Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc chciałbym się przywitać.

W mojej megance pojawia się komunikat -usterka ładowania akumulatora, po przeczytaniu wszystkich możliwych wątków w tym temacie, zdecydowałem się oddać alternator do regeneracji.

Odkręciłem alternator od bloku silnika, zdemontowałem przewody, no i niespodzianka- altek w żaden sposób nie chce wyjść do góry. Czy jest jakiś sposób na wyjęcie, bez demontażu połowy auta?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.05.2018 o 17:45, Aro712 napisał:

-usterka ładowania akumulatora

Często jest to usterka w samym liczniku lub w jego podłączeniu.

Żeby się upewnić dokładnie pomierzyć napięcia w czasie pracy silnika na akumulatorze.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Alternator zregenerowany, sprawdzony jest ok. Problem jednak pozostał, alarm nadal się pojawia i nie mam pomysłu co dalej. Proszę o namiary na kogoś, kto jest w stanie to ogarnąć (najlepiej kogoś z małopolski/śląskiego/świętokrzyskiego).

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...

Ciężko wpisać numer do gogli czy zablokowane masz? 

 

 

OEM 23 10 000 27R Prąd ładowania alternatora: 120A, Napięcie: 14V

Prąd ładowania alternatora [A]:  120

Napięcie [V]:  14

żr. koła pasowego [mm]:  55

Koła pasowe:  z kołem pasowym wolnobieżnym

Ilość żeber:  6

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.12.2019 o 13:12, mariuszekf napisał:

Ok, dzięki. Zastanawiam się czy naładuje aku. o pojemności 70-74 ah a teraz mam 60ah 600a, było by trochę zapasu 

A dlaczego ma nie naładować?

Po co Ci zapas?

Edytowane przez luktal
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@mariuszekf to są powielane mity. W uproszczeniu: w M3 układ ładowania nie liczy prądu który dostarczył do akumulatora, on sprawdza czy akumulator jest naładowany poprzez pomiar napięcia na nim. A to przy pełnym naładowaniu jest niezależne od pojemności. Sprawa jeszcze prostsza jest w samochodach bez inteligentnego ładowania - tam napięcie ładowania masz cały czas mniej więcej stałe i występuje przez cały czas podczas pracy silnika, akumulator jak jest naładowany po prostu nie przyjmie więcej prądu.

Reasumując jeśli masz taki kaprys możesz włożyć - oby tylko się zmieścił. Ważny jednak jest parametr max prądu - im większy tym lepszy.

 

Dnia 13.05.2018 o 21:50, Aro712 napisał:

Mierzyłem - waha się od 12,2V (czyli brak ładowania ) do 15,2V. Wymiana regulatora napięcia nic nie pomogła.

Wymieniałeś regulator bez demontażu alternatora?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!