Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc chciałbym się przywitać.

W mojej megance pojawia się komunikat -usterka ładowania akumulatora, po przeczytaniu wszystkich możliwych wątków w tym temacie, zdecydowałem się oddać alternator do regeneracji.

Odkręciłem alternator od bloku silnika, zdemontowałem przewody, no i niespodzianka- altek w żaden sposób nie chce wyjść do góry. Czy jest jakiś sposób na wyjęcie, bez demontażu połowy auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.05.2018 o 17:45, Aro712 napisał:

-usterka ładowania akumulatora

Często jest to usterka w samym liczniku lub w jego podłączeniu.

Żeby się upewnić dokładnie pomierzyć napięcia w czasie pracy silnika na akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator zregenerowany, sprawdzony jest ok. Problem jednak pozostał, alarm nadal się pojawia i nie mam pomysłu co dalej. Proszę o namiary na kogoś, kto jest w stanie to ogarnąć (najlepiej kogoś z małopolski/śląskiego/świętokrzyskiego).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ciężko wpisać numer do gogli czy zablokowane masz? 

 

 

OEM 23 10 000 27R Prąd ładowania alternatora: 120A, Napięcie: 14V

Prąd ładowania alternatora [A]:  120

Napięcie [V]:  14

żr. koła pasowego [mm]:  55

Koła pasowe:  z kołem pasowym wolnobieżnym

Ilość żeber:  6

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.12.2019 o 13:12, mariuszekf napisał:

Ok, dzięki. Zastanawiam się czy naładuje aku. o pojemności 70-74 ah a teraz mam 60ah 600a, było by trochę zapasu 

A dlaczego ma nie naładować?

Po co Ci zapas?

Edytowane przez luktal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mariuszekf to są powielane mity. W uproszczeniu: w M3 układ ładowania nie liczy prądu który dostarczył do akumulatora, on sprawdza czy akumulator jest naładowany poprzez pomiar napięcia na nim. A to przy pełnym naładowaniu jest niezależne od pojemności. Sprawa jeszcze prostsza jest w samochodach bez inteligentnego ładowania - tam napięcie ładowania masz cały czas mniej więcej stałe i występuje przez cały czas podczas pracy silnika, akumulator jak jest naładowany po prostu nie przyjmie więcej prądu.

Reasumując jeśli masz taki kaprys możesz włożyć - oby tylko się zmieścił. Ważny jednak jest parametr max prądu - im większy tym lepszy.

 

Dnia 13.05.2018 o 21:50, Aro712 napisał:

Mierzyłem - waha się od 12,2V (czyli brak ładowania ) do 15,2V. Wymiana regulatora napięcia nic nie pomogła.

Wymieniałeś regulator bez demontażu alternatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!