Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

@Sarna1 zanotowałem Twój trop na listę do przekazania majstrowi. Z tym, że jak miałem te odbije w 2 częściach to też piszczało dlatego tak ostrożnie podchodzę do tematu. Niedługo się za to wezmę. Zabiorę kolejnego majstra na przejażdżkę i zobaczymy. W sumie da się z tym żyć ale ja nie lubię takich kompromisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pbet napisał:

@Sarna1 zanotowałem Twój trop na listę do przekazania majstrowi. Z tym, że jak miałem te odbije w 2 częściach to też piszczało dlatego tak ostrożnie podchodzę do tematu. Niedługo się za to wezmę. Zabiorę kolejnego majstra na przejażdżkę i zobaczymy. W sumie da się z tym żyć ale ja nie lubię takich kompromisów.

 

Moje odboje są w stanie idealnym i tez piszczały. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sarna1 A pytanko. Bo jeśli to ta osłona amorka to czy nie powinno być cicho podczas np. deszczu i wilgoci?

@Renia08 dzięki za propozycję. Chyba wolę zostać przy swoim :)

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokonaj odcinek drogi, gdzie zaobserwowałeś uf pisk.

Następnie pokonaj ten sam odcinek drogi z nogą na pedale hamulca, lekko go wciskając.

W moim aucie też występuje pisk w momencie gwałtowniejszego podbicia koła np na nierówności drogi.  Gdy zacisk dociska klocki-cisza, czyli wiem co już hałasuje...

Odboje-osłony u mnie nie piszczą, bo ich praktycznie nie ma :) Muszę je w końcu wymienić. Zresztą, już drugi raz.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pamiętam, w sensie że gdy hamuję to też potrafi zapiszczeć ale wznowię dokładniejsze obserwacje.

Ciekawostka.

Po zmianie kół nie słyszę tego pisku.

Przestały też puszczać hamulce.

Pewnie dźwięki wrócą ale na razie jest cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Dźwięk powrócił w kilka dni po wymianie opon. Byłem dzisiaj na SKP celem ogólnego sprawdzenia auta przed wyjazdem na majówkę i dalszego poszukiwania źródła pików. Źródła nie znaleźliśmy ale przy uniesionym przodzie ruch prawym kołem do siebie od siebie powodował pukanie. Po włożeniu ręki nad sprężynę czuć było, że to tam. Diagnoza łożysko albo poduszka amortyzatora. Na poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem na weryfikację. Pytanie jak wymieniać to lewa/prawa i od razu poduszki + łożyska? Jakiej firmy najlepiej? Odboje wymieniłem w zeszłym roku i są całe.

 

Aktualizacja.

Dziś Megi cały dzień spędziła u mechanika. Zgłosiłem trzy sprawy. Po kolei.

Krótki pisk z koła - zostawiłem auto, jezdzili i nie słyszeli. Wziąłem jednego na przejażdżkę, uchyliłem okno, na fotelu pasażera nie słyszał. Przesiedliśmy się, usłyszał. Sprawdzali i do niczego nie mogli się przyczepić. Wyczyścili hamulce, klocki, nasmarowali prowadniczki smarem ceramicznym. Zauważyłem, że pedał zrobił się twardszy ale... nie pomogło. Mówili, że jeden klocek wyglądał tak jakby coś między niego, a tarczę wpadło bo zostawiło po sobie rysę na klocku. Na tarczy nic. Nie pozostaje nic jak jeździć, obserwować... i dać głośniej radio.

Drugi temat to diagnoza z SKP. Mówią, że łożyska ok i nic nie znaleźli. Jestem w szoku bo sam byłem świadkiem, słyszałem i czułem. Sami byli w szoku jak im powiedziałem (przed ich czynnościami), że przy podniesionym przodzie i odblokowanej kierownicy (karta w slot) ruch do siebie od siebie powodował "pyk-pyk" i czuć to było przy łożysku amortyzatora w prawym kole podczas gdy z lewego nic nie było słychać. Powiedzieli, że niczego takiego nie stwierdzili i nie mają w zwyczaju wymieniać czegoś co jest dobre. Mogli zarobić, nie chcieli naciągnąć, więc ok ale jak to możliwe, że na SKP było, a oni tego nie potwierdzili?

Trzecia sprawa to ogólna sprawdzenie auta. Po tych dwóch rzeczach powiedzieli, że już dawno tak "nie trzepali" auta i tu się na serio nie ma do czego przyczepić.

No i bądź tu mądry i pisz wiersze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbetJa mam podobnie jak jadę po asfalcie ale jest delikatnie nie równy mam stuki w zawieszeniu, zaufany mechanik który robi nam wszystkie auta przepatrzył wszystko... byłem na SKP na wszystkie strony przetelepali zawieszenie stwierdzili, że faktycznie COŚ SŁYCHAĆ, ale co nie wiadomo ten typ tak ma... "najlepiej nie szukać problemu na siłe" usłyszałem od mechanika swojego i od diagnosty. Sam już nie wiem chyba te modele już takie są, i trzeba kochać to co jest :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dziś podczas przeglądu okresowego zleciłem jak zwykle konserwację zacisków hamulcowych i... cieszę się błogą ciszą. Mam nadzieję, że moja radość szybko nie minie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!