Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie spalanie, brak pełnej mocy / 2.0dci M9R


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,
Pacjent M3PH1 GT 2.0 DCI 160KM 2011r 153kkm . Objawy : - spalanie uznawane za za wysokie (10l+ miasto w korkach, klima, sporadyczny pocisk; 8l+ autostrada 130-140km/h; minimalne 6.8 trasa 200km przy prędkościach 90-120km/h) oraz wydaje mi się, że brak 100% mocy za każdym razem.
Niestety nie mam/miałem okazji porównania innej sztuki z tym samym silnikiem.
Problem wydaje się bliźniaczy do kolegi @_Lewel_[klik], jednak tam skończyło się na customowym intercoolerze i chipie, spalanie poszło na drugi plan a auto ostatecznie sprzedane.


Wydaje mi się, że zdiagnozowałem auto dosyć dokładnie, zaopatrzyłem się w CLIPa, starałem się łapać wszystkich sugestii jednak nie znalazłem nic, co wzbudziłoby moje nadmierne podejrzenia lub wskazało jednoznaczną przyczynę...


Może ktoś pomoże, podsunie coś jeszcze, a jeśli nie, to chociaż zostanie jako punkty zaczepienia dla potomnych.

 

Poczyniłem mały schemacik poglądowy (mam nadzieję bez błędów):

PrzeplywPowietrza.thumb.png.5937c61631ce5b9eb8d3836d670941a5.png

 

- filtr powietrza, filtr paliwa - nowe
- przepływomierz [klik] - niestety nie mam punktu odniesienia
- turbo  dmucha, nie syczy, kolega @jabrze jednak sugerował, że jego dmucha mocniej [klik] #zmiennaGeometria
- intercooler [klik] - ma delikatne zapocenie po "ciepłej stronie", szczelność jedynie na podstawie zmierzonego ciśnienia na czujniku ciśnienia i tego jak dmucha turbo.
- przepustnica [klik]
- EGR [klik]
- korekcje wtrysków [klik] - wydaje się ,że są ok.
- DPF - wydaje się OK , wypala się do 0-1g  osadów przy 30g+, 0 nieudanych prób wypalania, nie chciałbym się go narazie pozbywać póki sprawny (koszty, przymiarka ustawowa na wielotysięczne kary za wycinkę itp)
- EGT == PR382 temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych ? - ~300C-330C ; 450±C przy wypalaniu DPF
- temperatura w dolocie => patrz przepływomierz
- temperatura cieczy dla ECU == PR064 Temperatura płynu ? - 80-87C
- felgi i opony 18R225/40 - opory toczenia wyeliminowane :

oporyToczenia.thumb.jpg.9d3713568c44f58b1d223bda97e146e2.jpg

- sonda lambda [klik]
- pompa Vacum ? coś może mieć wpływ? 0 diagnozy.

 

Co pozostaje? Hamownia/ogarnięty tuner? 

W przyszłości chciałbym zrobić chipa jednak przed tym chciałbym mieć pewność, że auto jest jak najbliższe fabryce. Nie chcę wymieniać nic na ślepo ani dawać pola popisu warsztatom na generowanie kosztów stąd szeroko zakrojona diagnostyka. 

 

PS. za moment czeka mnie wymiana osprzętu z paskiem i kołem pasowym

PS2. Mam dziurę w chłodnicy klimatyzacji (wykruszone lamelki) jednak ta chłodzi, wiec raczej nie ma nieszczelności jednak może może wpływać na temperaturę pod maską? ==wszystko? 

PS3. Na dość długo (kilka godzin) utrzymuje się bardzo wysoka temperatura pod maską po zgaszeniu auta(upał w garażu po otwarciu maski oraz oglądaniu/diagnozowaniu podzespołów na spokojnie) 

 

Ktoś coś? A może za dużo drążę i wszystko jest w normie? (Upalne lato, auto mam od kwietnia) 

Edytowane przez piocool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy ogień wziąłbym intercooler, czesto się rozszczelnia po stronie pasażera (połączenie rdzenia i plastiku). Po tej samej stronie też jest często nieszczelność na połączeniu rura - IC. Pomarańczowa uszczelka nie zawsze dobrze trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą uszczelkę mam już trzecią, a szczelność dolotu to podstawa. Z paskiem osprzętu i kołem warto wymienić pompę wodną jeśli nie było jeszcze robione, bo to jedna praca. Spalania mam mniejsze, ale opony tylko 205. Autostrada podobnie, a w duże upały jeszcze więcej. Ten silnik  najmniej pali w temperaturze 10-15 stopni. Miasto przy średniej prędkości 28 km/h -  7,5 l/100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, piocool napisał:

PS. za moment czeka mnie wymiana osprzętu z paskiem i kołem pasowym

Zalecam;

- kontrole ustawienia prawidłowości rozrządu oraz stan łańcucha rozrządu, który jest jednorzędowy i stosunkowo szybko się zużywa. 

  Nie wytrzymuje całego przebiegu silnika, nie słychać go bo ma napinacze, czujniki tego nie wychwycą,

 pomiar ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ; na biegu jałowym ok. 230 - 250 bar,

-  pomiar kompresji, auto używane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, uszczelki i szczelność dolotu postaram się załatwić jeśli się szarpnę na chłodnicę klimatyzacji.

 

3 godziny temu, jabrze napisał:

Z paskiem osprzętu i kołem warto wymienić pompę wodną jeśli nie było jeszcze robione, bo to jedna praca.

Pompę wody z osprzętem też raczej załatwię bo to już niewiele więcej, choć podczas prośby o wycenę wymiany osprzętu usłyszałem, że "z naszego doświadczenia wynika, że pompa wody przy tym przebiegu ulega awarii bardzo rzadko". Idąc za ciosem - czy interesować się sprzęgiełkiem alternatora oraz sprężarki klimatyzacji ?

 

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

- kontrole ustawienia prawidłowości rozrządu oraz stan łańcucha rozrządu, który jest jednorzędowy i stosunkowo szybko się zużywa. 

  Nie wytrzymuje całego przebiegu silnika, nie słychać go bo ma napinacze, czujniki tego nie wychwycą,

Co do łańcucha, podczas zakupu auta i przeglądu w ASO - osłuchiwali i mówili, że nic nie słychać a ew. wymiana gdy będzie coś słychać lub mieć na uwadze przy 200kkm+. Na forum czytałem też, że obudowa rozrządu potrafi się pocić i jest jednorazowa/lub łatwo uszkodzić podczas wymiany, a nic takiego u mnie nie występuje. Wiele też wątków z tego silnika, również w Lagunach czy Scenicach, oscyluje minimum koło 300kkm+ dlatego rozrządem raczej planowałem się jeszcze nie przejmować...

 

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

 pomiar ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ; na biegu jałowym ok. 230 - 250 bar,

Ciśnienie na listwie wtryskowej na biegu jałowym mam 296bar.

 

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

-  pomiar kompresji, auto używane.

To chyba tylko warsztat? Ciekawe czy to mocno droga impreza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pompy wody. Przewidziana wymiana jest na 160. Ja tak zrobiłem i zyskałem zimą na szybszym ogrzewaniu kabiny. Mam ponad 263 i sprzęgiełka działają. Odnośnie łańcucha. Chciałem go wymienić przy 200 ale dobry mechanik porównał długości z nowym i stwierdził, że pierwszy montaż jest niezniszczalny. Chętnie zabrałbym się za odczyty z czujników, żeby stwierdzić jakie jest rzeczywiste opóźnienie zapłonu związane z wyciągnięciem łańcucha, bo pewnie jest . To musi być mierzalne.

Ciśnienie wyzwolenia wtrysku jest 260 B. Jeśli jest poniżej 270 na biegu jałowym zaczynają się problemy. Ciśnienie pompy masz wspaniałe. Bosch kalibruje po naprawie na 310.  Kompresja była 80 zł/cylinder w pomiarze wspólnym w Bosch. Masz tak mały przebieg że powinno być powyżej 25 B-szkoda kasy. Przy 200 miałem 4x24. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, piocool napisał:

Co do łańcucha, podczas zakupu auta i przeglądu w ASO - osłuchiwali i mówili, że nic nie słychać

a  ew. wymiana gdy będzie coś słychać lub mieć na uwadze przy 200 kkm+.

- Auto masz z drugiej ręki i przebieg deklarowany ( ok.150.000 km ) to typowy przebieg auta do sprzedaży;

   - przebieg przebiegowi nie równy, nie znasz dokładnej historii auta,

   - jazda autostradami na zachodzie, czy po naszych zakorkowanych, wąskich, naszpikowanych światłami drogach.

- Gdy będzie słychać rozrząd, to przeważnie jest już za późno;

   -  w tych silnikach zniszczeniu ulegają koła rozrządu, popychacze i rolki a zawory przeżywają, 

  - zalecam wizualną kontrole stanu rozrządu,

18 godzin temu, piocool napisał:

Objawy : - spalanie uznawane  za wysokie (10 l+ miasto w korkach, klima, sporadyczny pocisk; 8 l+ autostrada 130-140 km/h;

minimalne 6.8 trasa 200 km przy prędkościach 90-120 km/h ) oraz wydaje mi się, że brak 100 % mocy za każdym razem.

- Wskazany pomiar kompresji, bo zużycie paliwa to wielkości zbyt duże.

- Auto do chipowania musi być w stanie idealnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!