Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

odgłosy "szurania" z klimatyzacji, słabo chłodzi


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj pojechałem do niezależnego serwisu klimatyzacji i się okazało, że mam tylko 320g czynnika. Prosiłem o uzupełnienie do 500g. Oczywiście znowu diagnoza (jak w ASO), że wszystko szczelne. Gdzie się w takim razie podziało 160g skoro we wrześniu ASO mi dobiło do 480g? No nie ma bata musi uciekać. No i najważniejszy wniosek: jak szuranie było przy 320g tak szuranie jest przy 500g. Serwisant stwierdził, że zawór rozprężny jest dobry, bo nie skacze ciśnienie no i hasło, że jak już to może być wyciek, ale bardzo drobny i nie są w stanie tego tak od ręki wykryć, a maszyna pokazuje, że wycieku nie ma. Wniosek z tego taki, że maszyna pracuje z mniejszym ciśnieniem niż pracujący układ klimatyzacji i dlatego wielce wszystko jest szczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie syczało syczało aż klima się całkiem nie włącza. Diagnozy brak. Jeden fachmen strzelił coś o uszczelniaczach czołowych kompresora. Chłodnica nowa, węże od chłodnicy i wszystko co na widoku szczelne. Kazał podjechać, zapłacić 300zl pojeździć 2 dni i wrócić. Jak maszyna odbije czynnik. Jak nie ruszy to od razu będzie szukać nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tomrud napisał:

... ale bardzo drobny i nie są w stanie tego tak od ręki wykryć, a maszyna pokazuje, że wycieku nie ma. Wniosek z tego taki, że maszyna pracuje z mniejszym ciśnieniem niż pracujący układ klimatyzacji i dlatego wielce wszystko jest szczelne.

Nie, maszyna wytwarza próżnie i utrzymuje ją określony czas. Zależy 30 minut, godzinę, i na tej podstawie jest stwierdzana szczelność układu.

Nieszczelność jest tak niewielka, że ubytek próżni w czasie trwania testu jest niewielki, dla urządzenia żaden. Ale na tyle duży, że w ciągu kilku miesięcy ucieka 160 gram czynnika.

Lepiej nabić układ azotem, wyższym ciśnieniem niż podczas normalnej pracy układu, obserwować w ciągu kilku godzin ubytek ciśnienia. Często się zdarza, że podczas takiego testu "wywali" osłabione miejsce nieszczelności. 

Druga możliwość, do układu razem z czynnikiem nabić tzw kontrast UV, po czasie szukać za pomocą lampy UV nieszczelności.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku jak kupiłem auto po włączeniu klimy było słychać głośny szum. Teraz po zimie przestała w ogóle chłodzić. Na serwisie okazało się, że było mało czynnika. Po dobiciu chłodzi i szumi, ale już nie tak głośno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic nie szumi. Choć klima chłodziła bardzo dobrze i nie zauważyłem spadku jej wydajności to brakowało 120g po 2 latach. Wg ASO norma to 15% rocznie. Ile dokładnie wchodzi nie wiem ale mówili, że niecałe 500. Po uzupełnieniu nie zauważyłem też, żeby klima działała lepiej. Działa tak samo jak przed operacją, czyli dobrze.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, pbet napisał:

U mnie nic nie szumi. Choć klima chłodziła bardzo dobrze i nie zauważyłem spadku jej wydajności to brakowało 120g po 2 latach. Wg ASO norma to 15% rocznie. Ile dokładnie wchodzi nie wiem ale mówili, że niecałe 500. Po uzupełnieniu nie zauważyłem też, żeby klima działała lepiej. Działa tak samo jak przed operacją, czyli dobrze.

Kłopoty zauważyłbyś dopiero kiedy warunki pogodowe wymagałyby od układu klimatyzacji pracy z maksymalną wydajnością.

A w tym roku nie zaobserwowane jeszcze upałów. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Lelupi napisał:

A w tym roku nie zaobserwowane jeszcze upałów. :)

Nie no w kwietniu czy marcu już było blisko 30. Wczoraj 28.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że takie temperatury zanotowałeś w cieniu i panowały większą część dnia, oczywiście spowodowały wygrzanie auta, że "kierownicy nie szło złapać. :)"

W tym roku nawet nad j. Gardą trochę bardziej na południu Europy było i jest jeszcze niestety zimno. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście w słońcu. Może masz rację, nie twierdzę że nie. W każdym razie w ubiegłe lato dawała radę tak samo jak rok wcześniej po uzupełnieniu gdy także brakowało 120g. Co 2 lata zalecam filtrację z uzupełnieniem, a co roku dezynfekcję i nie zauważyłem nigdy szurania ani spadków wydajności. 

Na kierownicę, której nie można dotknąć polecam matę do środka. Ja takiej używam gdy auto dłużej ma stać w pełnym słońcu przy dużych temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 23.04.2019 o 21:59, ROBRAT napisał:

Jest post niżej w którym gość opisuje walkę w aso z tym dzwiękiem ,wymianę zaworu też ale bez poprawy,ponoć nabicie ponad normę spowodowało ciszę w układzie.Ja chyba spróbuję dobić z 50gr.i zobaczyć czy się uciszy...

Ponad normę tzn ile? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!