Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

montaż haka megane III


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

x

Chciałbym założyć hak do mojej Meganki III w kombi i mam pytania. Chciałem zakupić hak ale widzę że są aukcje z modułem i bez modułu. Sam hak z gniazdem kosztuje około 250zł np. firmy  Steinhof i osobno można dokupić moduł uniwersalny za 240zł. Pytanie czy warto kupować ten moduł i za co on odpowiada.

 

Prześledziłem forum ale zbyt wiele informacji na ten temat nie znalazłem.

Jeśli ktoś powiada jakąś instrukcję montażu połączenia kabli to byłbym wdzięczny.

x

Pozdrawiam

bart-241

x

x

 x

x

 

lapka2.gif

REGULAMIN:

5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER... - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zapytać tego Pana, miał w dość dobrej cenie oryginalną wiązkę 7 pinową. https://archiwum.allegro.pl/oferta/megane-iii-wiazka-instalacja-haka-oryginal-i7066536492.html. Ja zmieniłem gniazdko na 13 pinowe i dorzuciłem wsteczne światło po przekaźniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za linka.

 

rozumiem że bez modułu w łatwy sposób nie da się podłączyć haka???

Początkowo wydawało mi się że wystarczy gniazdo podłączyć do jednej z lamp i po temacie  oraz stały plus  z akumulatora. faktycznie komputer będzie wysyłał błędy (przepalone żarówki) jeśli podłącze z pominięciem modułu ?

 

z ciekawości zapytam holujesz przyczepę kempingową że masz 13 pinową wtyczkę ? Jak się sprawdza silnik przy takiej masie na holu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile targasz rowerów i jak dużych?

Ja mam na dachu 4 - 29,29,26 i 24 cale i zastanawiam, że czy dało by radę wrzucić to na hak w naszych megankach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. bardziej chodzi mi o to, jak Meganka radzi sobie z takim obciążeniem i na dźwigni, jaką jest taki bagażnik. Rowery to ok 4x15kg więc praktycznie max.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dla porównania: kolega w KIA Rio (2017, ta nowa już) wozi na bagażniku Thule, na haku, 4 rowery, w tym 3 kloce (stal, stal, stal) i jeden kiedyś fajny góral, ale też ca. 13 kg waży. Także bez przesady, żeby segment większa Meganka sobie nie dała rady. W Rio kolega ma silnik 1,2 16V, tam jest chyba 84 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chyba chodziło bardziej o obciążenie haka niż silnika. W sensie jak auto siądzie i jak się będzie zachowywało na drodze.

Rio jest sporo krótsze i ma duży mniejszy tylny zwis. Ogólnie instrukcja dla naszych aut mówi, że dopuszczalne obciążenie haka wynosi 75 kg więc jeśli sam bagażnik + 4 rowery będą ważyły mniej to nie szukałbym problemu.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, aby hak w Rio był bardziej wytrzymały, w sensie dopuszczalnego obciążenia. Ale nie wiem. W każdym razie 75 kg to nie za dużo: 4 x 15 kg = 60 kg, do tego bagażnik (nie mogę znaleźć masy takiego na 4 rowery - 16,5 kg waży taki na 3 rowery). Oczywiście można mieć lżejsze rowery - mój, odchudzany, to 9488 g (na oponach terenowych), ale to raczej nie jest norma.

 

Kolega ma chyba coś takiego przy tym Rio:

7d8ec0d24bdc9f90efc5876ce0e9.thumb.jpg.08d9af8da6e4ad750fa8307391d1125b.jpg

Aukcja. Tu piszą, że waga 18,9 kg. To cienko z tymi 75 kilogramami...

 

Edytowane przez konwil
Literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam go, bo to jest niezła ciekawostka. Wiem co wozi na tym haku (hak zakładany u dilera), wiem po co go założył (właśnie dla tego bagażnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto ciągnąć przyczepę zwłaszcza towarową zastanawia się jaki ma nacisk na hak :) widzę paranoja tu panuje coraz większa 

Są nawet duże boxy na hak które na pewno mają większą ładowność niż te 75kg ,więc nie ma co przesadzać że 3 czy nawet 4  rowery i platforma to za dużo na hak 

Edytowane przez lordboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!