Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kopcenie przy przyspieszaniu.


MechanikAmator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Temat dotyczy Renault Megane 1.9 dCi 120 km F9Q. Przebieg 260 000 km. Objaw jest taki, że przy depnięciu na maxa, samochód przy około 2500 obrotów zaczyna kopcić na czarno. Zastanawiam się czym to może być spowodowane, Turbina wymieniana ( ale od oleju to i tak byłby biały dym ), brak zaworu odmy ( planuje zakup w tym tygodniu). Oprócz takiego kopcenia nie ma żadnych objawów w jeździe ( Samochód ma tak odkąd go kupiłem ). Kopcenie jest tylko podczas przyspieszania, potem powiedzmy jadąc na stalych wysokich obrotach nie kopci. Dodam jeszcze, że zbiera się niesamowicie. Porównując do meganki kolegi z takim samym silnikiem to moja idzie dużo lepiej. Bez problemu osiąga 215 km/h. Co może być powodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.07.2018 o 23:28, MechanikAmator napisał:

 Dodam jeszcze, że zbiera się niesamowicie

Od chwili pojawienia się kopcenia?

Czy słychać metaliczny stukot przy depnięciu na maxa, gdy zaczyna kopcić na czarno??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski już przy tym przebiegu mają prawo trochę lać. Poza tym przy mocnym przyspieszaniu zawsze pojawi się czarna chmurka, wynika to z niepelnego spalenia mieszanki, nie masz FAPa więc widzisz to za samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód ciągnie w całym zakresie obrotów bardzo dobrze, nie ma stuków. Wiadomo od ok. 1800 kiedy turbo łapie,  niżej no to wiadomo jak idzie. Rozszczelnienia między turbo, kolektory, intercoolery wszystko w porządku, sprawdzane po kilka razy ( dobrze złożne przy nowym turbo).

Lejące wtryski. myślałem o tym, leczy czytałem, że w takim przypadku samochód paliłby bardzo dużo, oraz miał lekkie problemy z odpalaniem. Spalanie w trasie przy 160-170 km/h wyszlo 6l. Raczej bardzo dobre. Lecz jeżeli jest jakaś domowa metoda na sprawdzenie tych wtryskiwaczy to chętnie je obadam.

Dodam jeszcze takie moje jedno zauważenie, przy wymianie turbiny został usunięty zawór odmy ( membrana ) [ zapomniałem kupić potem i tak jeździłem :D ] Przy tej wymianie turbo w kolektorze dolotowym był straszny glut wszędzie taki olejowy, zostało to wyczyszczone, po tej wymianie nie kopcił na czarno, nic się nie działo, a z czasem jakby zaczyna coraz bardziej ( od wyiany turbo 30 000 km ), Mam taką koncepcję, że po prostu robi się jakiś glut w dolocie co przytyka kanały. Może być taka ewentualność ? Oraz co powiecie na zablokowany EGR w pozycji otwartej ? Objawy mogą pasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecam;

1/ wymianę filtrów; powietrza, paliwa. Markowe filtry to; mann, knecht, purflux,

2/ kontrolę czystości, szczelności ;

     a/ czujnika doładowania, ( czyszczenie, wymiana oringu ),

     b/ przepływomierza, ( czyszczenie, wymiana oringów ). Potrafi porządnie przymulić silnik,

     c/ kontrola i czyszczenie egr-u,

3/ kontrola szczelności, drożności wszystkich wężyków ciśnieniowych,

4/ kontrola wizualna wnętrza stanu turbiny, sprawdzenie czy cięgno kierownic chodzi lekko,

5/ zastosować olej 2T,

6/ kontrola świec żarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.07.2018 o 23:28, MechanikAmator napisał:

Bez problemu osiąga 215 km/h

Katalogowe Vmax to 196. Jakie masz koła ?

12 godzin temu, MechanikAmator napisał:

Lejące wtryski. myślałem o tym, leczy czytałem, że w takim przypadku samochód paliłby bardzo dużo oraz miał lekkie problemy z odpalaniem

Mylisz pojęcia. Lejące wtryski to takie, w których końcówki nieprawidłowo rozpylają paliwo, stąd nie jest dobrze spalane. Problemy z odpalaniem są w przypadku przelewania paliwa przez zaworki.

 

Więc albo nieszczelność, za niskie doładowanie turbo, wtryskiwacze lub ostry chip tuning, dlatego leci 215 i jak to określiłeś idzie dużo lepiej od kolegi.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po wymianie turbo nauczyles silnik nowej dmuchawy? Zawór regulujący turbina pamięta ta starą, a każda ma inna charakterystykę. Gruszka zresztą też. 

No i... jeśli auto jedzie jak glupie to może masz program. Też jakiś głupi. Może masz zrobione 300 koni to wtedy będzie kopcić;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj trochę porobiłem przy aucie, wymieniłem kompletny rozrząd, filtry, olej. Przy okazji stwierdziłem, że rozbiorę cały dolot. Turbosprężarka nie posiada luzów kręci się dobrze. Jedyne co mnie zaniepokoiło to w miejscu przepustnicy nieszczelność, to znaczy jakby olej się tam zbierał i po prostu kapał. ( uszczelnienie zamówiłem ) postaram się naprawić, może to będzie tym powodem.

Co do V max może troche przesadziłem, że bez problemu, ale trasą z Gdańska do Katowic, na płatnym oddcinku z górki tyle pojechała. Lecz do tych 190 zbiera się całkiem przyzwoicie jak na 120 konny silnik. Chip jakiś mówicie? Raczej w to wątpie by poprzedni pierwszy właściciel ( Muhamed ) coś tu kombinował :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.07.2018 o 14:34, krzychu73 napisał:

Takie kopcenie może być spowodowane za małą ilością powietrza np. rozszczelnienie między  turbo a kolektorem ssącym albo przytkaniem dolotu, albo jak kolega wyżej napisał lejące wtryski.

 

40 minut temu, MechanikAmator napisał:

x

Rozszczelnienie się potwierdza, a wiesz jaka to jest duża strata ciśnienia zmierzona na clipie.

W dużej mierze to jest przyczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!