzo podoba zwłaszcza z zewnątrz ( bije astrę, golfa, focusa). Po cichu się zastanawiam oddać w rozliczeniu 500 i wziąć megi.....niestety wiąże sie to ze stratą bo kupiłem new 500 oraz dołożeniem min 10 tyś do megi 1.6 sce life.

Wszystko też zależy od ceny - przeglądałem allegro i np. jest promocja dla grup zawodowych za 49900zł za podstawę i taki by mi styknął  - nie potrzebuje wodotrysków ma jeździć. Z tego co widzę ceny meganek są niższe na południu kraju - pólnoc nie jest skora to upustów cenowych.

Zobaczymy pozdrawiam

Edytowane przez funyboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@funyboy

ASO to oczywiście "twarz" marki dla końcowych klientów, i jakość obsługi oraz kumatość techniczna są b. ważne. Niemniej są to biznesy niezależne kapitałowo i muszą na siebie zarobić :-) serwis może stanąć na wysokości zadania, jeśli naprawy/działania są jakoś refinansowane przez producenta/importera (np w ramach akcji serwisowych).

Edytowane przez ari1979
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem czy ponownie bym wziął  Meganke ponownie. Ja jeżdżę MIII i jak narazie mimo przejechanych 80tys km nie mogę narzekac Ekonomiczne spalanie do 100km/h powyżej juz rośnie dość wyraźnie ale tez jakiejś tragedii nie ma z resztą mam temat o spalaniu MIII 1.2 Tce 130 KM. Z tym że widzę MIV pali więcej niż MIII pomimo tych wszystkich programów eco. Jedna reguła na spalanie jest, jak będziesz deptał to tyle spali i już. Konkurencja rośnie w siłe Hyundai 5 lat gwarancji KIA 7 lat i nic nie dokupujesz. Ale MIV najpiękniejszy HB w klasie. I mniejszy od MIII jeżeli chodzi o miejsce z tylu na stopy czy tez bagażnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szczerze,do 20tyś km  brałbym jeszcze raz w ciemno ,piękny wygląd ,super doposażona ,mnóstwo jakiś tam bajerów ,moim zdaniem dobre materiały w środku ,dobra cena....ale z drugiej strony po 20 tyś km ,ciągłe problemy z klapą od bagażnika i jej spasowaniem,fatalny piszczący układ hamulcowy ,R-link który coraz częściej odmawia współpracy z moim telefonem , nieszczęsne spryskiwacze .Czyli z jednej strony fajne autko ale z drugiej ma sporo jakiś tam wad,być może to wady młodzieńczego wieku i po face liftingu one znikną ,natomiast ja troszkę jednak się zawiodłem i raczej bym ponownie nie kupił Megane ......co bym brał hmmm ciężki wybór ,mam kilka faworytów ale to melodia przyszłości :-)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Megane ma już przebieg ponad 33tyś km. Do 20 kilku kkm działała w miarę bez zarzutu, jakieś tam drobne niedociągnięcia. Obecnie już od ponad pół roku borykam się z losowo występującym błędem 'Skontroluj układ wtrysku paliwa', przy którym auto przechodzi w tryb serwisowy, i można się nim co najwyżej stoczyć z drogi. Wrażenia przy nagłej utracie mocy (zwłaszcza przy wyprzedzaniu na trzy czy czteropasmowej autostradzie) są nie do opisania... Wymieniona przepustnica, aktualizacje oprogramowania - na chwilę to pomogło, ale problem powraca. Autem strach jeździć. Właśnie czekam na kolejną wizytę w ASO (już chyba czwartą), ale cudów się nie spodziewam. Ostatnio do tego doszły podwyższone obroty po uruchomieniu silnika. Trochę dużo jak na nieco ponad roczne auto, prawda?

 

Podsumowując: to mój pierwszy i chyba ostatni kontakt z autami marki Renault i ich ASO. Moja 12-letnia Astra sprawiała mniej kłopotów niż to nowe auto.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!