Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 9.03.2023 o 08:26, babus napisał:

Witam Koledzy. Czy ten problem dotyczy też wersji nadwozia GrandCoupe. Od niedawna takowy posiadam. Przeczytałem wątek i większość w profilu ma Grandtour. Na razie problemu z wodą nie zauważyłem, no chyba, że poradził sobie z nim poprzedni właściciel.

Mój sedan przed naprawami:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czwarty miesiąc jak użytkuję M4. Problem wody po umyciu mnie nie dotyczy.  Auto garażowane, dlatego w czasie deszczu na uszczelkach sucho. Myjnia - sucho. Myślałem, że wsio ok. Jednak wyjazd i dwa dni deszczu i na dywanikach pasażerów tylnej kanapy trochę wody. O w mordę, boczki zdjęte i okazało się , że winowajcą są uszczelki spinek, te czarne, puszczają wodę. O dziwo pod głośnikami sucho. Placki silikonu pod uszczelki spinek, zapobiegawczo głośniki uszczelnione, boczki założone i deszcze nie straszne. Szkoda tylko, że trzeba poprawiać fabrykę. Ale powiem Wam szczerze, że dalej to auto mi  sprawia wiele radości. Kiedyś marzyłem o cabriolecie, ale to z rozsuwanym dachem daje taką namiastkę otwartego dachu. Miałem m II, m III, ale ta IV jest zarąbista. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pod koniec lipca kupiłem M4 z 2019r. Po ulewie zauważyłem wodę na lewym tylnym dywaniku. Myślałem, że niedomknięte okno... Ale zacząłem zwracać uwagę - sytuacja się powtórzyła. W dodatku jakieś nieśmiałe krople pojawiły się na uszczelce drzwi po przeciwnej stronie. Wizyta na forum rozwiała wątpliwości – choć w głowie mi się nie mieści taka niedoróba! Wczoraj rozebrałem lewe drzwi i…. wg mnie, żaden z szanownych forumowiczów nie pokazał skutecznego rozwiązania: ani własnego, ani teoretycznie fachowego serwisu. Uszczelnianie styku dystans-blacha nic nie da, a uszczelnianie styku dystans-głośnik to proszenie się o dodatkowe kłopoty – z głośnikiem. Do rzeczy…

Woda kapie zarówno wprost do pierścienia dystansowego głośnika z plastikowego elementu wewnątrz drzwi jakieś kilkanaście cm ponad głośnikiem, jak i rozpryskując się o elementy w pobliżu otworu: o kołek ustalający, o profil wewnątrz drzwi, być może magnes głośnika…  To dlatego, że np. kołek znajduje się poniżej końca tego nieszczęsnego plastiku, ale płaszczyzna blach drzwi jest odchylona na tym odcinku ok. 2 cm od pionu – w niefartowną stronę. Lusterkiem można tam wejrzeć.

Widzę 3 rozwiązania: 1. Zaślepić otwór głośnika na amen, czymś niefurkoczącym, i pogodzić się ze zmianą dźwięku. Rozważałem użycie samoprzylepnej dekarskiej folii bitumicznej (pewnie jakoś to się fachowo nazywa), bo akurat mam resztkę czegoś takiego. Idealnie byłoby, gdyby udało się zamocować to od wnętrza drzwi… ale nie wymyśliłem, jak to zrobić. Do mocowania pod dystansem zniechęcił mnie wyoblony rant otworu (zbiornik na wodę) oraz brak wiedzy, czy drgania głośnika z czasem nie poprują tej folii. A płata gumy akurat nie miałem pod ręką.

2. Wyciąć w blasze drzwi otwory, tak by woda wpadająca do dystansu wpływała z powrotem w drzwi. Ale nie lubię ciąć fabrycznie zabezpieczonych blach, a poza tym czy ona będzie chciała płynąć w dobrą stronę?

3. Ktoś wspominał na forum: orynnować strumienie wody wewnątrz drzwi. Tylko że mało widać w środku, w szczególności nie widać ścieżek, którymi woda rozłazi się po konstrukcji. Ale spróbowałem i chyba mi się udało. W każdym razie intensywne lanie z węża po uszczelkach szyb nie powoduje pojawienia się nawet pojedynczych kropel wewnątrz dystansu.

Użyłem plastikowego kątownika 20x20 mm, długości ok. 200 mm. Przykleiłem go taśmą dwustronną i sznurem butylowym wewnątrz drzwi, pod tym plastikowym elementem z którego głównie kapała woda, prowadząc wodę ostro ukosem w dół nad otworem głośnika w stronę brzegu drzwi.

Wymieniłem „uszczelkę” między dystansem a blachą (nie wiem, co to za cudowny materiał, ale trzyma wodę jak ścierka) na sznur butylowy. Kołki ustalające uszczelniłem butylem.

W najniższym punkcie dystansu wywierciłem otwór na wypadek, gdyby jednak woda jakoś dostała się do dystansu – niech nie niszczy głośnika, tylko ucieka. Uszczelki głośnika, choć była mocno sfatygowana, nie wymieniałem – z tego samego powodu.

Ponieważ magnes głośnika wystaje do środka drzwi poza płaszczyznę otworu o jakieś 10 mm i też może być bombardowany kroplami wody, wyposażyłem go w stożkowy kapturek z folii butylowej (taki niekompletny chiński kapelusik)  – wiadomo, w którą stronę stożek się zmniejsza. Nie wyszło może bardzo elegancko, ale powinno działać.

Oczywiście wszystkie kołki z uszczelkami do mocowania poszycia drzwi muszą być włożone, nie można sobie folgować – bo otworami bez uszczelek się leje.

Rozebrałem prawe tylne drzwi: mimo, że woda pojawiła się tam tylko raz i w znikomych ilościach, to  w głośniku była. Dlatego, mimo braku widocznych problemów w drzwiach przednich, pewnie przy okazji do nich też się dobiorę. Ale że fabryka coś takiego wypuszcza!? Gwoli sprawiedliwości: w nowym golfie złapałem parę litrów wody do klapy bagażnika, po otwarciu trochę chlusnęło do środka. Chyba takie czasy nastały L

Przepraszam za rozlazły wpis, ale sprawa wcale nie jest prosta, a wielu z Kolegów już poniosło parę porażek. Może więc ktoś skorzysta. Robiłem zdjęcia, ale wyszły marnie. Gdyby jednak komuś zależało, to dorzucę.

 

Uzupełnienie:

gąbka pod wykładziną z tyłu od lewej strony nasiąknięta wodą, z prawej szczęśliwie sucho... Dodatkowa robota 😞

Za przód jednak jeszcze się nie zabiorę. Na razie tam nie widać przecieków, a może (odpukać!) pojawi się dodatkowy powód do rozebrania drzwi (dziwnie chroboczą mechanizmy składania lusterek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra robota.

Mnie też czeka rozbiórka przednich drzwi.

Tylne rozbierałem i do tych samych wniosków doszedłem skąd tam się bierze woda. Orynnowalem za pomocą taśmy opakowaniowej aby woda omijała głośnik- niestety z kewj strony nieskutecznie. Krople czasem się pojawiają.  Nie sprawdzałem co z dywanikami od spodu - z zewnątrz sucho.

Nie wiem tylko czy to dobry sposób aby odprowadzać wodę z dystansu do boczku drzwi - wtedy napewno będzie na uszczelce.

Inny sposób jaki chodzi mi po głowie to wypełnić czymś dystans tak aby woda przelewała się do środka drzwi a nie do boczku.

Problem z woda na uszczelce nie występuje jak auto stoi na wypoziomowanym parkingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dodatkowo w przedlifcie zalozylem takie chinskie osłony:

https://pl.aliexpress.com/item/1005003229782124.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.68.26d11c244b0Aj3&gatewayAdapt=glo2pol

Edytowane przez athlon64x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam 

Niestety problem dopadł i mnie. Jedynym słusznym i działającym rozwiązaniem jest przyklejenie foli na gruz za głośnikiem na gumie butylowej, wcześniej zaklejenie otworów w które wchodzą kołki dystansu w drzwi (kołki uszczelniamy od wewnętrznej strony drzwi zanim nakleimy folie gumą butylową) I później znowu folie uszczelniamy gumą butylowa. Oprócz tego wymiana wszystkich spinek tapicerki ( uszczelka na nich twardnieje i nie uszczelnia z drzwiami). Woda leje się po foli i do wnętrza drzwi. 

 

Gumę butylową można w każdej chwili usunąć, nie twardnieje nawet przy -40 stopniach, jest cały czas plastyczna

Nie ingeruje się w samochód a, co najważniejsze działa.

Zajmuje nie wiele czasu

 

https://allegro.pl/oferta/10x-spinka-tapicerki-drzwi-citroen-peugeot-renault-10662725119

 

https://allegro.pl/oferta/masa-uszczelniajaca-uszczelkowa-klejaca-7mm-2-6m-9566438018

 

1696775511735.jpg

 

1696775511742.jpg

1696776628893.jpg

Edytowane przez Dorian38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jest to wada fabryczna samochodu. Wszystkie meganki na to cierpią prędzej czy później. Renault nie przyznaje się do błędu. ASO nie maja pomysłu na rozwiązanie problemu. 

Wole mieć gorsza akustykę, a sucho w samochodzie.

Zwłaszcza że nadchodzi jesień i deszczowe dni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Cześć, mnie też to dopadło w M4. Tylko, że wszystkie głośniki przeciekały i woda pokazała się na progach. Najgorzej jak stałem na krawężniku to wtedy przelewało się trochę do środka na dywaniki. Niestety jest to wada fabryczna, bo zastosowali jakieś lipne uszczelki piankowe. Wszystkie sparciały i nie trzymały, plastik miękki i tylko po trzy nity, więc wszystkie zaczęły odstawać i zrobiły się przerwy. Już raz zdjąłem jedną tapicerkę ale z braku czasu, wiedzy i faktu, że nie mam gdzie takich napraw wykonywać, obsmarowałem głośnik silikonem. Oczywiście pomogło tylko na chwilę, bo woda siedziała tam i wyparła wszystko.  Tym razem najpierw zamówiłem nowe spinki, bo stare były wygniecione. Nity fi 6 też są potrzebne.  Poczekałem kilka gorących dni żeby wszystko ładnie wyschło w drzwiach. Rozwierciłem stare nity, wyczyściłem ze starej uszczelki i na czarnym ( bo taki miałem bez octowy) uszczelniłem obudowę głośnika i sam głośnik. Oby pomogło 😉

IMG_20240811_104953700_HDR2.thumb.jpg.cffaa4c268fd9baaff7792119412f791.jpg

IMG_20240811_105003701_HDR~2.jpg

IMG_20240811_1051223532.thumb.jpg.49c5d73dc980ef3dbc5bc6b91be2164b.jpgIMG_20240811_105719038_HDR3.thumb.jpg.fa50486445055b0c638f60dd243401b0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałeś nowe spinki? Ja zamówiłem te: https://allegro.pl/oferta/20x-spinki-tapicerki-drzwi-do-citroen-dacia-peugeot-renault-13178588344

 

Ale i tak te dolne posmarowałem silikonem 😉 Bo taki niesmak pozostał. 

 

Na dodatek odkryłem wodę w kole zapasowym.  Ciekło przez te spinki  odbojników, potem pod blachę i wylatywała przy wykładzinie bagażnika.  Latało to to we wszystkie strony i woda wlatywała.

 

Trzeba uszczelnić ten szajs przed jesienią póki ciepło

ud45412_3_1~2.jpg

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 regulaminu :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!