Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.3TCe pierwsze wrażenia, opinie


witman

Rekomendowane odpowiedzi

Ja pierniczę - wszystko się da udowodnić. 

Jak mnie bardzo poniesie to udowodnię, że moje 300C 5,7 Hemi zmieści się w 15 l LPG (przepraszam na tyle to nie muszę się starać - jak jechałem do Dzierżoniowa to mi z tankowań wyszło 14,9l - tylko że to leciałem praktycznie całą drogę ekspresówką/autostradą ze stałą prędkością 130km/h) - więc jak będę jechał w sierpniu nad morze to będę jechał większość trasy A1 to postaram się zejść do 13l/100 LPG - tylko niech mi ktoś powie co to za przyjemność z jazdy.

Dlatego zazwyczaj z tras dłuższych mam spalanie w granicach 17-18l LPG, a za to w mieście ostatnio mi wychodzi 22-23l LPG (jakoś mi tak prawa noga "utyła" i mocniej naciska na gaz).

Albo po prostu otwieranie przepustnic wydechu daje efekty (bo żeby się darł jak wściekły to go muszę podkręcić na obrotach), a tak to sobie skrzynka zmienia biegi przy 2 tyś obrotów i wtedy jest w mieście 20l. 

 

Wiem jedno - na 100% 1,3TCe będzie paliło mniej niż 1,2TCe - i dlatego szkoda że jak kupowaliśmy żony to nie było jeszcze w ofercie.

No ale to jeszcze do grudnia tylko i potem pójdzie na sprzedaż (koniec leasingu) i trzeba będzie kupić coś nowego - szkoda aż będzie sprzedawać bo żona nalatała do tej pory "aż" 31 tyś km.:8_laughing: Tyle to ja w rok robię czasami.

Edytowane przez MarcinDe
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MarcinDe

 

to teraz tylko hybryda plug-in albo elektryk jak żona tak mało jeździ. Nawet Reno będzie miało - jeżeli nie zraziłeś się do Meganki. 
 

prąd to przyszłość i ja nadal czekam na id3 od vw. Ale co te nasze asy z rządu wyprawiają z systemem dopłat do elektryków to już komedia. Miałem wpłacone na id3 (dopłata miała wynosić ponad 30.000), a program nawet nie ruszył ;) - teraz obcięli dopłaty o polowe.

Niestety ale nie pozostało mi nic innego jak zakup na „wujka” z Niemiec ;) - id3 w leasing za 90 euro miesięcznie. 
minie jeszcze ze 100 lat zanim dogonimy zachód bo póki co znowu nam zaczął uciekać od paru lat ;(

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem tego całego jarania się komu mniej spali. Nie mam pojęcia jak wy jeździcie, ale mój 1.33 pali w mieście ponad 9 litrów przy dynamicznej jeździe. Mam samochód ponad rok i średnio wychodzi 8.6, tylko, że trasy robię rzadko. Na autostradzie przy 140 - 150 spali 8, na krajówce 7.

Kiedyś stwierdziłem, że sprawdzę minimalne spalanie i na autostradzie przy 120 i trybie ECO spalił 7 litrów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Sarna1 napisał:

@MarcinDe

 

to teraz tylko hybryda plug-in albo elektryk jak żona tak mało jeździ. Nawet Reno będzie miało - jeżeli nie zraziłeś się do Meganki. 
 

 

Jest już E-Tech

http://www.flota.com.pl/aktualnosci/5096/renault-prezentuje-nowe-megane-i-megane-e-tech-plug-in.html

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Od stycznia poruszam się Megi IV kombi z silnikiem 1.3 160KM. Silnik robi dobrą robotę i auto chce ruszać z miejsca.

Spalanie dla trybu jazdy "KOMFORT" i tempomatu: autostrada 150km/h to 7,5 do 7,9l/100km (zależy jak wiatr wieje), inne drogi do 120km/h to 7,0 l/km, poruszanie się do 90km/h to 6,8l/100km.

W mieście, jak stoi się w korkach, to i 10l widnieje na komputerze pokładowym.

Ale i ten silnik coś ma "nie halo" bo od 3 dni czuję paliwo w pojeździe, pod maską zauważyłem go na silniku, dziś wizyta w salonie ASO na kontrolę.

Pozdrawiam.

 

Edytowane przez Jondrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sarna1 napisał:

teraz tylko hybryda plug-in albo elektryk

Na wiosnę wrzucam 25 paneli na dach więc jedno z dwóch aut na pewno będzie elektrykiem.

 

4 godziny temu, witman napisał:

bo ja jadąc z Chorwacji miałem średnią około ~94km/h, a jechałem tylko autostradami głównie na tempomacie ustawionym na 134km/h,

A chwaląc się spalaniem pisałeś, że jechałeś 150-160. Teraz wiadomo  ile naprawdę jechałaś.

https://megane.com.pl/topic/71682-problem-z-bardzo-wysokim-spalaniem-14-tce/?do=findComment&comment=574959

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie @sylwekdm u mnie ta sama sytuacja, żona robi maks 10 tys rocznie autem w zasięgu maks 100km od domu.  Szkoda silnika spalinowego na takie przebiegi. 
 

miałem przyjemność użytkować SuperB iV na kilka dni. Bajka. Przez 5 dni spalił mi......nawet nie wiem bo silnik włączył się tylko na chwilę :), cały czas na prądzie ładowanym w garażu przez noc z gniazdka. Zasięg realny 55 Km

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sarna1 dlatego właśnie żona przez ponad tydzień jeździła Zoe (tym poprzednim - bo tego co wszedł tera nie mieli jeszcze).

Wtedy nie było jeszcze Meganki w e-Tech'u - mocno własnie na tym myślimy żeby teraz był elektryk (na dachu stoi 5,12KW w PV).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Dnia 7.07.2020 o 11:23, zadd napisał:

Nie rozumiem tego całego jarania się komu mniej spali. Nie mam pojęcia jak wy jeździcie, ale mój 1.33 pali w mieście ponad 9 litrów przy dynamicznej jeździe. Mam samochód ponad rok i średnio wychodzi 8.6, tylko, że trasy robię rzadko. Na autostradzie przy 140 - 150 spali 8, na krajówce 7.

Kiedyś stwierdziłem, że sprawdzę minimalne spalanie i na autostradzie przy 120 i trybie ECO spalił 7 litrów...

Dokładnie tak jest.. Mam GT line 1.3 Tce 140 koni.  W mieście żona jeździ ( bardzo delikatnie) to spalanie 7,6-7,8.

Autostrada tempomat zapięty na 130 km/h i spalanie ponad 7l. a miało być tak super.

Spalanie jak w dieslu. Pic na wodę fotomontaż. Nie da się. Benzyna swoje musi wyżłopać i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ludziska czy to tak trudno zrozumieć, że mały silnik z turbiną/kompresorem jest oszczędny tylko na papierze (albo jak ktoś jeździ jak emeryt w kapeluszu).

Stare ludowe powiedzenie - TURBO ŻYJE - TURBO PIJE.

W jakiś sposób trzeba te 150 (czy 160 itp.) kuni nakarmić - na samym powietrzu nie pociągnie.

Znam takiego co mu 1,0 EcoBoost pali 5 w mieście, ale jakbym tak miał jeździć to bym umarł.

Dlatego wolę mieć 5,7 V8 i wsadzić LPG - za te same pieniądze czuję że jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam megane IV z 2019 roku (listopad) wersja GT line 160 KM .Przy delikatnej eksploataci mieści się w 6 litrach.Przy normalnej w 7.Przyśpiesza bardzo dobrze (duży moment obrotowy i szybka skrzynia dwusprzęgłowa EDC).Przejechałem 30 tyś ,jak do tąd bez awarii.Generalnie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja 1.33 140 w automacie z 7.5 w mieście nie schodzi. Raz energicznie, drugi raz spokojnie, bez SS i klima na auto. W trasie schodzę do 5.5/5.8, zależy jak się jedzie. Generalnie ile wleję, tyle spali. Miałem wcześniej smoka 3.0 TDI 240 koni i 500 momentu, który palił do 15 w mieście a w trasie nie umiałem zejść poniżej 7, także jest lepiej. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!