Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie obroty na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, Damian.M napisał:

filtr paliwa, świece, przewody zapłonowe - już bardzo dawno

Te elementy należy wymienić na markowe.

Należy zapewnić suchość i czystość łączy, gniazd i korpusów cewek.

Sprawdzić poprawność odprowadzenia wody z podszybia.

Silnik potrafi chodzić jak traktor,  szarpać, mulić, nierówno pracować, jeżeli cewki są zawilgocone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po deszczach pojawił się jeszcze jeden objaw - silnik nie lapie za pierwszym razem. Rozrusznik musi dobra chwilę pokrecic zanim zalapie. Jeśli odpalajac doda się odrobine gazu to zapala od razu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Damian.M napisał:

Dziś podczas odlaczania przewodow od czujnika silniczka krokowego, na stykach był zielony nalot. To coś znaczy? 

Może to oznaczać, że nie pracuje prawidłowo. Styki należy wyczyścić. Jego zadaniem jest przy rozruchu większe uchylenie przepustnicy. We wtyczce jest gumka uszczelniająca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyj dokładnie tą wtyczkę przed połączeniem do silnika, bo w niej zgromadziła się sól. Weszła  od strony przewodów. Musisz ją wypłukać. Jeśli w silniku krokowym nie połączy jednego skoku (kroku) to kolejny może nie zadziałać, a rozruch jest ostatnim. Robiąc pedałem gazu dodajemy dawkę paliwa i tak czasami trzeba w największe upały, ale na codzień musi czysto odpalać bez pedału gazu.

Musisz zadbać, żeby woda nie przenikała do komory silnika. Warto zainteresować się podszybiem i czystością kanałów odpływowych, żeby woda nie wlewała się bezpośrednio do świec (częsty przypadek uszkodzenia cewki)

Gniazda świec muszą być suche i  czyste.

Tyle udało Ci się wyprowadzić obroty silnika. Niewiele pozostało do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich podepne się pod temat bo mam podobny problem, normalnie zagadka. 

 

Posiadam meganke I po lifcie 2001 r 1.4 16v problem polega na tym, że po odpaleniu wchodzi w wysokie obroty między 1000 a 1500. Silnik krokowy był wymieniony na nowy także czujnik przepustnicy oraz kolektora dolotowego. Mechanik godny zaufania posprawdzal wszystko na kompie zero błędów zero lewego powietrza oraz problemów z podcisnieniem. A nadal trzyma tak wysokie obroty, ale także podczas jazdy czy silnik cieply czy zimny to obroty nagle same wzrastaja jakbym dodawał gazu, albo spadają poniżej 500 jakby miał zgasnac, ale nie gasnie tylko powolutku się toczy i nie reaguje na pedal gazu. Trzeba ponownie go odpalić i przeważnie jest ok. Jedno co powiedział mechanik to że przydało by się sprawdzić wiazke potencjometru przepustnicy... Komputer resetowalem ale nic nie pomogło. Natomiast jeszcze jest druga ciekawostka dodając gazu na luzie w stałym położeniu obroty nagle same skaczą między 2 a 3 tys... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kamillok napisał:

Jedno co powiedział mechanik to że przydało by się sprawdzić wiazke potencjometru przepustnicy...

Tu się nie mylił. Bardzo prawdopodobne, że jest niełączący obwód odwzorcowania położenia przepustnicy. Może to być w samej przepustnicy.

 

Na clipa celem potwierdzenia diagnozy. Po odczytanym błędzie należy sprawdzić odwzorcowanie położenia przepustnicy do wartości zadanej

4 godziny temu, Kamillok napisał:

Natomiast jeszcze jest druga ciekawostka dodając gazu na luzie w stałym położeniu obroty nagle same skaczą między 2 a 3 tys... 

Normalna rzecz - sterownik przejął kontrolę nad silnikiem, żeby umożliwić zjazd awaryjny.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli potrafisz sprawdzić i naprawić przepustnice sam to clip jest narazie zbędny. Ważne, żeby wszystko robić z odłączonym akumulatorem. Budowa przepustnicy w M1 jest prosta. Sterownik jest " głupoto-odporny"

Dysponujesz omomierzem i umiesz się nim posługiwać to sobie poradzisz że sprawdzeniem tego podejrzenia. Wypinasz wtyczkę przy sterowniku. W odpowiednie piny podlączasz miernik i ręcznie symulujesz wychylenie przepustnicy. W plikach dowlads masz schematy  i opis numeracji wtyczki. Sprawdzasz opor i stabilność wskazań.

Tu mała uwaga - powinno się to robić omomierzem analogowym, ze względu na większą obciążalność prądowa mierzonego obwodu i łatwiejsze wychwycenie ciągłości odwzorowania polozenia.

Usterka typowa i często winny jest docisk suwaka w potencjometrze przepustnicy lub zimny lut przy wyprowadzeniu pinu. Zdarza się sama wtyczka i najczęściej jest to przejście z pinu do żyły przewodzącej przewodu. Piny trzeba wypinać, wysuwać i pobielić lutowiem wskazane miejsca.

Praca łatwa, ale żmudna i czasochłonna.

Powodzenia!

Oczywiście przy naprawie przepustnicy należy wymienić uszczelke i oringi, które również mogą być przyczyną za wysokich obrotów biegu jałowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za poradę niestety jestem laikiem w tych sprawach ale miernikiem umiem się posługiwać tylko tu pytanie plus wpinam w jeden pin a minus łapie byle gdzie mierze najpierw wszystko po kolei pin za pinem na biegu jałowym? A potem to samo z. Dodawaniem gazu? 

 

Druga sprawa wracając do domu odpiolem czujnik i jechało się zupełnie inaczej, nie szarpal obroty 800 wszystko cacy malina tylko był lekko jakby zamulony ale zupełnie inaczej, przynajmniej nie było żadnego problemu aby na światłach ruszyć. 

Moje pytanie brzmi czy ewentualną podróż 500 km bez tego czujnika może zaszkodzić.?  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Kamillok napisał:

Posiadam meganke I po lifcie 2001 r 1.4 16v problem polega na tym, że po odpaleniu wchodzi w wysokie obroty między 1000 a 1500. Silnik krokowy był wymieniony na nowy także czujnik przepustnicy oraz kolektora dolotowego.

W I kolejności należy wymienić;

-  świece zapłonowe,

-  cewki najlepsze to beru; powinny być czyste, suche bez uszkodzeń, mikropęknięć,  

-  przeczyścić przepustnicę oraz wymienić wszystkie uszczelki na nowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, jabrze napisał:

Jabrze 

Chodzi o czujnik położenia przepustnicy 

 

 

Druga sprawa trochę z kumplem rzezbilismy i okazało się że po wyjęciu czujnika z przepustnicy a podłączenia go pod kostkę jak był w pozycji zero auto ładnie chodziło. Natomiast przy zakładaniu go na przepustnice by go dokręcić spasowac otwory to już czujnik musi być lekko przesunięty i wtedy przepustnica jest zamknięta a na kompie zczytuje że jest uchylona ' czujnik jest przestawiony' i auto już niechodzi ładnie... 

 

 

Mam nadzieję że zrozumiale opisałem. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś zrozumiałe.

U ciebie nie można sprawdzić wartości zadanej. Wszystko co napisałeś się zgadza i tak powinno być.

Domykanie przepustnicy jest zależne od pracy silnika krokowego, a przesunięcie potencjometru odwzorowania danych jest dopasowane do sterownika.

Czy sprawdzałeś jakie jest ustawienie przepustnicy na gorącym silniku z zamontowanym i wymontowanym silnikiem krokowym w pozycji zapłon?

Czy to on nie jest tego przyczyną, bo to  typowa usterka krokowca.

Charakterystyczne jest wtedy "plywanie " zawyżonych obrotów biegu jalowego.

Sprawdzić wszystkie pozycje silnika przez symulacje (również bez zasilania) i dokładnie zmierzyć długość wystającego trzpienia.

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!