Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

5- bieg i jazda 140km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Auto 1.4 Tce 130 km  6- biegowa skrzynia.

Czy zdażyło się komuś jechać tym samochodem na 5- iątce 140km/h  przy obrotach 4100 na min. przez dłuższy czas?

Jakie są konsekwencje takiej jazdy?

pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, zdażyło mi się tak jechać około minuty po dłuższej jeździe przez tunel.

Przez tunel jechałem 80km/h na piątce cały czas.

Po wyjeździe z tunelu ustawiłem stopniowo tempomat do 140km/h nie zmieniając biegu na 6- usty.

Po czasie się kapnołem, bo zwróciłem uwagę na obroty i prędkość , że coś nie gra. Zawiesiłem się przez tą jazdę przez tunel a silnik cicho pracuje i do tego jeszcze lekka muzyka.

Kolego a co ma benzyna do poboru oleju?

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wyprzedzałeś nigdy wkręcając silnik na obroty wyższe (4-5 000)? Konsekwencją jest większe chwilowe zużycie paliwa, a przy dłuższej jeździe silnik może pewnie pobrać trochę oleju. Tym niemniej nie jest to zbrodnia, mnie również się zdarzają podobne sytuacje, aczkolwiek w dizlowskiej skali :) Warte odnotowania jest to, że w silniku benzynowym 4 000 obr./min to ledwie 2/3 skali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady ze przy 4100 rpm nie slyszales tego, niezłą zwieche miałeś ziomek :d

Zmieniając na 6 bieg i tak wiele nie zmieniłeś bo 140 na 6tce jest przy 3750 rpm więc silnik wiele nie odpoczął :D

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się. Na pocieszenie Ci powiem, że mój silnik ma blisko 4000 obrotów na 6-tym biegu przy 140 km/h i jakoś to znosi :) Co prawda diesla z turbo raczej bym tak nie wkręcił bo by wył wniebogłosy więc podobnie jak przedmówca niezbyt wierzę, że nie słyszałeś no chyba, że muza byłaby faktycznie bardzo głośno. Najważniejsze, że silnik nie był wtedy zimny (mam nadzieję) i że odpowiednio wystudziłeś turbo po takiej jeździe. Sprawdzaj okresowo poziom oleju / płynu chłodniczego i ciesz się dalej autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Panowie najwyraźniej ciszej słuchają radia/muzyki :D 2) @pbet obroty to obroty :) 4000 słychać wszędzie podobnie. I przy wyprzedzaniu i potrzebie przyspieszenia - jest to zupełnie normalne użycie samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konwil powiem Ci, że 3000 u mnie jak często zmieniam biegi nie jest porównywalne z 3000 w moim służbowym turbodieslu. Diesel jest wyraźnie głośniejszy.

W każdym razie nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem i roztaczać apokaliptycznych wizji tylko przejść do normalności i pamiętać aby nie doprowadzić do takiej sytuacji ponownie, a nawet jeśli mają być tego jakieś konsekwencje (w co wątpię) to przyjąć je po męsku na klatę gdy wystąpią i tyle.

Oczywiście życzę by nie wystąpiły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie porównam, bo mam 2 diesle w garażu, ale byłem przekonany, że obroty, to obroty i powinno być podobnie. Ja w wolnossącej benzynie, żeby jechać po autostradzie musiałem ostro dawać silnik na obroty - wyje na pewno bardziej niż diesel, który... ma wówczas mniejsze obroty - wiadomo :) Ale zdarza mi się przyspieszać przy wyprzedzaniu tak, że zdecydowanie przekraczam w dCi 3000 - i aż tak nie wyje. Ale to wrażenie subiektywne.

 

A jeszcze w kwestii obrotów: w Corsie, silnik 1.0 12V 55 KM, aby utrzymać dynamikę podczas jazdy w mieście - nie schodziłem poniżej 3000 obr./min :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, konwil napisał:

Ja w wolnossącej benzynie, żeby jechać po autostradzie musiałem ostro dawać silnik na obroty - wyje na pewno bardziej niż diesel, który... ma wówczas mniejsze obroty - wiadomo :)

A to prawda ale wynika raczej z przełożenia i momentu. Służbowym jadę 120 na tempomacie i obroty są na 6 jakoś około 2000, prywatnym w podobnej sytuacji blisko 3500. Wolnossąca benzyna przy takich oporach powietrza i obrotach 2000 mogłaby się bardzo męczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt zawiesiłem się ,bo jechałem przez dość długi tunel przez Niemcy ( długa podróż) i zastanawiałem się czy nie złapał mnie radar.

Gorzysty teren też występuje tam co przytyka uszy.

Słyszalem właśnie jakieś lekkie wycie ale myslalem, że to opony.

A niech to ,nigdy tak mojemu samochodowi nie pocisnolem na piątce z tąd to moje zmartwienie.

Dobrze ,że dość często patrzę na obrotomierz.

Ale najważniejsze , że mnie uspokoiliście , za co serdecznie pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!