Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pobieranie oleju a brak luzów na turbosprężarce.


MechanikAmator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Megane 2 1.9 dci 120 km. Silnik w samochodzie mam przebieg 270 000. Zakupiłem go z orzebiegiem 190 000. Przy 220 000 wymieniłem turbosprężarkę samochód nie pobierał oleju, jedyny ubytek to jedna kreska na bagnecie od wymiany do wymiany. (10 000 km). Teraz samochód przekroczył przebieg 270 000 i zaczęły sień problemy. Olej zaczął znikać. Podczas trasy 2000 km. Pociągnął pół miarki oleju. Taki pobór zmienił sie z dnia na dzien. Sprawdzam olej średnio co 2 tygodnie nic niepokojącego się nie trafiało. Sprawdziłem odme, drożna, zawor odmy zakupiony nowy. Turbosprężarka nie posiada luzów. Kręci się gładko tak jak powinna. Lecz w dolocie widzę olej ... jest możliwość by turbosprężarka puszczała olej mimo ze nie ma luzów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli strona gorąca sucha to albo ;

-  2000 km zrobiłeś jako rajdowiec,

- puściły uszczelniacze zaworów, jeżeli zużycie paliwa w normie.

Warto zadbać o;

- stan magistrali olejowej turbosprężarki,

- drożność wężyka pomiędzy zaworem odmy a turbiną, 

- stosować markowy olej np; Valvoline Synpower 5W40 lub z wyższej półki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2000 km przy 120/130 z przyczepka 200 kg. Normalna prędkość. Spalanie nie uległo zmianie cały czas takie samo. Ciśnienie oleju, wężyki olejowe, odma, dolot, EGR. Wsyzstko było czyszczone do tego nowy zawor odmy. 

Odnośnie sprawdzenia turbosprężarki. Jeżeli po wyjęciu całej turbosprężarki, rozkręceniu strony cieplej i zimnej zostanie mi sam „wirnik” jeżeli tak to

moge nazwać. Zatkać czymś przewod odpływu oleju, do dopływu oleju dokręcić przewod ze strzykawka w której będzie znajdował się olej. Jeżeli będę krecil wirnikiem dosc długo teoretycznie olej powinien zacząć ubywać i cieknąć z którejś strony. Dobrze rozumiem ? Czy jest na to inny sposób ? Nie chcialbym

bez sensu robić kosztów jeżeli przyczyna okażą się na przykład te uszczelniacze zaworowe. Które w sumie drogie nie są, lecz trochę roboty przy tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej do turbosprężarki dopływa i odpływa tzw.magistralą olejową.

Warto ją zmienić w momencie regeneracji turbiny ze wzgl. na ;

  - mały przekrój, 

 -  trudności w czyszczeniu,

 -  dla pewności.

Turbosprężarki nie trzeba wyjmować, należy tylko ;

 - dokładnie ją oglądnąć,

 - czy jest sucha,

 - nie ma wycieków,

 - luzów,

 - kierownice  nie zapchane/ luźne,

- wszelkie wężyki drożne i szczelne,

Zastosować markowy olej, filtr oleju, paliwa - bo silnik ma już konkretny przebieg.

Obserwować ;

 - zużycie oleju bez przyczepki,

 - kolor spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyk również był czyszczony, kolor

spalin w sumie taki jak przy dieslu. Przy przegazowaniu trochę czarnego

poleci. Z zewnątrz turbosprężarki nic się nie dzieje, olej jest w dolocie :/. Dodam

jeszcze takie moje spostrzeżenie. Jakieś 3 tygodnie temu mialem

pewnego rodzaju awarie ( upał 30 stopni ) rozszczelnił mi się waż od chłodnicy. Płyn się wylał, temperatura oczywiście sloczyla

do góry praktycznie na następna kreskę nad 90. Samochód oczywiście odrazu zgasiłem. Naprawiłem usterkę na drodze poszedlem na nogach po płyn odpowietrzylem układ i pojechałem dalej. Uszczelka pod głowica raczej odpada, mierzone sprężanie następnego dnia oraz tydzień później. Wyniki takie same, mniejwiecej równe ( odchyłki były po 0,5 0,7 bara ) płynu nie pobiera. Możliwe wlasnie ze wtedy gdy samochód dostał dużej temperatury mogły paść uszczelniacze zaworowe lub uszczelnienie  w turbinie ? W sumie miałoby to sens. Teraz kwestia diagnozy ... przy zwiększonej temperaturze bardziej obstawiać uszczelniacze czy ta turbinę ? Moim zdaniem bardziej turbina z racji ze olej jest od momentu przewodu który z niej wychodzi i idzie do IC. Jest jakiś sposób na sprawdzenie uszczelniaczy zaworowych ? 

 

Edit. Posiadam turbosprężarkę z innego silnika taką sama na wierzchu. Rozkrecilem ją aby sprawdzić jej stan. Jak sprawdzić szczelność turbosprężarki? Słyszałem o jakiejś metodzie z dymem, ciśnieniem powietrza raczej nie chciałbym tego robić. 

Edytowane przez MechanikAmator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MechanikAmator napisał:

Z zewnątrz turbosprężarki nic się nie dzieje, olej jest w dolocie

 

Dnia 25.09.2018 o 13:46, MechanikAmator napisał:

Sprawdziłem odmę, drożna, zawór odmy zakupiony nowy.

Turbosprężarka nie posiada luzów. Kręci się gładko tak jak powinna.

Lecz w dolocie widzę olej ... jest możliwość by turbosprężarka puszczała olej mimo ze nie ma luzów ?

- Jeżeli zawór odmy chińczyk, to mimo że nowy to nie na wiele starczy. Sprawdzić stan membrany,

- Turbosprężarka sucha, nie zaolejona???

- Sprawdzić czy jest ;

     -  znaczna ilość oleju w przewodach do intercoolera, (ew, puszcza turbina ),

     -  widzisz olej w dolocie za turbiną czy przed turbiną ???

3 godziny temu, MechanikAmator napisał:

Teraz kwestia diagnozy ... przy zwiększonej temperaturze bardziej obstawiać uszczelniacze czy ta turbinę ?

Moim zdaniem bardziej turbina z racji, że olej jest od momentu przewodu który z niej wychodzi i idzie do IC.

Jest jakiś sposób na sprawdzenie uszczelniaczy zaworowych ? 

- Do momentu zgaszenia silnika;

     -   turbina była smarowana olejem, 

     -   turbina w silniku 120 KM nie jest chłodzona cieczą,

     -   IC - to jest intercooler do schładzania powietrza tłoczonego do silnika,

     -   jaki olej używasz? Im z wyższej półki, tym lepiej znosi wzrosty temperatury,

- Raczej nie powinno to zaszkodzić turbinie, bo ;

     - jest po regeneracji,

    - jest to przypadek porównywalny z nagłym zgaszeniem silnika, bez schłodzenia turbiny,        

- Mierzyłeś kompresję i jest OK,

- Wzrost zużycia oleju mógł też być skutkiem ;

    -  przeciążenia silnika, ( przyczepka, wysokie temperatury powietrza, wzniesienia/górki ),

    - oraz słabą jakością oleju, ( klasa oleju, przebieg, czas przebywania w silniku),

- Zaleca się wymianę pompy oleju na nową po przebiegu ok, 200.000 km lub wymianę na b.wydajną

   z wersji 130 KM, ( patrz temat w stopce ),

Uszczelniacze zaworów ( będą twarde, nie trzymające oleju) zgodnie z procedurą wymienia się ;

 1/ po demontażu głowicy ;

      -  konieczność wymiany paska rozrządu,( ew. wymiana rozrządu ), pompy wody,

      -  możliwość kontroli stanu pierścieni olejowych tłoków, oraz stan panewek,

 2/ bez demontażu głowicy - nie zalecane ;

      -  konieczny b.kumaty mechanik,

Zalecam;

- wymienić olej na markowy oraz filtr oleju,

- obserwować poziom oleju przy normalnej eksploatacji,

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor odmy za 150 zł z alledrogo. Wcześniej jezdzilem rok wogole

bez tego zaworu i nie było problemów z olejem. Leje ELF 10w40. Od strony zimnej znajduje się olej w IC :/ psek rozrządu zmieniany razem pompa napinaczem 15 000 temu na OEM Renault. Czyli raczej turbinka nie powinna się zepsuć od zwiększonej temperatury. Spadku mocy również nie ma. Pompa olejowa była wymieniana zaraz przy zakupie samochodu razem z kompletem panewek ( dół ).  W sumie to tak profilaktycznie to zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór odmy za 150 zł to chińczyk. Zobacz zalecany zawór w temacie w stopce mojej,

Konieczność częstej kontroli zaworu/membrany, aby kawałki membrany nie dostały się do turbiny.

Olej elf w dodatku półsyntetyk to wielki syf.

Koniecznie ; zmiana oleju na syntetyk plus markowy filtr oleju plus paliwa.  

Po wymianie oleju na syntetyk, skrócić interwał ( jednorazowo ) wymiany do ok.6000 do 7000 km,

Profilaktycznie ; zalecam wymianę magistrali olejowej na nową.

11 minut temu, MechanikAmator napisał:

Od strony zimnej znajduje się olej w IC :

Zalecam wizytę u kumatego mechanika celem profesjonalnej diagnozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.09.2018 o 13:15, MechanikAmator napisał:

Moim zdaniem bardziej turbina z racji ze olej jest od momentu przewodu który z niej wychodzi i idzie do IC

Sam sobie odpowiedziałeś ,możesz zlać z niego olej i za tydzień skontrolować.Ten chwilowy wzrost temperatury jej nie zaszkodził bo i tak w wyższej pracuje.Turbo może dobrze dmuchać ,ładnie wyglądać a i tak będzie olej puszczać.Taki test jak piszesz ze strzykawką jest bez sensu bo nie doprowadzisz oleju pod ciśnieniem, ani turbiny 

do temperatury jej pracy, obroty wirnika też mają znaczenie.Przed założeniem nowej wymień magistrale jak pisał Andrzej, ale koniecznie sprawdź czy nie masz za dużego 

ciśnienia w skrzyni korbowej, bo jak masz przedmuchy to nowe turbo szybciutko padnie, nawet jak będziesz stosował "kosmiczne" oleje za grubą kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.09.2018 o 13:15, MechanikAmator napisał:

Uszczelka pod głowica raczej odpada, mierzone sprężanie następnego dnia oraz tydzień później.

Wyniki takie same, mniej więcej równe ( odchyłki były po 0,5 ; 0,7 bara ), płynu nie pobiera.

   

Kompresja mierzona na gorąco? Jakie wartości ?

6 godzin temu, MechanikAmator napisał:

Spadku mocy również nie ma.

 

Dnia 26.09.2018 o 10:36, MechanikAmator napisał:

Spalanie nie uległo zmianie, cały czas takie samo,

Czyli jakie??

Dnia 25.09.2018 o 13:46, MechanikAmator napisał:

Silnik w samochodzie, mam przebieg 270 000 km,

Wg. wstępnej oceny, jazda z przyczepką przyczyniła się do szybszej konieczności naprawy silnika;

- uszczelniacze zaworowe,

- pierścienie olejowe,

- luzy zaworowe; kontrola/regulacja,

- koło pasowe wału z amortyzatorem drgań,

- koło pasowe/sprzęgło jednokierunkowe alternatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozebrałem wszystko. Ostatecznie winna okazała się turbosprężarka. Po wyjęciu i sprawdzeniu trzymając za wirnik strony ciepłej i zimnej, posiada luzy ... wychodzi na to, że śmietnik. Założyłem w jej miejsce używaną turbosprężarkę która luzów nie posiadała ... finalnie okazało się, że w tej zaś nie ma uszczelnienia od strony ciepłej ( wali olej w wydech ) do tego straszliwy pisk. Zamówiłem nową turbosprężarkę, mam nadzieje, że pochodzi ... Aczykolwiek to już będzie moja druga NOWA turbosprężarka w tym samochodzie ... Trochę słaby wynik, że zaczyna mieć luzy po przebiegu 50 000 km. Mimo zmian oleju co 10 k km, "chłodzeniu" oraz poprawnej wartości ciśnienia oleju ... Dodam jeszcze, że wszystkie przewody są drożne. ( jakby ktoś chciał podać to jako powód psucia ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!