Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.3TCe pierwsze wrażenia, opinie


witman

Rekomendowane odpowiedzi

1,33TCe jeżdżą już na pewno z LPG, ja sam jestem żywo zainteresowany i szukam informacji , przyszłościowo planuję ScIV z 1,33TCe 160, wielu producentów instalacji LPG wprowadza nowe rozwiązania oraz konkretne oprogramowanie pod konkretny model silnika, to tylko kwestia czasu.

Silniki 1,2TCe H5F też jeżdżą z LPG ma go jeden z moich znajomych w Sc3 Grand wg. jego opinii średnie spalanie miasto/trasa oscyluje w granicach 8 LPG i 1 Pb (dotrysk)

 

A tu informacja, którą wczoraj znalazłem na francuskie.pl

 

https://francuskie.pl/test-dacia-lodgy-z-silnikiem-benzynowym-czy-to-dobry-wybor/

 

We Francji pokazał się już nowy Renault Captur 1.0TCe z fabrycznym LPG

 

https://francuskie.pl/nowy-renault-captur-z-fabrycznym-lpg-jest-juz-oferowany-we-francji/

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.03.2020 o 09:27, witman napisał:

Silniki 1,2TCe H5F też jeżdżą z LPG ma go jeden z moich znajomych w Sc3 Grand wg. jego opinii średnie spalanie miasto/trasa oscyluje w granicach 8 LPG i 1 Pb (dotrysk)

 A na forum Dacii piszesz - 9 l LPG i 1 Pb:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1804986&highlight=#1804986

W sumie koszt podobny do mojego 1.5 DCi - nie licząc kosztów instalacji, serwisu, przeglądu i innych niedogodności.

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor artykułu o Dacii Lodgy z 1,3TCe Krzysztof Gregorczyk pisze, cyt: A może po prostu trwa jeszcze cykl homologacyjny tej wersji? A może nie ma jej w cenniku, bo jeszcze nie uruchomiono produkcji seryjnej, ewentualnie zaspokaja się najpierw popyt na większych rynkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy test znalazłem na YT  Daci Duster z dwoma różnymi silnikami: 1,3TCe 130KM oraz 1,5dCi 110KM z AdBlue.

Fajnie jest zrobione na filmiku porównanie przyspieszenia obu modeli. 

Biorąc pod uwagę różnicę w mocy pomiędzy tymi silnymi, oraz cenami Pb i ON można by przyjąć, że spalanie cenowo jest na tym samym poziomie, dochodzi jeszcze parę groszy za dotrysk roztworu mocznika AdBlue., no i różnica w zakupie obu modeli trzeba by przekalkulować, ceny bezpieczń będą raczej na tym samym poziomie, chodziarz niektórzy ubezpieczycie potrafią mieć różnice. 

 

https://www.dacia.pl/samochody/duster/konfigurator/silniki.html?conf=https%3A%2F%2Fpl.co.rplug.renault.com%2Fc%2FBACMq%2FA5b9s

 

W konfiguratorze pokazała się też wersja z LPG TCe100 bez filtra cząstek stałych i EURO6 1.0

 

 

 

Edit: 1,5 dCi115

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, witman napisał:

Ciekawy test znalazłem

 

Rzetelność tego testu jest na takim samym poziomie jak Twoje porównania czy kłamliwe statystyki. W jakich warunkach był przeprowadzany? Na jakich oponach itd?

Popatrz jaka była średnia prędkość w obydwu pojazdach i przejechany dystans. Poza tym diesel jest w wersji na cztery koła choć w teście wyłączonym. Dacia 4WD ma inne krótsze  przełożenia itd. 

 

53 minuty temu, witman napisał:

oraz 1,5dCi 110KM z ADBlue.

 

Znowu kłamiesz. Z AdBlue ma 115KM. 

 

Bardziej wiarygodne porównanie jest tutaj:

https://megane.com.pl/topic/79069-megane-iv-13-tce-115-v-megane-iv-dci-15-115-porównanie-spalania/

Co przy obecnych cenach: 

111.thumb.jpg.83bd79a6be1c439f0f0859f7d3aee146.jpg

 

Daje wyniki:

1.3 TCe - 29,90zł/100km.

1.5 DCi -  22,70zł/100km

 

DCi ma wyższy moment obrotowy

Czyli 24% na korzyść diesla przy średnim spalaniu i 30% przy spalaniu w mieście.

 

 

 

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Pitrek napisał:

Bolesna jest coraz większa przepaść cenowa między silnikiem Pb95 i ON.

 

Jaka przepaść cenowa? Diesel droższy o 5 tyś przy tym samym najwyższym wyposażeniu w manualu  i EDC:

ceny.thumb.png.88849f927028329fa90c09c52b9b8d11.png

 

Przy dobrych negocjacjach - można tak jak ja, wyrwać w cenie benzyny.

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekologia Panie kolego, zrobienie normy Euro 6, to dotrysk roztworu mocznika AdBlue, wtryskiwacze piezoelektryczne, dodatkowe czujniki, itp.. a to wszystko kosztuje, co jest tam takiego drogiego ?!

Scenic Grand w tej samej wersji z silnikami ON dCi150 vs. TCe140 to różnica 10.000zł, ostatnio sporo obniżyli na dieslu bo było, aż 15.000zł !

Oba modele oczywiście z EDC i w obu przyśpieszanie do setki w 10.4sek, dlatego porównałem dCi150 i TCe140, a nie TCe160, który ma 9,9s. do 100.

 

a to z konfiguratora Grand Scenic Intens z manualną skrzynią 2019 roku

 

TCe vs. dCi.jpg

 

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, witman napisał:

Ekologia Panie kolego, zrobienie normy Euro 6, to dotrysk roztworu mocznika ADBlue,

Bredzisz. Ja mam bez AdBlue i mam pełne Euro 6.

18 minut temu, witman napisał:

Scenic Grand w tej samej wersji z silnikami ON dCi150 vs. TCe140 to różnica 10.000zł,

W tej cenie dostajesz o 100 Nm więcej w dieslu. 240 Nm vs 340 Nm na korzyść diesla. 

W warunkach drogowych to przepaść. Latasz nie jeździsz...

Aby przełożyć 340 Nm na koła potrzebujesz mocniejszego sprzęgła itd

 

Już 1.5 DCi ma więcej niutków niż TCe140 - a różnica w Kadjarze jest 5 tyś, na korzyść TCe, które przy mniejszym spalaniu On, zwrócą się po 50k km.

9 godzin temu, witman napisał:

Oba modele oczywiście z EDC i w obu przyśpieszanie do setki w 10.4sek, dlatego porównałem dCi150 i TCe140, a nie TCe160, który ma 9,9s. do 100.

 

Od kiedy przyspieszenie do 100km/h  jest wyznacznikiem sprawności samochodu? Na papierze inaczej to wygląda niż wpraktyce.

Czy zawsze z pod świateł ruszasz z pedałem w podłodze? Może lepiej abyś podał przyspieszenia od 80 km do 120 km? :

"Nowoczesne silniki wysokoprężne mają większą moc jednostkową w czasie, to znaczy większą moc na 1 sekundę, niż silniki benzynowe. Aby dynamika jazdy była identyczna w samochodach z silnikiem benzynowym i diesla, samochód z silnikiem benzynowym musiałby mieć ok. 20% więcej mocy fabrycznej"

 

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na miejscu zwolenników diesli poczekałbym jeszcze chwilę, słabsza sprzedaż może doprowadzić do wyrównania cen , ostatnio można to było zauważyć, auta z silnikami Pb podrożały, a ON potaniały, jak widać mechanizm podaży i popytu działa, a czas pokaże na ile.

   

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasypujesz forum "spamem" wychodząc z założenia, że kłamstwo powtórzone 100 razy zamieni się w prawdę.

Na każdym innym forum piszesz coś innego, zależnie od sytuacji.

Z góry napiszę, że nie jestem zwolennikiem diesla tylko ekonomii. Przez ostatnie ponad dwadzieścia lat jeździłem benzyną.

A to co piszesz "znafco" rynku jest nie rzetelne, wręcz kłamliwe:

Dlaczego benzyny zalegają w salonach a diesla praktycznie nie ma dostępnego od ręki? 

Megane nowe aktualnie  w sprzedaży:

PB - 232 sztuki

ON - 4 sztuki

https://megane.com.pl/topic/73025-spalanie-14-tce-130km-a-15-dci-110km/?do=findComment&comment=569942

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, omega napisał:

Kto normalny na  co dzień chce jeździć traktorem??

Ja, lubię charakterystykę i spalanie, a do nowych benzyn nie mam zaufania. Zbyt dużo problemów wieku dziecięcego, które diesel ma już za sobą.

P.S.

Kolejny raz temat zbacza w tym samym kierunku, czy ma to sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Hej,


Wrzucam na prośbę innego forumowicza który widział mój post na FB, podsumowanie podróży wakacyjnej, na pokładzie 4 osoby, bagażnik wypełniony na full. Droga do Chorwacji przez Słowację (troche górzystych podjazdów) i Węgry.

 

Prędkość maksymalna to było 135km/h

Średnia z całej trasy wyszła w pobliżu 90km/h

 

Spalanie z komputera 5l i to raczej blisko prawdy bo pierwszy dystans bez tankowania to było 1004km.


Silnik 1.3 TCE 115Hp w Megane IV Intens

 

73303519_2972834699437847_1746447606107252260_o.thumb.jpg.aa7507d736a1b05c527716bb306f6432.jpg

 

Pozdrawiam,

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pitrek napisał:

... średnie spalanie rzeczywiste 5,9 czy 6.0 ...

 

Domyślam się że u mnie też jest przekłamanie ale 1000 km na baku pokazuje że raczej niewielkie.

 

PS: Masz 6 biegową skrzynię? Ja tak i ta szóstka w eko jeździe bardzo pomaga, dodatkowo całą ww. podróż zrobiłem na trybie ECO właśnie i to też mogło uratować kilka kropel na każdej setce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!