Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprawdź wrtysk, błąd P242F


damian2011

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie przed chwilą zapaliła mi się kontrolka DPF jechałem i na światłach zgasła 

Po wyjechaniu na obwodnice warszawy zapaliła mi się kontrolka dpf ,jechałem na 4 obroty ok.3 tyś. na światłach czuć lekki smrodek,silnik chodzi jakoś twardziej.Nagle praca silnika wraca do normy kontrolka zgasła. Więc podjechałem na clipa  a tam masa sadzy 0 g więc się wypalił. Wychodzi na to iż faktycznie fap musi się przyuczyć tak jak pisał Andrzej-200. Sukcesu na razie nie ogłaszam,pojeżdżę i dam znać za jakiś czas.

 

 

 

clip 21.08

Edytowane przez damian2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam dalej nurtują mnie pewne nieprawidłowości dotyczące DPF. Zauważyłem iż wypala się co ok 300-400 km z tym że ostatnio było wypalanie stacjonarne gdzie wypalił się do zera. Komp pokazywał ostatnie udane wypalanie 5517 km temu. Następnie zrobiłem 300 km pojechałem na clipa. Gdzie komp pokazywał 38g sady. Ostatnie udane wypalanie 5583 km temu. Po zrobieniu  kolejnych 70 km zainicjowało się wypalanie (wcześniej dodany dodatek do paliwa na wspomaganie wypalania DPF) w trasie gdzie wyskoczyłem na S8 i po jego zakończeniu zjechałem do domciu. Następnego dnia podjechałem znów na clipa i komp pokazał sądzę 20g gdzie masa po regeneracji również pokazywalo 20g ,brak nieudanych wypaleń i ostatnie udane wypalanie to było według kompa 5909 km. I teraz pytanie dlaczego po wypalaniu pozostaje 20g gdzie warunki do wypalania były cały czas spełniane i nie pokazuje ,że było udane jak również nie pokazuje ,że było nie udane wypalanie DPF .U dołu zdjęcia z kompa.

dpf megane pow wypalaniu.jpg

dpf przed wypalaniem .jpg

dpf po wypalaniu w trasie.jpg

Edytowane przez damian2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dalsza część walki z DPF gdzie również pisałem w temacie "czy wypala na wolnych" Luzów zaworowych i kompresji jeszcze nie sprawdzałem jak radzi Andrzej-2010.Ostatnio zrobione ponad 500 km tylko po trasie dynamicznie  i jak zwykle DPF wypalił się po 300 km 2 krotnie. Więc nie ma dla niego znaczenia trasa czy miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zrobiłem mały test dynamiczny dane z pyclipa. 

Czy można z tych danych wyciągnąć jakieś wnioski. Wczoraj miałem możliwość podpiąć pyclipa do meganki z tym samym silnikiem 130hp Z zewnątrz wygląda identycznie. W tamtej brak wogóle "czujnika składu mieszanki" nie wyświetla żadnych informacji. Więc mam takie pytanie może głupie ale czy jest możliwość iż zostało wgrane oprogramowanie z pojazdu który miał taki czujnik(sondę lambda) i dlatego mam takie parametry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Od ślepiłem egr( zdjąłem zaślepkę) zauważyłem ,że czasami wydatek powietrza jest bardzo zbliżony a czasami dużo większy od żądanego. Najpierw wydatek powietrza żądany jest prawie identyczny z zmierzonym i odchylenie wydatku powietrza EGR to 3.00 mg/cp. Zalecany kont otwarcia EGR wynosi 26.65% .Wydatek paliwa wynosi 23.50kg/h. Jak również różnica żądanego i rzeczywistego położenia EGR jest nie wielka. A po dokładnie sekundzie parametry skoczyły. Gdzie wydatek wynosi 487.40 i jest większy od żądanego o 236.4 mg/co. Żądany to 251.00 mg/co. Wydatek paliwa rośnie do 49.60 kg/h. A różnica żądanego położenia egr do rzeczywistego wynosi 43.40%. Czy to zacinający EGR czy może czy tak spartolił mapę ECU.   Na trzecim zdjęciu parametry jakie mam przy prędkości 140 na tempomacie. Gdzie zauważyłem spalanie wyższe jak miałem kiedyś. A wydatek powietrza jest dużo wyższy od żądanego.

Z tego co znalazłem w necie wydatek paliwa obliczany jest na podstawie wydatku powietrza które u mnie czasami jest dużo wyższe niż zalecane. I właśnie w tedy jest większe spalanie jak wcześniej.

 

Edytowane przez damian2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Po wróceniu do seryjnego softu nie było żadnej poprawy co do wypalania DPF. Mechaniki rozkładali ręce więc sam się zabrałem za szukanie przyczyny,przestudiowałem pół internetu. Wziąłem się za przeczyszczenie EGR i przepływomierza. Chodź zastanawiałem się nad jego wymianą. Do tego przeczyszczona cała odma I od razu lepiej spalanie spadło i DPF już się nie wypalił po 300 km. Duzo wolniej się zapycha Obecnie po przejechaniu 90 km mam 1.20g sadzy.

Edytowane przez damian2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I huk nie nacieszyłem się długo. Problem powrócił. Mam pytanie  jaki jest standardowy wydatek paliwa w 1.9 dci 130 KM na biegu jałowym.. Od czego on zależny U mnie wydatek paliwa przeważnie w granicach 50-56 kg/h . Co wpływa na jego wysokość. Od czego zależy wydatek powietrza dolotowego? U mnie jest zalecany w granicach 1200 a rzeczywisty dużo mniejszy. Zadany z rzeczywistym pokrywa się tylko w momencie wypalania dpf, a wydatek paliwa wynosi wtedy 41 kg/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydatek paliwa na biegu jałowym max 3 L/h.  Według mnie bardziej miarodajny jest odczyt zużycia paliwa w mg/cylkl który na rozgrzanym silniku powinien wynosić poniżej 6 mg.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko te dane i jeszcze zdjęcia z pyclipa.pierwsze zdjęcie jest z mojej meganki dwa pozostałe z innej z tym samym silnikiem. I jak widać na zimnym silniku ma lepsze parametry wręcz pokrywa się wydatek powietrza zadany z rzeczywistym a wydatek paliwa jest 41kg/h. U mnie duże rozbieżności i zalecany kąt otwarcia u mnie jest prawie cały czas 5%. Czasami się zmienia ale to żadkość. Nie wiem dlaczego są takie rozbieżności. Próbuję do tego dojść. Nie miałem jeszcze możliwości pojeździć tamtą Megane i czytać parametrów w trakcie jazdy ale wiem ,że nie ma żadnych problemów z DPF. 

Screenshot_2019-11-04-18-59-54-255_org.pyrenteam.pyclip.png

Screenshot_2019-07-30-13-35-08-636_org.pyrenteam.pyclip.png

Screenshot_2019-07-30-13-34-58-380_org.pyrenteam.pyclip.png

Czy owa część na zdjęciu lub któryś z węży jest nie drożny ma wpływ na wydatek powietrza dolotowego lub inne parametry widoczne powyżej?

Screenshot_2019-11-12-09-22-16-825_com.android.chrome.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokońca bym nie wierzył tym odczytanym parametrom. Wyobrażasz sobie zużycie paliwana biegu jałowym 46 l/h, prawie zbiornik paliwa? Wyobrażaszsobie co by było za samochodem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na clipie pokazuje takie same.

 

To do czego mam się odnosić?

A i jeszcze gdzieś z tego miejsca strasznie pryska olejem.  pod ta rurka cały uwalony aż chlapie na akumulator.

23 godziny temu, aniewa napisał:

Wydatek paliwa na biegu jałowym max 3 L/h.  Według mnie bardziej miarodajny jest odczyt zużycia paliwa w mg/cylkl który na rozgrzanym silniku powinien wynosić poniżej 6 mg.

No u mnie wygląda to tak że jest powyżej dokładnie 6,44 mg/cpScreenshot_2019-11-15-17-01-07-144_org.pyrenteam.pyclip.thumb.png.8f835cd7f05e3baa62cd9cbbb81275f3.png

IMG_20191114_214931.jpg

Jadąc autem praktycznie cały czas zadany wydatek powietrza dla egr 1200mg/cp a rzeczywisty pokrywa się tylko podczas gwałtownego przyspieszenia. A zalecany kąt otwarcia dla egr to 5%.

Edytowane przez damian2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!